Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Gasnaald

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 504 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19582 - Gasnaald
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5012 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

opperhoofd 10-6-2004 19:43 Print topicpost
Posts: 330
Beste mensen ik zat dus even te brainstormen over een gasnaald.
Waarom is een gasnaald precies zo lang als hij is en wat zal er gebeuren als je de gasnaald iets in korte of een stukje eraan soldeert als dat kan.
in de venturi zitten allemaal hele kleine gaatjes waar volgens mijn mening en heel klein beetje lucht bij kan komen.
nou steekt die gasnaald er op een bepaalde diepte in als hij helemaal naar beneden staat, en als je de gasschuif ophoog trekt zullen steeds meer gaatjes open komen.
Wat nou mijn idee is, om dat gasnaaldje een stukje af te halen met de kniptank of met een zaag of slijptol(even kijken hoe sterk het matriaal is).
Zodat er eerder meer gaatjes open komen, en mijn vader is tandarts dus heeft hij ook allemaal van dat preciezie matriaal, wil ik een proberen de gaatjes allemaal iets groter te maken.
Ik hoop hiermee een snellere gasreactie te krijgen, en dat hij beter stationer loopt en dan sneller op het gas reageert zodat ik ook weelies kan bouwen met mijn classic, wat is al een aardig tijdje aan het proberen ben.
ik heb al een koppeling van een motorclassic erin zitten enz, dus hij reageert al wel veel sneller als ik de koppeling loslaat.
Wat is nou jullie ervaring hier mee en lijkt het een verstandig plan?


Ow jah voordat ik het vergeet, heeft het invloed om mijn olietoevoer en zal ik de schoef meer of minder in moeten draaien.

Lees mijn profiel voor wat de setup is, en wat voor cilinder ik erop heb en de verdere benodigde informatie.



 

[RRT] Lost-P 10-6-2004 19:53 Print reply
Posts: 4578
Beetje nutteloos denk ik, je gasnaald verneuken...dan krijgtie constant meer benzine lijke me weer kutter met afstellen e.d....en daar ga je niet ineens meer van optrekken waardoor je wheelies gaat bouwen hoor
 
Chille Tune shit dan
mBeter 10-6-2004 19:59 Print reply

Posts: 983
hehehe nee gaat niet werken, maak je de gaatjes groter, krijg je een te rijk mengsel ; njah dan mar een kleiner sproeiertje erin... het zit gewoon zo: ideale mengsel = wat je aan vermogen hebt en dan zul je als hij goed is afgesteld al een wheelie moeten maken, niet door gaatjes groter te maken
 
gSuper?
opperhoofd 10-6-2004 20:15 Print reply
Posts: 330
Ik heb het over in combi met een stukje van je gasnaald afhalen.
 
de_koen 10-6-2004 20:32 Print reply

Posts: 5595
gaat niet werken

Je kan evt de gasnaald wat bijwerken om half gas wat beter te lopen. Thats it.


Enuh breng dat geval maar langs,ik trek hem wel tot tegen de sissybar

Dit bericht is ge-edit door de_koen op 10-6-2004 20:33
 
Honda 5-Bak te koop
mcdronkz 10-6-2004 20:44 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

gaat niet werken

Je kan evt de gasnaald wat bijwerken om half gas wat beter te lopen. Thats it.


Enuh breng dat geval maar langs,ik trek hem wel tot tegen de sissybar

Dit bericht is ge-edit door de_koen op 10-6-2004 20:33


Hij heeft geen sissybar ...
 
de_koen 10-6-2004 20:48 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz

[...]


Hij heeft geen sissybar ...


achterspatbord dan... zeurpiet
 
Honda 5-Bak te koop
opperhoofd 10-6-2004 20:50 Print reply
Posts: 330
serieus doen in mijn topic
 
Muerte aka Ozzy 10-6-2004 20:50 Print reply

Posts: 3255
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: opperhoofd

serieus doen in mijn topic


wie zegt dat ut nie serieus is?
 
Trotse eigenaar van een Duuc 748
koen-z 10-6-2004 22:00 Print reply

Posts: 3702
ik heb het wel eens gebruikt omdat ik geen sproeier meer had, en ik had tog 10 van die bing naaldjes dus maar ff beetje an de zijkant erafgevijld.
 
bart de scootergek 10-6-2004 22:30 Print reply

Posts: 8916
bij dellorto carbjes kun je gewoon betere gasnaalden kopen hoor, voor de 19 en 21 is de zogeheten w7 naald te bestellen en er zijn er nog meer. ik weet alleen niet of deze er ook zijn voor de 12 en 17,5 mm van dellorto. informeer maar eens bij een scooterdealer erover.
 
Honda RC-33
Marthin 10-6-2004 22:54 Print reply

Posts: 6164
ik wil geloof ik niet bij jouw vader in de tandartsstoel zitten, met het gereedschap wat jij eerst gebruikt hebt voor je brommertje.
 
SuzukiMARC 10-6-2004 23:22 Print reply

Posts: 3023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: opperhoofd

serieus doen in mijn topic


vind t onderwerp ook niet echt van een serieus kaliber .. gasnaald tuning

denk dat t weinig uitmaakt iig omdat anders de supergoeie carburtateurs ook wel gasnaald tuning Standaard hadden mee gekregen
 
tsx kopen? [url]http://www.brommerforum.nl/sales/detail/9568[/url]
bart de scootergek 11-6-2004 9:10 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SuzukiMARC

[...]


vind t onderwerp ook niet echt van een serieus kaliber .. gasnaald tuning

denk dat t weinig uitmaakt iig omdat anders de supergoeie carburtateurs ook wel gasnaald tuning Standaard hadden mee gekregen


hmmmm toch niet, op het scooterforum was eerst een topic over gasnaaldtuning met merkbare verschillen, tussen een originele, een origineel aangepaste (getunede) en een w7 naald. misschien dat zij er iets serieuzer mee bezig zijn. ook merk je veel verschil tussen een oko 28mm en een keihin 28mm, terwijl die oko een imi van keihin is, maar door andere naalden, sproeiers enz kan toch het hele karakter van een carburateur veranderen. en om dan maar niet te beginnen over carburateur tuning zelf.
 
Honda RC-33
Ralf 11-6-2004 9:12 Print reply

Posts: 9073
Naalden kan je in alle soorten en maten voor de betere carbs kopen, dat doen ze ook niet voor niets...

W7 is de naald die altijd wel werkt in PHBG carbs, omdat ori niet zo geweldig is, veel meer ook niet.
 
bart de scootergek 11-6-2004 9:15 Print reply

Posts: 8916
ja ik heb het gezien ja, ik heb toen eens een w3 of iets in die richting vast gehad ter vergelijking van de ori phva17,5 naald, je zag grote verschillen. die w3 naald begint al eerder met toelopen, die ori naald loopt toe 2mm onder de rand en is ook behoorlijk spits.
 
Honda RC-33

Dit topic is 5012 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved