Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Waar ligt dit aan???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1100 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #19519 - Waar ligt dit aan???
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1408 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Saknet 9-6-2004 20:10 Print reply

Posts: 10355
nee da doet iedereen maar kvind het wel raar, koop een dtr ontsteking ofzo ben je der gelijk vanaf (past dat? die vraag laat ik over aan de lokale yamahafrieks)
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Erikl 10-6-2004 14:36 Print reply

Posts: 214
Past een dtr er goed op? En als dat past moet je dan helemaal niets meer afstellen? Hoeveel kost zoiets eigenlijk?
 
ties 10-6-2004 16:27 Print reply
Posts: 1333
denk dat je et in je afstelling moet zoeken.
omdat ie wel toeren draait met koppeling in.
onsteking vervroegen doe je niet door te boren of te veilen. maar door je contactpuntjes verder open te zetten. bij dt.
 
Ed Honda CB50J 10-6-2004 17:12 Print reply

Posts: 4190
De ontsteking van een DT kan je afstellen ( vroeg of laat ) door de contactpuntjes af te stellen, vijlen hoeft niet

Hoe dichter de contactpuntjes bij elkaar staan, hoe vroeger hij staat

Waarom denk je dat Yamaha er zelf geen sleuf in heeft gemaakt

Maargoed, zet je contactpuntjes dus dichter bij elkaar.
Gewoon net zo lang blijven kutten met afstellen van de contactpuntjes totdat hij 100% toeren kan draaien....



Maar wat is je twv ? 13/?? tel gewoon ff, dan weten wij meer en kunnen we je beter helpen !
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Bart-DRD 10-6-2004 17:48 Print reply

Posts: 1838
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erikl

Het ligt niet aan mijn tandwiel hoor, die is nu volgens mij gewoon standaard, 13-??.

Is het handig om je ontsteking gewoon steeds te vervroegen totdat hij te vroeg staat en dan een klein stukkie terug zetten, is dat verstandig of staat ie dan te vroeg?


nee het is handig om de echte oorzaak te vinden.. als je onsteking op originele stand zou staan moet ie het gewoon doen...

als je contactpunten sleiten, wordt de onstekin steeds later, dus bekijk dat ff.
anders ff je bobine en condensator doormeten.

krijg je uberhaupt wel een mooie blauwe vonk?
 
stom stuk ei uit blik...
Erikl 10-6-2004 19:23 Print reply

Posts: 214
Ik heb een prachtige blauwe vonk, bougie is net nieuw. Zit ook een nieuwe condensator en een nieuw contactpunt in is ook allemaal perfect in orde.
Vandaag had ik hem weer wat vervroegd en nu reed ie weer wat beter, kon hem nu al afentoe op zn achterwiel trekken, maar de ontsteking moet nog vroeger.
Btw, met je contactpuntje kan je hem helemaal niet vervroegen hoor, hoe ver ik ze ook maar open of dicht doe, ze gaan steeds op hetzelfde moment open. Je ontsteking hoort normaal gewoon op het goede moment te staan en dat stond mijne niet daarom heb ik geboord en gevijld om mijn grondplaat te verdraaien en dus vroeger te zetten.
Hij rijdt nu nog niet optimaal maar het gaat al de goede kant op en het vijlen en boren helpt zeker heel veel!!!
 

Dit topic is 1408 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved