Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #19621 - kan mt/mb blok onder nsr
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 533 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Blub |
12-6-2004 17:48 |
Posts: 459 |
het blok van mijn broer zijn nsr is gruwelijk in de soep gelopen, om het te laten repareren issie een vermogen kwijt (krukaslagers en de rest naar de filestijnen)
is het nu mogenlijk om er een mb of mt blok onder te zetten, luchtgekoeld.. nsr is namelijk water
graag reacties van mensen die het weten,
en als dat zou kunnen, dan moet je tog wel andersom schakelen ?
dank u allen
|
|
suzuki aan de macht |
|
bart de schakelgek |
12-6-2004 18:01 |
Posts: 5987 |
neej past niet moet je in frame gaan slijpen en lassen
en het is zonde van de nsr
er staat bij sales een compleet blok, kijk ff daar anders
en als ie in de soep gelopen is: cilinder honen, nieuwe zuiger, misschien bigend, lagers en keerringen, pakkingen, en je bent rond de 150-200 euro al weer klaar, kost iets meer als een ander blok, maar je rijd dan wel op een betrouwbaar ding met nieuw spul
|
|
Limburger |
|
Blub |
12-6-2004 20:35 |
Posts: 459 |
hij was net gereviseert, hij maakte ineens fucking overtoeren en zijn contactslot deed het niet, als gevolg 20 sec in volle toeren in ze vrij en 1, en uitgedaan om hem te laten schieten in ze 1 met remmen ingeknepen, vervolgens big damage
het kwam "schijnbaar" door de carb waarvan de schijf niet naar beneden ging
heeft misschien iemand hier ervaring mee.. het reviseren van een nsr waarvan big end en miss meer van kapot is, wij weten geen raad. dus iemand die um kan/ wil reveceren.. me broer wil de onderdelen dan natuurlijk betalen
Dit bericht is ge-edit door Blub op 12-6-2004 20:37
|
|
suzuki aan de macht |
|
bart de schakelgek |
12-6-2004 20:45 |
Posts: 5987 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blub
hij was net gereviseert, hij maakte ineens fucking overtoeren en zijn contactslot deed het niet, als gevolg 20 sec in volle toeren in ze vrij en 1, en uitgedaan om hem te laten schieten in ze 1 met remmen ingeknepen, vervolgens big damage
het kwam "schijnbaar" door de carb waarvan de schijf niet naar beneden ging
heeft misschien iemand hier ervaring mee.. het reviseren van een nsr waarvan big end en miss meer van kapot is, wij weten geen raad. dus iemand die um kan/ wil reveceren.. me broer wil de onderdelen dan natuurlijk betalen
Dit bericht is ge-edit door Blub op 12-6-2004 20:37
ja heb ik ook moeten doen
maar jullie actie was gewoon stom
gewoon direct in de 2 of 3 of zo zetten en rustig koppeling oplaten kopen, zodat ie iig minder toeren maakt (en zorgen voor contactslot ) anders wip ff boegiedop eraf of zo man
|
|
Limburger |
|
Blub |
12-6-2004 20:55 |
Posts: 459 |
weet ut, zeker stom. maar als je erop zit.. dan weet je je egt geen raad. ding maar blazen. dat was gewoon eng. dus dan gaat je verstand egt op 0 en moet ie gewoon uit. voor je gevoel ontploft dat ding gewoon en in ze versnelling zetten en koppeling los laten was toen het eerste dat in me opkwam, nu doet het contactslot het weer, stom van me broer dat ie dat niet eerst had gedaan. maar we weten ons nu, zoals gezegt geen raad.
|
|
suzuki aan de macht |
|
bart de schakelgek |
12-6-2004 21:11 |
Posts: 5987 |
blok eronderuit
leg het op werkbank
haal cilinder eraf (daar zal wel meeste schade zitten)
controleer lagerspeling aan vliegwiel, controleer bigend
neem de schade op en koop nieuw spul
douw dat erin en ga weer rijden
|
|
Limburger |
|
beunhaas |
12-6-2004 21:13 |
Posts: 178 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blub
het blok van mijn broer zijn nsr is gruwelijk in de soep gelopen, om het te laten repareren issie een vermogen kwijt (krukaslagers en de rest naar de filestijnen)
is het nu mogenlijk om er een mb of mt blok onder te zetten, luchtgekoeld.. nsr is namelijk water
graag reacties van mensen die het weten,
en als dat zou kunnen, dan moet je tog wel andersom schakelen ?
dank u allen
dat lees ik zo vaak he, vaak van mensen die het hele verhaal niet snappen den denken dat er in een blok allemaal breekbare en ingewikkelde componenten zitten die gigantisch in de soep lopen als er wat kapot gaat.
ff 4 the record, een blok dat kan niet kapot, tenzij er echt een hap uit is.
Wat w.s kapot is zijn gewoon de lagers en misschien de krukas.
lagers: 25 euro met keerringen
krukas: 100 euro.
125 euro nieuw blokkie..
klaar
|
|
De beunhaas |
|
bart de schakelgek |
12-6-2004 21:14 |
Posts: 5987 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: beunhaas
[...]
dat lees ik zo vaak he, vaak van mensen die het hele verhaal niet snappen den denken dat er in een blok allemaal breekbare en ingewikkelde componenten zitten die gigantisch in de soep lopen als er wat kapot gaat.
ff 4 the record, een blok dat kan niet kapot, tenzij er echt een hap uit is.
Wat w.s kapot is zijn gewoon de lagers en misschien de krukas.
lagers: 25 euro met keerringen
krukas: 100 euro.
125 euro nieuw blokkie..
klaar
vergeet cilinder en zuiger niet
honen 10 euro, en goede zuiger rond de 50 euro
Dit bericht is ge-edit door bart de schakelgek op 12-6-2004 21:14
|
|
Limburger |
|
Dit topic is 533 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|