Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - lc sneller als ac

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1160 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19629 - lc sneller als ac
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 3129 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda_2takt_power 13-6-2004 11:01 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: richard655

[...]


kerel je vergeet wel heel mooi te vermelden dat jij een andere carb erop heb,50snel(waarscheinlijk) en dikke pijp erop

mijnes is gewoon standaart onbegrenst en een imi pijpje die etzelfde effect geeft als ori onbegrensde pijp (ja en beetje klein achtertandwiel ja )


mag ik ook es wat vergeten
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
tannoy 13-6-2004 11:04 Print reply
Posts: 29
En heeft iemand mss al gedacht dat lc een langere levensduur heeft doordat ie beter gekoeld word...

 
bart de scootergek 13-6-2004 12:22 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tannoy

En heeft iemand mss al gedacht dat lc een langere levensduur heeft doordat ie beter gekoeld word...



nee dat is nog helemaal niet eens gezegt .

het komt er dus op neer dat de fabrikant in de meeste gevallen de ac cilinder net wat minder snel maakt vanwege de mindere koeling van een ac.

vraagje: hoe kan het dat ac dan niet zo hoog scoort als je hem verder tuned, heb namelijk wel grafieken gezien van lc scooters met 20pk, maar nog niet van ac.
 
Honda RC-33
-Zeroed in- 13-6-2004 12:34 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr80

[...]


nee dat is nog helemaal niet eens gezegt .

het komt er dus op neer dat de fabrikant in de meeste gevallen de ac cilinder net wat minder snel maakt vanwege de mindere koeling van een ac.

vraagje: hoe kan het dat ac dan niet zo hoog scoort als je hem verder tuned, heb namelijk wel grafieken gezien van lc scooters met 20pk, maar nog niet van ac.


Om wat je zelf net zegt
Er zijn grenzen in hoeverre een cilinder getuned kan worden.
Elke cilinder heeft zijn eigen potentie, en omdat fabrikanten hun cilinder dus niet bruut timen vanwege koeling e.d, zit er ook minder potentie in de cilinder.

Daarom zijn er vrijwel geen ac cilinders die genoeg potentie hebben om 20pk te halen.



Dit bericht is ge-edit door -Zeroed in- op 13-6-2004 12:35
 
bart de scootergek 13-6-2004 14:21 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Zeroed in-

[...]


Om wat je zelf net zegt
Er zijn grenzen in hoeverre een cilinder getuned kan worden.
Elke cilinder heeft zijn eigen potentie, en omdat fabrikanten hun cilinder dus niet bruut timen vanwege koeling e.d, zit er ook minder potentie in de cilinder.

Daarom zijn er vrijwel geen ac cilinders die genoeg potentie hebben om 20pk te halen.



Dit bericht is ge-edit door -Zeroed in- op 13-6-2004 12:35


ik zie jou ook vaak rondhangen op scooterforum.net, maar als je een ac mhr team naar niveau van een lc mhr team brengt moeten de scores toch gelijk zijn, of moet ik dan gaan denken aan die ideale temp van tussen de 55/65 waar de ac overheen gaat.
 
Honda RC-33
-Zeroed in- 13-6-2004 14:45 Print reply

Posts: 3255
het is maar de vraag of dat kan, want ac mhr team is volgens mij heel anders getimed.
en al zal dat mogelijk zijn, dan is idd de ideale temperatuur een GROOT probleem (die bij ac overigens hoger ligt door ander uitzettings co?fficient).
een ac zet meer en sneller uit dan een lc, en de koeling is puur afhankelijk van de wind die langs de koelribben vloeit om de hitte af te voeren.
en dat is best gering, aangezien de temperatuur in de verbrandingskamer oploopt tot 6 a 700 graden tijdens een verbranding (en dat 13000x per minuut bij een MHR team).

met waterkoeling kan je makkelijk een grotere radiateur installeren om het koeloppervlak te vergroten, bij ac is dat koeloppervlak dus een probleem.
dus zou je daadwerkelijk dat vermogen halen met een ac, vind maar eens een manier om het goed bruikbaar te houden, dat is dus de miljoenenvraag die elke fabrikant wel zou willen weten.

Dit bericht is ge-edit door -Zeroed in- op 13-6-2004 14:48
 
bart de scootergek 13-6-2004 17:20 Print reply

Posts: 8916
ja dus precies wat ik dacht, vanwege die hitte die er bij vrijkomt lukt het gewoon niet. als zelfs voor een lc team al 2 radjes moeten komen dan weet je gewoon dat je op ac nog meer koeling nodig hebt.
 
Honda RC-33

Dit topic is 3129 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved