Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - lc sneller als ac

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 845 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19629 - lc sneller als ac
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3056 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ja Weh nou 12-6-2004 21:58 Print reply

Posts: 2242
er bestaan ook nog poorten waarlangs de gassen moeten, scheeld ook best wel
 
HTS Autotechniek
honda_2takt_power 12-6-2004 22:01 Print reply

Posts: 6744
ja das waar maar mijne loopt wel harder wat wil je als je waarschijnlijk een 50 snel heb en biturbo uitlaat en een 16mm carb
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Ja Weh nou 12-6-2004 22:03 Print reply

Posts: 2242
ben je er nou achter dat het niet aan de koeling ligt?
 
HTS Autotechniek
honda_2takt_power 12-6-2004 22:04 Print reply

Posts: 6744
ja het gaat niet om koeling maar toeren en aantal cc en je uitlaat en je carb
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
PlaceR 12-6-2004 22:28 Print reply
Posts: 1588
AC is denk ik ongeveer evensnel (voor de niet PRO-tuners onder ons)

maar het verschil zit hem in aanbod
een cil-designer als malossi maakt de AC cil juit midner hoogtoerig en snel omdat hij dan warmer word dan de LC versie met zelfde portmap.
en als hij warm word weet meneer malossie ook wel dat hij snel stuk gaat, en dan lijtk ze merk niet degelijk.

bij LC durven ze verder te gaan met standaard-te-koop-opvoer-cilinders. en daaromd enkt iedereen dat het sneller is

het LC aanbod is gewoon sneller
 
Neonlampje 12-6-2004 22:30 Print reply

Posts: 14825
Klopt helemaal.

Maar bij dit soort vergelijkingen moet je hetzelfde blok in gedachte nemen, en eenzelfde type cilinder, met dezelfde wand, porting en andere relvante factoren. Behalve dus de aspecten waar je antwoorden op wilt hebben, in dit geval de koeling

Achja, utfs is eigenlijk ook wel van toepassing
 
Blukaap2 12-6-2004 23:24 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gonzales

heb het gevoel dat een ac blokje veeeeeeeeel meer koppel heeft lc geloof ik nie zo meer in


Jah, maar als je minder valide bent is gevoel ook niet echt aanwezig .
 
Stoere brommers
SpeedyR 12-6-2004 23:45 Print reply

Posts: 1220
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power

met lc heb je minder kans op vastlopen maar ik ree gister ff op de mtx van richard 655 met een 50cc nsr merkte veel verschil met mij 50cc ac mijne vind ik veel lekkerder trekken dan die mtx van richard en mijne is ook nog wat sneller

Dit bericht is ge-edit door honda_2takt_power op 12-6-2004 19:53

Dit bericht is ge-edit door honda_2takt_power op 12-6-2004 19:55


kerel je vergeet wel heel mooi te vermelden dat jij een andere carb erop heb,50snel(waarscheinlijk) en dikke pijp erop

mijnes is gewoon standaart onbegrenst en een imi pijpje die etzelfde effect geeft als ori onbegrensde pijp (ja en beetje klein achtertandwiel ja )
 
wil je een koekje of wil je neuken? koekjes zijn op......
-jaZper- 12-6-2004 23:46 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. 4-takt

Ik denk dat LC langzamer is vanwege het extra gewicht van de radiateur, kvs en slangen


idd, en het vervangen van cilinder is ook klote
lucht is makkelijker en heeft een constante koeling, bij lc kan er een lek komen oververhit raken enz.
 
groene motoren gaan harder
arie-de-arier 12-6-2004 23:49 Print reply

Posts: 10000
dat heet je brommer onderhouden
 
Allah is beter
Neonlampje 12-6-2004 23:53 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-

[...]


idd, en het vervangen van cilinder is ook klote
lucht is makkelijker en heeft een constante koeling, bij lc kan er een lek komen oververhit raken enz.
neej ac heeft geen constantere koeling.. alleen de kans op complicaties is veel minder.

Maargoed, hoe vaak heb je nou dat er een mus in je radiator zit?
 
Blukaap2 12-6-2004 23:53 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-
idd, en het vervangen van cilinder is ook klote
Ik vind het makkelijker, KVS aflaten is zo gedaan en je kunt er veel makkelijker bij door het ontbreken van irritante koelribben
lucht is makkelijker en heeft een constante koeling,
constante koeling, dat is nou net een eigenschap van een LC ding (met thermostaat)
bij lc kan er een lek komen oververhit raken enz.
bij een luchtkoeler kan ie ook oververhit raken en dan merk je het niet eens



Doe nog eens poging om slim over te komen joh, de eerste is iig mislukt .
 
Stoere brommers
arie-de-arier 12-6-2004 23:53 Print reply

Posts: 10000
wil wel eens gebeuren, terug rijden van de NH toermeeting had ik er ook bijna een tussen
 
Allah is beter
bart de schakelgek 13-6-2004 1:53 Print reply

Posts: 5987
harrie is weer aan het bitchen, niet normaal
 
Limburger
GSMJUNK 13-6-2004 3:10 Print reply

Posts: 1803
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

dan mag die stomme gsm junk even alles uitleggen




whahaahahah dat gvd dennis en niet ik
 
NEE ik kan niet rijden

Dit topic is 3056 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved