Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Problemen bij aansluiten nieuwe carbu

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 975 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19605 - Problemen bij aansluiten nieuwe car...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1030 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Darkranger2468 11-6-2004 18:57 Print topicpost
Posts: 124
Hallo ,
Ik ben dus van een 16mm Mikuni overgegaan naar een 17.5mm Dell'orto.
Maar nu is het probleem dat ik nadat alles gemonteert te hebben zag ik dat mijn gasschuif half open blijft staan (het is niet door de stationair schroef).
Dus mijn kabel is tekort, wat moet ik in godsnaam nu doen?
een beetje omhulsel van de kabel verwijderen zodat de ijzerdraad iets langer wordt?
graag zo vlug mogelijk raad want ik kan al 3 weken niet meer brommeren en ik mis het wel...
Owja het gaat over een SUZUKI SMX 50

thanks

Dit bericht is ge-edit door Darkranger2468 op 11-6-2004 18:58
 
???

Jarco 11-6-2004 19:46 Print reply

Posts: 4520
als de kabel zelf te kort is, kun je er een nieuwe erop zetten, maar je kunt ook eerst proberen om het omhulsel eraf te halen, en kijken hoe het dan gaat
 
Darkranger2468 13-6-2004 17:00 Print reply
Posts: 124
Het omhulsel van de kabel is nu ingekort maar hoe stel ik die oliepomp terug goed af? want de gaskabel splitst zich in 2 kabels.
Ik rijd met een Suzuki SMX (zelfde blok als tsx en wolf ed.), ik kan mijn oliepomp enkel regelen met een stelschroef om de kabel te regelen,
maar goe weet ik ofdat ik de juiste verhouding meng??
 
???
theredone51 13-6-2004 17:23 Print reply

Posts: 2506
bij volgas moet de pomp vol open staan
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Darkranger2468 13-6-2004 21:31 Print reply
Posts: 124
dus je moet de oliepomp zien om te weten ofdat ze helemaal opengaat of kun je dat ook voelen aan de strakheid van de kabel? tzou wel handiger zijn
 
???
Zembla 13-6-2004 21:35 Print reply

Posts: 118
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Darkranger2468

dus je moet de oliepomp zien om te weten ofdat ze helemaal opengaat of kun je dat ook voelen aan de strakheid van de kabel? tzou wel handiger zijn


ik zou voor de zekerheid gewoon kijken of ie bij volgas ook helemaal openstaat.
 
BlackIce 13-6-2004 21:36 Print reply
Posts: 326
vindt je het nu zoveel moeite om even te kijken?
4 boutjes van vliegwieldeksel los
en dan 2 vijsjes van beschermkapje oliepomp

is zo gedaan, en dan ben je zeker
niet gaan proberen met strakheid kabel ed
 
Suzuki - Ride the winds of change
Darkranger2468 16-6-2004 22:31 Print reply
Posts: 124
Aangezien ik hier een topic heb zal ik het maar hier vragen:

Alles is goed aangesloten en nu wilde ik mijn brommer eens starten met zijn nieuwe carbu,
ging niet echt goed *ik zweet er nog van *
Ik kreeg hem aan de praat als ik mijn choke opzette en de luchtschroef +/- 5 toeren uit draaide, natuurlijk moest ik blijven gas geven om hem draaide te houden.
Nu zit er sproeier 82.
Mijn setup:
orgi 50cc cilinder
ninja low boy uitlaat
17.5mm dellorto

wie kan mij helpen? wat moet ik doen? grotere sproeier? thanks

Dit bericht is ge-edit door Darkranger2468 op 16-6-2004 22:34
 
???
xr600r 16-6-2004 22:36 Print reply
Posts: 82
Je moet 'm starten met choke... als je ff anders redeneert: je moet 'm dus starten met MEER benzine.. dus moet je zorgen dat je stationair meer benzine krijgt.. dus grotere stationair sproeier, of gasnaald omhoog. En dan testen hoe hij volgas loopt en dan eventueel een grotere of kleinere hoofdsproeier pakken.
 
Darkranger2468 16-6-2004 22:43 Print reply
Posts: 124
hij had al mooi warm en had nog een choke nodig om te willen draaien.
Zonder choke is er niets mee aan te vangen.
 
???
xr600r 16-6-2004 22:47 Print reply
Posts: 82
ja zoals ik dus al zeg. Hij wil niet starten zonder choke omdat hij zonder choke te weinig benzine krijgt dus moet je een grotere stationairsproeier halen, of je gasnaald hoger zetten.
 
Kampersjaak 16-6-2004 22:57 Print reply

Posts: 12285
of gewoon een grotere sproeier
 
oderint dum metuant
xr600r 16-6-2004 23:43 Print reply
Posts: 82
Ja een grotere sproeier kan, maar als hij verder goed loopt bij volgas dan hoeft dat niet he. D'r zitten niet voor niets 3 sproeiers in een carburateur
 
[RRT] Lost-P 16-6-2004 23:54 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: xr600r

Ja een grotere sproeier kan, maar als hij verder goed loopt bij volgas dan hoeft dat niet he. D'r zitten niet voor niets 3 sproeiers in een carburateur



bij SOMMIGE ja....


Edit: Weet btw niet of dat ook zo is bij een Dellorto

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 16-6-2004 23:55
 
Chille Tune shit dan
xr600r 17-6-2004 1:09 Print reply
Posts: 82
bij mijn dell'orto 20mm van m'n zundapp zat die er wel in en ik had ook een 18mm gezien die hetzelfde was dus de kans is groot dat andere dell'ortos dat ook hebben
 
Darkranger2468 17-6-2004 18:17 Print reply
Posts: 124
Ik heb nog een vraagje voor jullie,
Mijn gasnaald staat nu mooi in de midden en de luchtschroef staat 2 slagen open, en hij draait goed
MAAR als ik aanzet en begin op te trekken dan begint hij plots te stotteren? erzit nu sproeier 83 en aangezien mijn setup zou het moeten in die richting zijn wat kan het nog zijn? moet ik het clipje van de gasnaald iets verhogen?? graag raad want tis dringend!
Mijn verlopig rijbewijs vervalt binnen een maand en ik zou graag nog mijn praktisch examen willen doen
 
???

Dit topic is 1030 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved