Joostvdw |
12-6-2004 20:42 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mr. 4-takt
Ik denk dat LC langzamer is vanwege het extra gewicht van de radiateur, kvs en slangen
AC heeft koelribben, dan is et weer gelijk
ik denk btw dat LC of AC geen ruk uitmaakt als de cilinders gelijk zijn, behalve dan dat een LC langer koel blijft en dus waarschijnljik ook langer topvermogen af kan geven.
EDIT: AC en LC zeta's zijn toch ook even snel?
Dit bericht is ge-edit door Joostvdw op 12-6-2004 20:42
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Soepkip |
12-6-2004 20:55 |
Posts: 1339 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]
EDIT: AC en LC zeta's zijn toch ook even snel?
LC is zeldzamer dus stoerder (en sneller 'natuurlijk')
|
|
|
|
beunhaas |
12-6-2004 20:59 |
Posts: 178 |
zal ik dan maar eens uitleggen waarom, staat hoop blaat in dit topic zeg.
een LC koeling koelt niet per definitie op meer verschillende plaatsen, of beter dan ac. Integendeel, als dat zo was was alles bijna wel uitgerust met LC koeling. Vloeistof gekoelde cilinders die worden over de gehele wand gekoeld, en de temperatuursschommelingen zijn daarin relatief zeer klein, dus alle handelingen kunnen ivm hittevorming( uitzetting van de materialen die daarop volgt ) veel precieser worden uitgevoerd, dat heeft als gevolg dat een LC cilinder veel leuker getimed kan worden dan een AC omdat hij betrouwbaarder is qua koeling, waardoor prestaties zo min mogelijk op een negatieve manier wordenbeinvloed.
Dit bericht is ge-edit door beunhaas op 12-6-2004 20:59
|
|
De beunhaas |
|
Blukaap2 |
12-6-2004 21:17 |
Posts: 9953 |
Maar als het niet om langdurig prestaties leveren gaat (lees: sprints) zou AC wel eens sneller kunnen zijn, je hoeft idd die radiateurmeuk enzo niet mee te sjouwen (een heel LC systeem weegt meer dan een alu cilindertje met wat koelribben).
En je hebt geen verliezen op de waterpomp.
Feit is wel dat een AC ding veel meer leeft qua blokgeluiden enzo.
|
|
Stoere brommers |
|
Neonlampje |
12-6-2004 21:19 |
Posts: 14825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mr. 4-takt
Ik denk dat LC langzamer is vanwege het extra gewicht van de radiateur, kvs en slangen
Dat is ook de overweging die ik voor mijn sprinter heb gemaakt.. ben dus voor AC gegaan, vanwege het lagere gewicht.
Maar marcel heeft wel gelijk dat je compressieverhouding omhoog kan, maar dit is alleen op lange stukken dus zo voor korte prestaties kun je dezelfde verhoudingen etc gebruiken, zolang je maar niet lang gaat pieken
Dus voor lange duur is lc wel sneller
Edit: Beunhaas, je hebt het nu over het ocntactoppervlak, maar aangezien een metaal erg goed geleidt zijn die kleine tempschommelingen niet het geval. globaal zal het altijd zijn dat rond je uitlaatpoort je kvs heter wordt, of je koelribben heter dan bij de rest van je cilinder.
Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 12-6-2004 21:20
|
|
|
|
bart de schakelgek |
12-6-2004 21:27 |
Posts: 5987 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Maar als het niet om langdurig prestaties leveren gaat (lees: sprints) zou AC wel eens sneller kunnen zijn, je hoeft idd die radiateurmeuk enzo niet mee te sjouwen (een heel LC systeem weegt meer dan een alu cilindertje met wat koelribben).
En je hebt geen verliezen op de waterpomp.
Feit is wel dat een AC ding veel meer leeft qua blokgeluiden enzo.
nou mijn nsr blok leeft ook aardig als je gas geeft
maar jij bent je tsx gewent, ach
|
|
Limburger |
|
Neonlampje |
12-6-2004 21:33 |
Posts: 14825 |
stfu bart, hij bedoelt blok-herrie
edit: btw, tis 'sneller dan' ipv 'sneller als' toch?
Dit bericht is ge-edit door Neonlampje op 12-6-2004 21:33
|
|
|
|
gonzales |
12-6-2004 21:35 |
Posts: 1319 |
heb het gevoel dat een ac blokje veeeeeeeeel meer koppel heeft lc geloof ik nie zo meer in
|
|
burn your rubber not your soul |
|
Ja Weh nou |
12-6-2004 21:35 |
Posts: 2242 |
dat geluid is toch de reden dat de porsche 911 is overgegaan van luchtkoeling naar waterkoeling, was iets met de milieu(geluid) eisen
|
|
HTS Autotechniek |
|
Hans F |
12-6-2004 21:36 |
Posts: 4326 |
beter neem je een oliegekoelde cilinder
|
|
|
|
bartos |
12-6-2004 21:39 |
Posts: 1372 |
|
|
|
|
bart de schakelgek |
12-6-2004 21:45 |
Posts: 5987 |
|
|
Limburger |
|
honda_2takt_power |
12-6-2004 21:50 |
Posts: 6744 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gonzales
heb het gevoel dat een ac blokje veeeeeeeeel meer koppel heeft lc geloof ik nie zo meer in
laat ik dat nou ook hebben ik voel dat mijn mt 50cc ac meer koppel heeft dan een mtx sh met 50cc nsr
|
|
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden. |
|
Ja Weh nou |
12-6-2004 21:52 |
Posts: 2242 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_2takt_power
[...]
laat ik dat nou ook hebben ik voel dat mijn mt 50cc ac meer koppel heeft dan een mtx sh met 50cc nsr
alleen hebben jullie 2 totaal verschillende cilinders
|
|
HTS Autotechniek |
|
honda_2takt_power |
12-6-2004 21:56 |
Posts: 6744 |
ja lc en ac ik ac hij lc dat is het verschil is allebij 50cc
Dit bericht is ge-edit door honda_2takt_power op 12-6-2004 21:58
|
|
regels zijn er om grenzen aan te geven, en grenzen zijn er om verlegd te worden. |
|