Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - lc sneller als ac

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1122 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19629 - lc sneller als ac
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3049 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joostvdw 12-6-2004 20:42 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. 4-takt

Ik denk dat LC langzamer is vanwege het extra gewicht van de radiateur, kvs en slangen


AC heeft koelribben, dan is et weer gelijk

ik denk btw dat LC of AC geen ruk uitmaakt als de cilinders gelijk zijn, behalve dan dat een LC langer koel blijft en dus waarschijnljik ook langer topvermogen af kan geven.

EDIT: AC en LC zeta's zijn toch ook even snel?

Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 12-6-2004 20:42
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Soepkip 12-6-2004 20:55 Print reply

Posts: 1339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]


EDIT: AC en LC zeta's zijn toch ook even snel?



LC is zeldzamer dus stoerder (en sneller 'natuurlijk')
 
beunhaas 12-6-2004 20:59 Print reply
Posts: 178
zal ik dan maar eens uitleggen waarom, staat hoop blaat in dit topic zeg.

een LC koeling koelt niet per definitie op meer verschillende plaatsen, of beter dan ac. Integendeel, als dat zo was was alles bijna wel uitgerust met LC koeling. Vloeistof gekoelde cilinders die worden over de gehele wand gekoeld, en de temperatuursschommelingen zijn daarin relatief zeer klein, dus alle handelingen kunnen ivm hittevorming( uitzetting van de materialen die daarop volgt ) veel precieser worden uitgevoerd, dat heeft als gevolg dat een LC cilinder veel leuker getimed kan worden dan een AC omdat hij betrouwbaarder is qua koeling, waardoor prestaties zo min mogelijk op een negatieve manier wordenbeinvloed.




Dit bericht is ge-edit door beunhaas op 12-6-2004 20:59
 
De beunhaas
Blukaap2 12-6-2004 21:17 Print reply

Posts: 9953
Maar als het niet om langdurig prestaties leveren gaat (lees: sprints) zou AC wel eens sneller kunnen zijn, je hoeft idd die radiateurmeuk enzo niet mee te sjouwen (een heel LC systeem weegt meer dan een alu cilindertje met wat koelribben).
En je hebt geen verliezen op de waterpomp.

Feit is wel dat een AC ding veel meer leeft qua blokgeluiden enzo.
 
Stoere brommers
Neonlampje 12-6-2004 21:19 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr. 4-takt

Ik denk dat LC langzamer is vanwege het extra gewicht van de radiateur, kvs en slangen
Dat is ook de overweging die ik voor mijn sprinter heb gemaakt.. ben dus voor AC gegaan, vanwege het lagere gewicht.

Maar marcel heeft wel gelijk dat je compressieverhouding omhoog kan, maar dit is alleen op lange stukken dus zo voor korte prestaties kun je dezelfde verhoudingen etc gebruiken, zolang je maar niet lang gaat pieken

Dus voor lange duur is lc wel sneller

Edit: Beunhaas, je hebt het nu over het ocntactoppervlak, maar aangezien een metaal erg goed geleidt zijn die kleine tempschommelingen niet het geval. globaal zal het altijd zijn dat rond je uitlaatpoort je kvs heter wordt, of je koelribben heter dan bij de rest van je cilinder.


Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 12-6-2004 21:20
 
bart de schakelgek 12-6-2004 21:27 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Maar als het niet om langdurig prestaties leveren gaat (lees: sprints) zou AC wel eens sneller kunnen zijn, je hoeft idd die radiateurmeuk enzo niet mee te sjouwen (een heel LC systeem weegt meer dan een alu cilindertje met wat koelribben).
En je hebt geen verliezen op de waterpomp.

Feit is wel dat een AC ding veel meer leeft qua blokgeluiden enzo.


nou mijn nsr blok leeft ook aardig als je gas geeft
maar jij bent je tsx gewent, ach
 
Limburger
Neonlampje 12-6-2004 21:33 Print reply

Posts: 14825
stfu bart, hij bedoelt blok-herrie

edit: btw, tis 'sneller dan' ipv 'sneller als' toch?

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 12-6-2004 21:33
 
gonzales 12-6-2004 21:35 Print reply

Posts: 1319
heb het gevoel dat een ac blokje veeeeeeeeel meer koppel heeft lc geloof ik nie zo meer in
 
burn your rubber not your soul
Ja Weh nou 12-6-2004 21:35 Print reply

Posts: 2242
dat geluid is toch de reden dat de porsche 911 is overgegaan van luchtkoeling naar waterkoeling, was iets met de milieu(geluid) eisen
 
HTS Autotechniek
Hans F 12-6-2004 21:36 Print reply
Posts: 4326
beter neem je een oliegekoelde cilinder
 
bartos 12-6-2004 21:39 Print reply

Posts: 1372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

stfu bart, hij bedoelt blok-herrie

edit: btw, tis 'sneller dan' ipv 'sneller als' toch?

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 12-6-2004 21:33


jah klopt wel ej edit

 
bart de schakelgek 12-6-2004 21:45 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

stfu bart, hij bedoelt blok-herrie

edit: btw, tis 'sneller dan' ipv 'sneller als' toch?

Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 12-6-2004 21:33


maar ik had het ook over blok geluid

 
Limburger
honda_2takt_power 12-6-2004 21:50 Print reply

Posts: 6744
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gonzales

heb het gevoel dat een ac blokje veeeeeeeeel meer koppel heeft lc geloof ik nie zo meer in


laat ik dat nou ook hebben ik voel dat mijn mt 50cc ac meer koppel heeft dan een mtx sh met 50cc nsr
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.
Ja Weh nou 12-6-2004 21:52 Print reply

Posts: 2242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power

[...]


laat ik dat nou ook hebben ik voel dat mijn mt 50cc ac meer koppel heeft dan een mtx sh met 50cc nsr


alleen hebben jullie 2 totaal verschillende cilinders
 
HTS Autotechniek
honda_2takt_power 12-6-2004 21:56 Print reply

Posts: 6744
ja lc en ac ik ac hij lc dat is het verschil is allebij 50cc

Dit bericht is ge-edit door honda_2takt_power op 12-6-2004 21:58
 
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden.

Dit topic is 3049 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved