Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - wat vind je van de eurokit cilinders?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 858 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19576 - wat vind je van de eurokit cilinder...
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7054 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Knoxville 10-6-2004 21:44 Print reply

Posts: 1454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla [Pim]

[...]


Bull shit


Idd, mijn eurokitt is volgens mij toch wel degelijk een nikasil ding. En de malossi was chroom volgens mij... Joehoe, Martijn waar zit je? kom uit je hol...
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
gonzales 10-6-2004 21:52 Print reply

Posts: 1319
eurokit sjah ik monteer ze heel vaak bij mensen . dat ratelen komt meestal door cillinderhemd dat te groot is hierdoor spant je hemd in het carter en klemt je zuiger . bij eurokit moet je cillinder lekker in het carter schuiven zonder druk is dit niet het geval moet je effe de anderkant wat bijwerken . ook moet je eens kijken als der geen "braampje" nicasil staat aan de rand van je poorten dat je effe moet wegdoen met een dremel ofzo . verder ios de wand super en de zuigers zijn ook leuk . poortmappen zijn meestal kopieen van de grote merken : pollini of malossi ofzo . dus meestal zijn ze wel snel of bloedjessnel te maken door tuning . mijn besluit eurokit is een prima cillinder die prijs kwaliteit super is enkel moet je effe na voor montage ze afwerken doe je dit goed zijn het de beste cillinders die ik ken
 
burn your rubber not your soul
[RRT] Lost-P 10-6-2004 21:56 Print reply
Posts: 4578
ben k t niet mee eens....de ervaring die ik heb met eurokit cilinders ( voor mt/b en Puch, beide met nikacil wand) is dat de wand ontieglijk snel afbrokkelt met t tunen...en dat is dus ECHT vervelend
 
Chille Tune shit dan
gonzales 10-6-2004 21:58 Print reply

Posts: 1319
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

ben k t niet mee eens....de ervaring die ik heb met eurokit cilinders ( voor mt/b en Puch, beide met nikacil wand) is dat de wand ontieglijk snel afbrokkelt met t tunen...en dat is dus ECHT vervelend

bij nacasil wand moet je altijd voorzichtig zijn bij tunen . maar vind jij dat eurokit meer brokkeldt dan een andere cillinder ?
 
burn your rubber not your soul
Blijhoofd 10-6-2004 21:59 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blijhoofd

[...]


oude mallossie is allu met gietijzer wand
nieuwe is allu met chrome wand
eurokit is alu met gietijzere wand
charmo is helemaal gietijzer


lees mijn reply pim....

is geen nikasil voor tsx
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Ed Honda CB50J 10-6-2004 22:09 Print reply

Posts: 4190
Ben ook wel tevreden met Eurokit, @ me DT50 ging hij 88, met 14/44 en trok nog best aardig op. Zo van : net niet op het achterwiel.
Als ik hem zwaarder had vertand weet ik zeker dat ik de 100(+) wel had kunnen halen
En hij was gewoon ongetuned
was btw, gewoon 50cc....

Ik heb niks van slijtage gemerkt/gezien oid. En heb er een 3/4 jaar mee gereden, Zuigerveren waren ook nog gewoon perfect, ik smeerde 1:40.

Mijn mening over Eurokit is : Een prima cilinder ( voor DT iig ) niks verkeerds aan, misschien wat de andere zeggen van een klein beetje afwerken. Maarja, dat kan een N00B ook nog wel, en dat is dan dus zeker geen excuus om hem niet te bestellen....


 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Bullet 10-6-2004 22:11 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

Ben ook wel tevreden met Eurokit, @ me DT50 ging hij 88, met 14/44 en trok nog best aardig op. Zo van : net niet op het achterwiel.
Als ik hem zwaarder had vertand weet ik zeker dat ik de 100(+) wel had kunnen halen
En hij was gewoon ongetuned
was btw, gewoon 50cc....

Ik heb niks van slijtage gemerkt/gezien oid. En heb er een 3/4 jaar mee gereden, Zuigerveren waren ook nog gewoon perfect, ik smeerde 1:40.

Mijn mening over Eurokit is : Een prima cilinder ( voor DT iig ) niks verkeerds aan, misschien wat de andere zeggen van een klein beetje afwerken. Maarja, dat kan een N00B ook nog wel, en dat is dan dus zeker geen excuus om hem niet te bestellen....




misschien is je km teller getuned!
 
**My BungHole Will Speak Now**
[RRT] Lost-P 10-6-2004 22:15 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gonzales

[...]

bij nacasil wand moet je altijd voorzichtig zijn bij tunen . maar vind jij dat eurokit meer brokkeldt dan een andere cillinder ?


jazeker, ik heb meer Eurocilindro's getuned dan eurokits en bij GEEN 1 Eurocil. brokkelde de wand echt af.....wat dus wel t geval was bij die eurokitjes
 
Chille Tune shit dan
timmy 10-6-2004 22:17 Print reply
Posts: 246
rommel mijne is na 30km vastgenaaid
 
80cc RULEZZZZ...we BLIJVE en ZULLEN ook ALTIJD blijven........de CROSSBOERUHHH
Blub 10-6-2004 22:37 Print reply

Posts: 459
de beste cilindertjes.. altijd eurokit gehad en nooit problemen.. vind ze zeer betrouwbaar
 
suzuki aan de macht
Joscross 10-6-2004 22:39 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timmy

rommel mijne is na 30km vastgenaaid

Een cilinder naait niet vast uit zich zelf

Dat ligt aan de geweldige afstel kunsten van sommige personen
 
gonzales 10-6-2004 22:40 Print reply

Posts: 1319
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: timmy

rommel mijne is na 30km vastgenaaid

of je ahd een gietboordje van de nicasil die je eerst effe moest weghalen of je hemd spa,nde te veel in het carter
 
burn your rubber not your soul
The Catfish 10-6-2004 22:53 Print reply

Posts: 1337
ik weet niet of dit in dit topic hoort.. maar:


ik twijfel of ik nou wel of geen 70cc eurokit op m'n TSX moet zetten..
of is die malossi echt het geld waard?

wie heeft met de eurokit goede/slechte ervaringen?
en wat is/was de setup?

ik heb nu:
gianelli-uitlaat
16mm mikuni @ 120
50 snel
ori filter

alvast bedankt!


 
vandalism: beautiful as a rock in a cop's face..
SkaBla [Pim] 10-6-2004 22:57 Print reply

Posts: 4659
malossi is voor een groot deel het geld wel waard, maar als een goed goedkoper alternatief zou ik eurokit nemen.....mijn slijt echt amper wat ik er ook mee doe, naait niet vast ook al rijdt ik zonder filter op een 20mm
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Knoxville 10-6-2004 23:27 Print reply

Posts: 1454
1. Ik heb al tijden een 70 eurokitt (nikasil dus)

2. Rijd al jaar zonder filter, heb meegedaan met brommercros (zand/stof ed.) Het enigste wat slijt is de zuiger. De wand dus echt niet. Heb een vastloper gehad.(big end lagers verrot, geen afstellingsfout ) Zuiger aan puin. Cylinder echt compleet niks.

3. Van dat afbrokkelen, gewoon kwestie van rustig aan doen, niet te wild. Heb mijn uitlaatpoort ook bijgwerkt. Cylinder loopt erg netjes en genoeg kracht overal. 100 is easy haalbaar.... Af en toe nieuw zuigertje. Rijd al met mijn 4e

4. STd zijn ze inderdaar niet zo snel, goed inrijden wil wel ff helpen, nieuw zijn ze echt sloom. Std zijn ze onderin wel lekker. Hier iig.

Dit bericht is ge-edit door Knoxville op 10-6-2004 23:28
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P

Dit topic is 7054 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved