Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Minimale compressie??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 825 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19487 - Minimale compressie??
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4943 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Firefox911 7-6-2004 20:34 Print topicpost
Posts: 1
Kan iemand me misschien zeggen wat de minimale compressie is van een standaard 50cc van minarelli? Alvast bedankt...




 

bart de schakelgek 7-6-2004 23:29 Print reply

Posts: 5987
minimale compressie

leg dat eens uit

zet er een compressie meter op, en als ie onder de 7 komt dan lijkt het me niet goed

maar echt een minima is er niet, je hebt compressie of geen compressie of juist heeel veel

is ie kapot dan?
 
Limburger
RS_70_power 7-6-2004 23:32 Print reply

Posts: 1990
hangt er vanaf h? , een RS heeft 1:12 als verhouding , als ik het goed begrijp betekend dat 1 massa lucht ( 50cc 70cc ) word 12 maal gecomprimeerd .

duz 12 bar komt het op neer

Dit bericht is ge-edit door RS_70_power op 7-6-2004 23:32
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
CraftyVirus 7-6-2004 23:32 Print reply
Posts: 1530
als je je kickstarter met je pink naar beneden krijgt zit er iets niet goed
 
WOOJOOOO
Lawrence 8-6-2004 0:31 Print reply

Posts: 663
supergespierde pink
 
bart de schakelgek 8-6-2004 0:47 Print reply

Posts: 5987
meeste minarelli blokken hebben geen kicker
of je hebt een rieju of mh furia

maar 12 bar heeft ie ook niet

laatst een mh rx met 70 airsal gemeten, met nieuwe zuiger, had 8 bar
12 bar is best veel he, mijn nsr heeft 12.5 bar en die levert soms terugslag
 
Limburger
Joscross 8-6-2004 1:02 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS_70_power

hangt er vanaf h? , een RS heeft 1:12 als verhouding , als ik het goed begrijp betekend dat 1 massa lucht ( 50cc 70cc ) word 12 maal gecomprimeerd .

duz 12 bar komt het op neer

Dit bericht is ge-edit door RS_70_power op 7-6-2004 23:32

Dat betekend volgens mij dat ie 1 deel benzine bij 12 delen lucht gebruik
 
Ralf 8-6-2004 9:34 Print reply

Posts: 9073
Nee, zijn 2 verschillende dingen.. Compressie van 12:1 is vrij normaal, euro95compressie zegmaar...

Verhouding benzine/lucht ligt ideaal ergens rond de 1:16-1:17..
 
mBeter 8-6-2004 10:36 Print reply

Posts: 983
mmhz lambda 1 is de ideale mengverhouding; volgens mj ligt ie iets aan de rijke kant dus kan je dat ook met een 2takt, tis intussen van 14,7 kilo lucht op 1 kilo benzine, naar 14,8 kilo lucht gegaan.

als je onder een bepaalde compressie komt gaat je moteur wrscnlk wat slecht stationair lopen, en als je daar weer onder komt start ie niet meer
 
gSuper?
suzuki rijder 8-6-2004 12:19 Print reply

Posts: 2322
Zijn hier apataten voor dan om de compressie te meten? maar ik denk dat je zelf ook wel een beetje kan voelen of er nog compressie genoeg is ik tenminste wel
 
[url=http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=91781&page=2]Projectje:)[/url]
TripleEdged 8-6-2004 12:28 Print reply

Posts: 506
jah, net zon soort apparaatje als je op je ventielen zet op je banden te controleren, maar dan met een opzetstukje voor op je bougigat.
Overigens heb ik al eens op een compressie van 4 ( kg per cm2 is dat geloof ik ) gereden(compressiemeter was niet stuk), en reed nog goed ook...
maar echt minumum is er niet echt, het verschilt namelijk per bol, maar toch moet het wel ongeveer rond de 7 zitten, liefst erboven...:P




Dit bericht is ge-edit door TSX Core op 8-6-2004 12:29
 
HondaPXR 8-6-2004 19:02 Print reply
Posts: 257
3 kg/cm? is het absoluute minimum, anders gaat hij niet meer draaien heb ik gehoord.
 
Sleor 9-6-2004 0:03 Print reply

Posts: 65
kg/cm? is zwaar verouderd gebruik aub bar, 1 bar= 1 kg/cm?
 

Dit topic is 4943 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved