Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - rollerbank oldtimersz........

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1060 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #19455 - rollerbank oldtimersz........
Pagina 4 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8665 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Leen 12-6-2004 22:37 Print reply

Posts: 26877
ja, iedereen denkt altijd omdat dat metertje KW aangeeft, dat ie vermogen meet ofzo... vermogen ken ook zijn van een dynamo oid die aangedreven word door die rol... verder ben ik het voledig met Neonlampje eens
 
GroesNap 12-6-2004 22:48 Print reply
Posts: 230
Voorbeeldje: bakbrommer versus normale brommer.
stel: ze kunnen allebei 45 km/uur onder dezelfde omstandigheden.

Zo'n bakbrommer heeft meer vermogen nodig om diezelfde snelheid te halen als de normale brommer. (zijn wel over eens toch??)

Volgens mij zou zo'n bakbrommer de wijzer van de rollerbank dus verder laten gaan als de normale brommer --> bank meet immers vermogen

Volgens jullie zou de bakbrommer de wijzer even ver laten gaan, aangezien ze dezelfde snelheid halen --> bank meet immers snelheid

Leg dit dan eens uit..? Ik weet echt zeker dat het mijn optie is.

Of bakbrommers op de rollerbank worden getest weet ik niet, is ook niet belangrijk dus ga daar maar niet op in
 
de_koen 13-6-2004 0:00 Print reply

Posts: 5595
kerel, bank meet snelheid, klaar punt uit.


 
Honda 5-Bak te koop
Blukaap2 13-6-2004 0:04 Print reply

Posts: 9968
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GroesNap
Hele partij dom gezwets



Jah, ga jij dan eens technisch verklaren waarom een schakelbrommer per versnelling een hoger vermogen geeft op een rollenbank?
En als je dat kunt kunnen we nog ergens komen.
 
Stoere brommers
de_koen 13-6-2004 0:05 Print reply

Posts: 5595
Of waarom je met een 100pk sneller zou moeten rijden dan met 50pk
 
Honda 5-Bak te koop
Leen 13-6-2004 0:07 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

[...]


Jah, ga jij dan eens technisch verklaren waarom een schakelbrommer per versnelling een hoger vermogen geeft op een rollenbank?
En als je dat kunt kunnen we nog ergens komen.


ja precies, als dat ding echt vermogen zou meten ging dat metertje dus elke versnelling een stuk terug..
 
GroesNap 13-6-2004 0:14 Print reply
Posts: 230
Ga dan eens in op mijn vraag/stelling in plaats van gewoon dom te zeggen dat het niet zo is :S

Welles nietus zeggen kleine kinderen altijd
 
de_koen 13-6-2004 0:16 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GroesNap

Ga dan eens in op mijn vraag/stelling in plaats van gewoon dom te zeggen dat het niet zo is :S

Welles nietus zeggen kleine kinderen altijd


Antwoord jij op onze vragen
Die slaan op iets
De jouwe niet
 
Honda 5-Bak te koop
Blukaap2 13-6-2004 0:22 Print reply

Posts: 9968
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GroesNap
Zo'n bakbrommer heeft meer vermogen nodig om diezelfde snelheid te halen als de normale brommer. (zijn wel over eens toch??)
jah, opzich

Volgens mij zou zo'n bakbrommer de wijzer van de rollerbank dus verder laten gaan als de normale brommer --> bank meet immers vermogen
dat doet ie niet

Volgens jullie zou de bakbrommer de wijzer even ver laten gaan, aangezien ze dezelfde snelheid halen --> bank meet immers snelheid
dat klopt

Leg dit dan eens uit..? Ik weet echt zeker dat het mijn optie is.
dat heb je dan mis

Of bakbrommers op de rollerbank worden getest weet ik niet, is ook niet belangrijk dus ga daar maar niet op in


Zo blij ?

Maar als je nu eens even mijn stelling verklaart (waarom een schakelbrommer het 'vermogen' op de bank op laat lopen als er opgeschakeld wordt).
 
Stoere brommers
GroesNap 13-6-2004 0:47 Print reply
Posts: 230
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

[...]


Zo blij ?

Maar als je nu eens even mijn stelling verklaart (waarom een schakelbrommer het 'vermogen' op de bank op laat lopen als er opgeschakeld wordt).
Bij een echte vermogensbank is de weerstand variabel. Bij een brommerrollenbankje niet. Bij een echte wordt de weerstand aangepast op de overbrenging motorblok-wielen. Bij een brommerrollenbank niet, daarom heb je geen goede meting in bijvoorbeeld de eerste versnelling, omdat de weerstand gewoon veels te licht is. Hij kan hem in de eerste versnelling makkelijk doortrekken alleen wordt dan het toerental de bepalende factor, en zodra je overschakeld naar de twee zie je dat de wijzer weer verder gaat, tot hij weer aan de max van de toeren zit, enzovoort totdat hij zo'n hij in een versnelling zit waarbij de weerstandsverhouding wel goed is, en dan heb je wel een goede meting voor het vermogen.

Nu nog even hierover:

Quote:
Zo'n bakbrommer heeft meer vermogen nodig om diezelfde snelheid te halen als de normale brommer. (zijn wel over eens toch??)
jah, opzich

Volgens mij zou zo'n bakbrommer de wijzer van de rollerbank dus verder laten gaan als de normale brommer --> bank meet immers vermogen
dat doet ie niet

Volgens jullie zoumessage=
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

[...]


Zo blij ?

Maar als je nu eens even mijn stelling verklaart (waarom een schakelbrommer het 'vermogen' op de bank op laat lopen als er opgeschakeld wordt).
Bij een echte vermogensbank is de weerstand variabel. Bij een brommerrollenbankje niet. Bij een echte wordt de weerstand aangepast op de overbrenging motorblok-wielen. Bij een brommerrollenbank niet, daarom heb je geen goede meting in bijvoorbeeld de eerste versnelling, omdat de weerstand gewoon veels te licht is. Hij kan hem in de eerste versnelling makkelijk doortrekken alleen wordt dan het toerental de bepalende factor, en zodra je overschakeld naar de twee zie je dat de wijzer weer verder gaat, tot hij weer aan de max van de toeren zit, enzovoort totdat hij zo'n hij in een versnelling zit waarbij de weerstandsverhouding wel goed is, en dan heb je wel een goede meting voor het vermogen.

Nu nog even hierover:

Quote:
Zo'n bakbrommer heeft meer vermogen nodig om diezelfde snelheid te halen als de normale brommer. (zijn wel over eens toch??)
jah, opzich

Volgens mij zou zo'n bakbrommer de wijzer van de rollerbank dus verder laten gaan als de normale brommer --> bank meet immers vermogen
dat doet ie niet

Volgens jullie zou de bakbrommer de wijzer even ver laten gaan, aangezien ze dezelfde snelheid halen --> bank meet immers snelheid
dat klopt

Leg dit dan eens uit..? Ik weet echt zeker dat het mijn optie is.
dat heb je dan mis


Dus het gewicht maakt totaal niks uit?? Dan even een extremere vergelijking, vrachtwagen met brommer.

Stel dat een vrachtwagen op een brommerrollerbankje gemeten kon worden (kan niet, maar stel)Een vrachtwagen van tig ton die even hard kan als de brommer (neem weer 45 km/uur als voorbeeld) De brommer zet de wijzer op 0.5 kw. Ik weet zeker dat de vrachtwagen de wijzer ontzettend veel meer laat aanwijzen als 0.5 kw. Maar jij zegt dus dat die vrachtwagen ook 0.5 zal aanwijzen?? Aangezien ze de zelfde snelheid als max hebben?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

[...]


Antwoord jij op onze vragen
Die slaan op iets
De jouwe niet


Kom met argumenten, of ga terug naar de kleuterschool

Dit bericht is ge-edit door GroesNap op 13-6-2004 0:54
 
GroesNap 13-6-2004 0:48 Print reply
Posts: 230
edit: ging ff fout, ik ga de quotes ff opnieuw indelen :P
 
de_koen 13-6-2004 0:48 Print reply

Posts: 5595
harrie en ik zijn het erover eens, jij bent dom
 
Honda 5-Bak te koop
Blukaap2 13-6-2004 0:50 Print reply

Posts: 9968
Quote:

Bij een echte vermogensbank is de weerstand variabel. Bij een brommerrollenbankje niet. Bij een echte wordt de weerstand aangepast op de overbrenging motorblok-wielen. Bij een brommerrollenbank niet, daarom heb je geen goede meting in bijvoorbeeld de eerste versnelling, omdat de weerstand gewoon veels te licht is. Hij kan hem in de eerste versnelling makkelijk doortrekken alleen wordt dan het toerental de bepalende factor, en zodra je overschakeld naar de twee zie je dat de wijzer weer verder gaat, tot hij weer aan de max van de toeren zit, enzovoort totdat hij zo'n hij in een versnelling zit waarbij de weerstandsverhouding wel goed is.



Ehh, jij wil dus beweren dat als je in de 1 op straat optrekt je minder vermogen hebt dan in de 6 ?
Want dan heeft ie ook veel minder weerstand, komt op hetzelfde neer.

daarnaast is je verhaal bullshit, maar goed

En met je vrachtwagenvergelijking:

Ik weet wel zeker dat die vrachtwagen 45km/u aanwijst.
 
Stoere brommers
RUTGER_86 13-6-2004 0:51 Print reply

Posts: 1184
een schakel heeft toch altyd het grootste vermogen in zijn 1 dus dan klopt die hele bank al niet
 
Blukaap2 13-6-2004 0:53 Print reply

Posts: 9968
Hij heeft in iedere versnelling theoretisch een gelijk vermogen.
In de praktijk zal ie wel iets verliezen door wrijving enzo.
Dus kan kan je stelling kloppen.
 
Stoere brommers

Dit topic is 8665 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved