Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Waar ligt dit aan???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1042 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #19519 - Waar ligt dit aan???
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1407 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erikl 8-6-2004 22:01 Print topicpost

Posts: 214
Ik heb een yamaha dt en als ik de koppelingshendel in houd dan kan ik gruwelijk veel toeren maken, maar zodra ik gewoon normaal wil weg rijden valt ie meestal uit, zeker als ik veel gas geef. En zodra je eindelijk een beetje rijdt zit er heel weinig kracht in en de top ligt erg laag.
Met andere woorden, zodra er echt kracht moet worden geleverd, dan kan hij dat niet. Komt dit aan de ontsteking? Staat hij te laat of te vroeg?
 

Unloaded 8-6-2004 22:57 Print reply

Posts: 816
hahaha nou komt ut,

wat is je vertanding??

dat veel toeren maken als je koppeling in is komt omdat je blok dan niet op t tandwiel is aangesloten en dus vrij draaien kan
 
Sterk is mijn handelsmerk.
wageningen 8-6-2004 23:10 Print reply
Posts: 341
had ik ook...

maar je moet hem dan gewoon ff goed afstellen was ik vandaag achter gekomen en hij doet t nu perfect
 
pruttel, pruttel...... plop!!!
X-treme racer 8-6-2004 23:29 Print reply

Posts: 265
mischien op dat je tandwiel verhouding te zwaar is. wat is je twv?

Dit bericht is ge-edit door mb_racer op 9-6-2004 9:26
 
scooter zuigen, daarom rijden echte mannen schakel
bart de scootergek 9-6-2004 8:27 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb_racer

mischien op dat je tandwiel verhouding te zwart is. wat is je twv?




of je bedoelt zwaar ipv zwart, of je haalt wat dingetjes door elkaar.
 
Honda RC-33
-jaZper- 9-6-2004 8:59 Print reply

Posts: 3841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb_racer

mischien op dat je tandwiel verhouding te zwart is. wat is je twv?

tsss, dat discrimineren hier

haal ook ff de boegie deruut en vertel aan ons de kleur, dan weten we misschien meer
 
groene motoren gaan harder
Teunmenator 9-6-2004 9:22 Print reply

Posts: 2524
Dat heb ik ook vaak gehad met afstellen. dan heb je gewoon een echt slechte afstelling. (of valse lucht)
 
X-treme racer 9-6-2004 9:26 Print reply

Posts: 265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -jaZper-

[...]

tsss, dat discrimineren hier

haal ook ff de boegie deruut en vertel aan ons de kleur, dan weten we misschien meer




lalalalalalala doe ik niet maar goed 'k heb type polio

Dit bericht is ge-edit door mb_racer op 9-6-2004 9:27
 
scooter zuigen, daarom rijden echte mannen schakel
KaWaReZ 9-6-2004 11:00 Print reply

Posts: 20582
twv, afstelling, valse lucht.

stel af zou ik zegge, kijk naar je twv, en assie nog steeds in de toeren schiet in zn vrij of met ingeknepen koppeling dan heb je een heel leuk probleem
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Erikl 9-6-2004 11:17 Print reply

Posts: 214
Het ligt allemaal niet aan mijn bougie of sproeier enzo. Het ligt aan mijn ontsteking dat weet ik zeker. Maar weet iemand of mijn ontsteking later of vroeger moet??

Dit omdat ik moet vijlen en boren in mijn grondplaat zodat ik het meteen goed doe.
 
KaWaReZ 9-6-2004 11:28 Print reply

Posts: 20582
vervroegen helpt over het algemeen als hij nog niet is vervroegd.. dit hoeft niet per se dmv boren en vijlen.
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Erikl 9-6-2004 16:45 Print reply

Posts: 214
Bij mij wel omdat ik geen draaibare grondplaat heb. Of kan het ook op een andere manier dan?
 
Teunmenator 9-6-2004 17:08 Print reply

Posts: 2524
Je kunt alleen je grondplaat vervangen door een andere of er gaten in boren/veilen (er zitten nog 2 punten waar je de grondplaat mee vast kunt zette deze kun je benutten (als je zelf een sleufje maakt heb je meer kans op verschuiven).

Maar je ontsteking moet zo gewoon goed zijn, het moet niet zo zijn dat je je grondplaat gaat veilen zodat je je ontsteking goed kunt zette. Is je vonk niet goed dan moet je ff naar je contactpuntjes kijke denk ik..
 
Erikl 9-6-2004 17:19 Print reply

Posts: 214
Nou alles is wel goed, alleen de ontsteking niet. Elke keer als ik mijn ontsteking nu vroeger zet gaat ie weer wat beter rijden, maar om hem vroeger te zetten moet ik dus steeds weer vijlen en boren. Kan ik mijn ontsteking eigenlijk gewoon de hele tijd vervroegen totdat ie op een gegeven moment te vroeg staat? Is dat verstandig?

Ik vind het ook zo raar dat het sleufje waarin je je grondplaat kan draaien bij een puch maar ongeveer 1 cm is en al zou ik hier 1 sleuf van maken om de hele slag te maken dan zou het 5-10 cm zijn, weet iemand ook hoe dat komt?

En als je je ontsteking bij die andere gaatjes zet, staat ie dan wel te vroeg, dus dat je hem iets moet terugvijlen of is dat wel een goed punt?
 
suzuki rijder 9-6-2004 18:19 Print reply

Posts: 2322
zet de onsteking es op orgineel en doe es een heel klein voortandwiel mischien wil ie dan wel

Owja en wat je net zei erik daar snap ik niet zo heel veel bvan vindt het een wat vaag verhaal
 
[url=http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=91781&page=2]Projectje:)[/url]
Erikl 9-6-2004 19:41 Print reply

Posts: 214
Het ligt niet aan mijn tandwiel hoor, die is nu volgens mij gewoon standaard, 13-??.

Is het handig om je ontsteking gewoon steeds te vervroegen totdat hij te vroeg staat en dan een klein stukkie terug zetten, is dat verstandig of staat ie dan te vroeg?
 

Dit topic is 1407 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved