Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Warmer weer-->andere olie???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 986 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #19507 - Warmer weer-->andere olie???
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1627 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Harm 8-6-2004 16:09 Print topicpost

Posts: 3032
Sinds het warm weer is slipt de koppeling van mijn tsx. Dus ik heb een beetje rond zitten zoeken op internet over olie.

[url]http://www.brommerforum.nl/showtopic/19488
[/url]
Das de link van mijn probleem

Kwam er dus achter dat bij bijvoorbeeld 10w40 olie de W voor winter staat, en die gaat samen met het eerste getal. Dus in de winter, of tenminste met koude temperaturen is de viscositeit van de olie 10, en met warmere temperaturen is het dus 40.

Omdat mijn koppeling sinds het warmer begint te worden slipt, dacht ik eraan andere olie in te gooien. Moet ik er dan dunnere olie ingooien? dus richting 10w30 oid.

Zet het hier ook nog maar ff neer:

btw, ik vraag dus niet om jou mening over wat die SAE waarde inhoudt, want dat heb ik ook maar ergens vandaan geplukt, het gaat mij erom wat ik moet doen met die olie


Dit bericht is ge-edit door Harrie op 8-6-2004 16:55
 
http://www.durtikkers.tk

Blijhoofd 8-6-2004 16:45 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harrie

Sinds het warm weer is slipt de koppeling van mijn tsx. Dus ik heb een beetje rond zitten zoeken op internet over olie.

Kwam er dus achter dat bij bijvoorbeeld 10w40 olie de W voor winter staat, en die gaat samen met het eerste getal. Dus in de winter, of tenminste met koude temperaturen is de viscositeit van de olie 10, en met warmere temperaturen is het dus 40.

Omdat mijn koppeling sinds het warmer begint te worden slipt, dacht ik eraan andere olie in te gooien. Moet ik er dan dunnere olie ingooien? dus richting 10w30 oid.


is onzin me brommers doen het altijd perfect met gewoon 10 w 40 ook vorig jaar met die hittegolf
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
arrier 8-6-2004 16:47 Print reply
Posts: 2221
volges mij staat bij iedere carterolie een w in ik heb nog nooit van 10z40 (zomer) gehoord
 
Harm 8-6-2004 16:49 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arrier

volges mij staat bij iedere carterolie een w in ik heb nog nooit van 10z40 (zomer) gehoord

Ja en daarom zeg ik waar die W voor staat, die slaat op het 1e getal en de 2e gewoon voor warmere temperaturen
 
http://www.durtikkers.tk
pepijn 8-6-2004 16:52 Print reply
Posts: 1287
W, staat voor winter???? of voor warm
 
Harm 8-6-2004 16:53 Print reply

Posts: 3032
btw, ik vraag dus niet om jou mening over wat die SAE waarde inhoudt, want dat heb ik ook maar ergens vandaan geplukt, het gaat mij erom wat ik moet doen met die olie
 
http://www.durtikkers.tk
ties 8-6-2004 16:58 Print reply
Posts: 1333
w staat echt niet voor winter.
weet niet waar wel voor.
je hebt ook olieen zonder het achter staande getal. de 1e staat voor de dikheid en de 2e voor de warmte graad. tot welke warmte et mag.

 
Harm 8-6-2004 17:01 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ties

w staat echt niet voor winter.
weet niet waar wel voor.
je hebt ook olieen zonder het achter staande getal. de 1e staat voor de dikheid en de 2e voor de warmte graad. tot welke warmte et mag.


Reageer dan niet jonge daar vraag ik toch niet om waar het wel of niet voor staat, alleen welke olie ik erin mot gooien, desnoods staat W voor winkelwagentje, heb het ook maar van internet ergens afgeplukt
 
http://www.durtikkers.tk
ties 8-6-2004 17:09 Print reply
Posts: 1333
et komt er op neer dat je geen andere olie in de winter nodig heb als in de zomer.
ik heb er althans nooit last van gehad.
et weer heb bijna geen effect op je olie.
die kan hooguit iets heter worden.
dus kan je er misschien 10w50 indoen.
maar zal niet helpen.
of ververs em gewoon kan ook helpen.
 
arrier 8-6-2004 17:11 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ties

et komt er op neer dat je geen andere olie in de winter nodig heb als in de zomer.
ik heb er althans nooit last van gehad.
et weer heb bijna geen effect op je olie.
die kan hooguit iets heter worden.
dus kan je er misschien 10w50 indoen.
maar zal niet helpen.
of ververs em gewoon kan ook helpen.

10w50 is toch dunner dan 10w40 ik dacht dat het een soort van verhouding was van hoe dik hij is
 
ties 8-6-2004 17:14 Print reply
Posts: 1333
10 is de dikte en na de w is de warmtegraat.
 
~RoNaLd~ 8-6-2004 17:19 Print reply
Posts: 1173
Zijn misschien je koppelingsplaten in de loop van de tijd versleten Of je afstelling van je koppelingshendel ofzo, wie zegt dat het direct met je olie te maken heeft.
 
Harm 8-6-2004 17:35 Print reply

Posts: 3032
Ik ga nu ringen achter de veren doen dus dan is het hopelijk over
 
http://www.durtikkers.tk
PRO TUNING 8-6-2004 20:11 Print reply

Posts: 4000
10W/40 is een multigrade olie dat wil zeggen dat de olie zich koud gedraagt als een SAE 10 olie en warm als een SAE 40 olie.
Waarom vul je hem niet met dunne versnellingsbak olie wat in competitie motoren wordt gebruikt, dit is geen motorolie maar een pure versnellingsbak olie die hiervoor speciaal is ontwikkeld.
 
SkaBla [Pim] 8-6-2004 20:16 Print reply

Posts: 4659
ik gebruik altijd crossmotor olie van plutoline, is ook heel erg dun, en ik heb nog nooit een slippende koppeling gehad, kost hier maar 8 euro voor een liter ofzo
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
maiky 8-6-2004 20:22 Print reply

Posts: 421
die w geeft aan welke waarde die heeft als hij warm is en die 10 staat voor de waarde waar hij mee overeen komt als hij koud is
 
honda nsr niet kapot te krijgen! hmmm toch wel

Dit topic is 1627 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved