Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #19455 - rollerbank oldtimersz........
|
Pagina 4 van 9
|
Dit topic is 8665 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Leen |
12-6-2004 22:37 |
Posts: 26877 |
ja, iedereen denkt altijd omdat dat metertje KW aangeeft, dat ie vermogen meet ofzo... vermogen ken ook zijn van een dynamo oid die aangedreven word door die rol... verder ben ik het voledig met Neonlampje eens
|
|
|
|
GroesNap |
12-6-2004 22:48 |
Posts: 230 |
Voorbeeldje: bakbrommer versus normale brommer.
stel: ze kunnen allebei 45 km/uur onder dezelfde omstandigheden.
Zo'n bakbrommer heeft meer vermogen nodig om diezelfde snelheid te halen als de normale brommer. (zijn wel over eens toch??)
Volgens mij zou zo'n bakbrommer de wijzer van de rollerbank dus verder laten gaan als de normale brommer --> bank meet immers vermogen
Volgens jullie zou de bakbrommer de wijzer even ver laten gaan, aangezien ze dezelfde snelheid halen --> bank meet immers snelheid
Leg dit dan eens uit..? Ik weet echt zeker dat het mijn optie is.
Of bakbrommers op de rollerbank worden getest weet ik niet, is ook niet belangrijk dus ga daar maar niet op in
|
|
|
|
de_koen |
13-6-2004 0:00 |
Posts: 5595 |
kerel, bank meet snelheid, klaar punt uit.
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Blukaap2 |
13-6-2004 0:04 |
Posts: 9968 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GroesNap
Hele partij dom gezwets
Jah, ga jij dan eens technisch verklaren waarom een schakelbrommer per versnelling een hoger vermogen geeft op een rollenbank?
En als je dat kunt kunnen we nog ergens komen.
|
|
Stoere brommers |
|
de_koen |
13-6-2004 0:05 |
Posts: 5595 |
Of waarom je met een 100pk sneller zou moeten rijden dan met 50pk
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Leen |
13-6-2004 0:07 |
Posts: 26877 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]
Jah, ga jij dan eens technisch verklaren waarom een schakelbrommer per versnelling een hoger vermogen geeft op een rollenbank?
En als je dat kunt kunnen we nog ergens komen.
ja precies, als dat ding echt vermogen zou meten ging dat metertje dus elke versnelling een stuk terug..
|
|
|
|
GroesNap |
13-6-2004 0:14 |
Posts: 230 |
Ga dan eens in op mijn vraag/stelling in plaats van gewoon dom te zeggen dat het niet zo is :S
Welles nietus zeggen kleine kinderen altijd
|
|
|
|
de_koen |
13-6-2004 0:16 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GroesNap
Ga dan eens in op mijn vraag/stelling in plaats van gewoon dom te zeggen dat het niet zo is :S
Welles nietus zeggen kleine kinderen altijd
Antwoord jij op onze vragen
Die slaan op iets
De jouwe niet
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Blukaap2 |
13-6-2004 0:22 |
Posts: 9968 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: GroesNap
Zo'n bakbrommer heeft meer vermogen nodig om diezelfde snelheid te halen als de normale brommer. (zijn wel over eens toch??)
jah, opzich
Volgens mij zou zo'n bakbrommer de wijzer van de rollerbank dus verder laten gaan als de normale brommer --> bank meet immers vermogen
dat doet ie niet
Volgens jullie zou de bakbrommer de wijzer even ver laten gaan, aangezien ze dezelfde snelheid halen --> bank meet immers snelheid
dat klopt
Leg dit dan eens uit..? Ik weet echt zeker dat het mijn optie is.
dat heb je dan mis
Of bakbrommers op de rollerbank worden getest weet ik niet, is ook niet belangrijk dus ga daar maar niet op in
Zo blij ?
Maar als je nu eens even mijn stelling verklaart (waarom een schakelbrommer het 'vermogen' op de bank op laat lopen als er opgeschakeld wordt).
|
|
Stoere brommers |
|
GroesNap |
13-6-2004 0:47 |
Posts: 230 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]
Zo blij ?
Maar als je nu eens even mijn stelling verklaart (waarom een schakelbrommer het 'vermogen' op de bank op laat lopen als er opgeschakeld wordt).
Bij een echte vermogensbank is de weerstand variabel. Bij een brommerrollenbankje niet. Bij een echte wordt de weerstand aangepast op de overbrenging motorblok-wielen. Bij een brommerrollenbank niet, daarom heb je geen goede meting in bijvoorbeeld de eerste versnelling, omdat de weerstand gewoon veels te licht is. Hij kan hem in de eerste versnelling makkelijk doortrekken alleen wordt dan het toerental de bepalende factor, en zodra je overschakeld naar de twee zie je dat de wijzer weer verder gaat, tot hij weer aan de max van de toeren zit, enzovoort totdat hij zo'n hij in een versnelling zit waarbij de weerstandsverhouding wel goed is, en dan heb je wel een goede meting voor het vermogen.
Nu nog even hierover:
Quote: Zo'n bakbrommer heeft meer vermogen nodig om diezelfde snelheid te halen als de normale brommer. (zijn wel over eens toch??)
jah, opzich
Volgens mij zou zo'n bakbrommer de wijzer van de rollerbank dus verder laten gaan als de normale brommer --> bank meet immers vermogen
dat doet ie niet
Volgens jullie zoumessage=Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]
Zo blij ?
Maar als je nu eens even mijn stelling verklaart (waarom een schakelbrommer het 'vermogen' op de bank op laat lopen als er opgeschakeld wordt).
Bij een echte vermogensbank is de weerstand variabel. Bij een brommerrollenbankje niet. Bij een echte wordt de weerstand aangepast op de overbrenging motorblok-wielen. Bij een brommerrollenbank niet, daarom heb je geen goede meting in bijvoorbeeld de eerste versnelling, omdat de weerstand gewoon veels te licht is. Hij kan hem in de eerste versnelling makkelijk doortrekken alleen wordt dan het toerental de bepalende factor, en zodra je overschakeld naar de twee zie je dat de wijzer weer verder gaat, tot hij weer aan de max van de toeren zit, enzovoort totdat hij zo'n hij in een versnelling zit waarbij de weerstandsverhouding wel goed is, en dan heb je wel een goede meting voor het vermogen.
Nu nog even hierover:
Quote: Zo'n bakbrommer heeft meer vermogen nodig om diezelfde snelheid te halen als de normale brommer. (zijn wel over eens toch??)
jah, opzich
Volgens mij zou zo'n bakbrommer de wijzer van de rollerbank dus verder laten gaan als de normale brommer --> bank meet immers vermogen
dat doet ie niet
Volgens jullie zou de bakbrommer de wijzer even ver laten gaan, aangezien ze dezelfde snelheid halen --> bank meet immers snelheid
dat klopt
Leg dit dan eens uit..? Ik weet echt zeker dat het mijn optie is.
dat heb je dan mis
Dus het gewicht maakt totaal niks uit?? Dan even een extremere vergelijking, vrachtwagen met brommer.
Stel dat een vrachtwagen op een brommerrollerbankje gemeten kon worden (kan niet, maar stel)Een vrachtwagen van tig ton die even hard kan als de brommer (neem weer 45 km/uur als voorbeeld) De brommer zet de wijzer op 0.5 kw. Ik weet zeker dat de vrachtwagen de wijzer ontzettend veel meer laat aanwijzen als 0.5 kw. Maar jij zegt dus dat die vrachtwagen ook 0.5 zal aanwijzen?? Aangezien ze de zelfde snelheid als max hebben?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: de_koen
[...]
Antwoord jij op onze vragen
Die slaan op iets
De jouwe niet
Kom met argumenten, of ga terug naar de kleuterschool
Dit bericht is ge-edit door GroesNap op 13-6-2004 0:54
|
|
|
|
GroesNap |
13-6-2004 0:48 |
Posts: 230 |
edit: ging ff fout, ik ga de quotes ff opnieuw indelen :P
|
|
|
|
de_koen |
13-6-2004 0:48 |
Posts: 5595 |
harrie en ik zijn het erover eens, jij bent dom
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
Blukaap2 |
13-6-2004 0:50 |
Posts: 9968 |
Quote:
Bij een echte vermogensbank is de weerstand variabel. Bij een brommerrollenbankje niet. Bij een echte wordt de weerstand aangepast op de overbrenging motorblok-wielen. Bij een brommerrollenbank niet, daarom heb je geen goede meting in bijvoorbeeld de eerste versnelling, omdat de weerstand gewoon veels te licht is. Hij kan hem in de eerste versnelling makkelijk doortrekken alleen wordt dan het toerental de bepalende factor, en zodra je overschakeld naar de twee zie je dat de wijzer weer verder gaat, tot hij weer aan de max van de toeren zit, enzovoort totdat hij zo'n hij in een versnelling zit waarbij de weerstandsverhouding wel goed is.
Ehh, jij wil dus beweren dat als je in de 1 op straat optrekt je minder vermogen hebt dan in de 6 ?
Want dan heeft ie ook veel minder weerstand, komt op hetzelfde neer.
daarnaast is je verhaal bullshit, maar goed
En met je vrachtwagenvergelijking:
Ik weet wel zeker dat die vrachtwagen 45km/u aanwijst.
|
|
Stoere brommers |
|
RUTGER_86 |
13-6-2004 0:51 |
Posts: 1184 |
een schakel heeft toch altyd het grootste vermogen in zijn 1 dus dan klopt die hele bank al niet
|
|
|
|
Blukaap2 |
13-6-2004 0:53 |
Posts: 9968 |
Hij heeft in iedere versnelling theoretisch een gelijk vermogen.
In de praktijk zal ie wel iets verliezen door wrijving enzo.
Dus kan kan je stelling kloppen.
|
|
Stoere brommers |
|
Dit topic is 8665 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 4 van 9
|
|