Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - rollerbank oldtimersz........

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1184 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #19455 - rollerbank oldtimersz........
Pagina 2 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8666 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Stijnplaykonijn 11-6-2004 20:20 Print reply

Posts: 643
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SingleEdged

Ik dacht ook dat er een europese wet schijnt te zijn, 98/E of zoiets, waar beschreven stond dat sommige brommers van voor het bouwjaar van 1991, geen boetes voor teveel vermogen mochten krijgen.
Dit omdat voor 1991 is sommige landen nog geen europees vermogenslimiet geregeld was...
Zou kunnen zijn dat dit dikke bullshit is, maar het is het proberen waard, al zou ik er niet op vertrouwen..

dan wil ik een ns1 van voor 1991

Dit bericht is ge-edit door SingleEdged op 6-6-2004 18:50

 
GroesNap 11-6-2004 21:53 Print reply
Posts: 230
Mensen!! Valse hoop! Hier is echt niks van waar. :(
 
2wheels[jurg] 11-6-2004 22:05 Print reply

Posts: 3503
als een oldtimer ori te veel vermogen heeft dan is ie ook niet/nooit goedgekeurt in nl. en die verhalen over de eu slaat ook nergens op want op een mbx 80 hier ook niet rijden als brommer en die komen meestal uit duitsland
 
-Tom- 11-6-2004 22:10 Print reply

Posts: 4151
Jep precies, een originele Nederlandse bromfiets kan gewoon niet teveel vermogen leveren, anders is hij gewoon niet origineel. Of niet Nederlands.
 
FTS Member
2wheels[jurg] 11-6-2004 22:12 Print reply

Posts: 3503
je kunt er wel europese wetten gaan bij halen maar daar heeft nederland toch schijt aan, net als zoveel andere wetten en landen


Dit bericht is ge-edit door 2wheels[jurg] op 11-6-2004 22:12
 
Lorat 11-6-2004 22:15 Print reply
Posts: 25
Teveel vermogen bestaat niet!
Volgens europese wetgeving mag er geen vermogensgrens worden gesteld, wel een grens wat betreft de constructiesnelheid (45 km/h hij mag gewoon niet harder gaan ook al rij je 65 met 0.3 kw). Je zou dus in principe zoveel vermogen mogen hebben dat j'm in zijn zesde op het achterwiel wegtrekt!
 
Leen 11-6-2004 22:23 Print reply

Posts: 26877
ja, vermogen maakt niet uit, als je hem maar zo licht vertand dat ie 45 loopt..
rollerbank van de politie kijkt gewoon hoe hard jouw wiel rondraait, en kijkt daarmee hoeveel stroomt je opwekt, wat dus weer aangeduid word in KW, aan de hand daarvan kunnen ze rekenen hoe snel jij normaal rijdt
 
Neonlampje 11-6-2004 22:44 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lorat

Teveel vermogen bestaat niet!
Volgens europese wetgeving mag er geen vermogensgrens worden gesteld, wel een grens wat betreft de constructiesnelheid (45 km/h hij mag gewoon niet harder gaan ook al rij je 65 met 0.3 kw). Je zou dus in principe zoveel vermogen mogen hebben dat j'm in zijn zesde op het achterwiel wegtrekt!
ga jij eerst maar ns kijken hoe een nederlandse rollerbank werkt
 
Lorat 11-6-2004 22:52 Print reply
Posts: 25
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

[...]
ga jij eerst maar ns kijken hoe een nederlandse rollerbank werkt


Jah ze meten je vermogen ja duhh
Maar officieel mogen ze je niet naaien op teveel vermogen!
Daarom rekenen ze het met 1 of ander tabelletje dat voor geen meter klopt om naar constructiesnelheid en wordt je uiteindelijk bekeurd voor overschrijding van de constructiesnelheid! Niet voor te veel vermogen!
 
GroesNap 12-6-2004 11:43 Print reply
Posts: 230
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lorat

[...]


Jah ze meten je vermogen ja duhh
Maar officieel mogen ze je niet naaien op teveel vermogen!
Daarom rekenen ze het met 1 of ander tabelletje dat voor geen meter klopt om naar constructiesnelheid en wordt je uiteindelijk bekeurd voor overschrijding van de constructiesnelheid! Niet voor te veel vermogen!
Alsof dat wat uitmaakt, als je brommer te hard loopt krijg je gewoon een boete, klaar uit. Of er op die boete nou snelheid of vermogen staat, boeit niks.
 
NSR-Power 12-6-2004 13:12 Print reply

Posts: 285
Aan de hand van je vermogen denken zij te kunnen afleiden wat de snelheid is wat je daarmee kan rijden. (klopt geen drol van, maar dat terzijde)
 
GroesNap 12-6-2004 14:01 Print reply
Posts: 230
Klopt aardig dacht ik zo
als je het er niet mee eens bent moet je gewoon 45 gaan rijden...
Dat gehuil altijd dat de rollerbank niet klopt enzo, slaat nergens op.
 
de_koen 12-6-2004 14:27 Print reply

Posts: 5595
bende imbicielen


bank meet geen vermogen maar snelheid, klaar!

dit is topic 10.000 nog maar hierover ofzo hoor
 
Honda 5-Bak te koop
Dimage 12-6-2004 14:36 Print reply

Posts: 33
Ik heb deze geloof ik al eens eerder geplaatst, maar weet niet meer in welke topic.
Dit is het antwoord van het openbaar ministerie hierover;
------------------------------------------------
Uit uw mail maak ik op dat u vooral vragen hebt over de max.
constructiesnelheid, en wat er gebeurt als een oldtimer aan een
vermogenstest wordt onderworpen. Artikel 5.6.8 van het Voertuigreglement
(VTR) stelt dat bromfietsen die zijn geconstrueerd voor een maximumsnelheid
van ten hoogste 45 km/h, bij voortduring moeten blijven voldoen aan deze
door de constructie bepaalde maximumsnelheid. Recentelijk (29 januari 2003)
heeft het gerechtshof in Leeuwarden uitgesproken dat die eis ook geldt voor
bromfietsen die al voor de inwerkingtreding van het Voertuigreglement in
1994 in Nederland in gebruik genomen waren. In deze zaak voerde een bezitter
van een oldtimer aan dat die eis niet voor zijn bromfiets gold, omdat hij
oud was en er vroeger andere eisen werden gesteld. Het gerechtshof stelt dat
de wetgever bewust niet heeft voorzien in een historische regeling en dat
daarom de permanente eis zoals neergelegd in artikel 5.6.8 VTR ook voor die
voertuigen geldt. (mocht u de uitspraak willen nalezen: hij staat op
www.rechtspraak.nl%message=Ik heb deze geloof ik al eens eerder geplaatst, maar weet niet meer in welke topic.
Dit is het antwoord van het openbaar ministerie hierover;
------------------------------------------------
Uit uw mail maak ik op dat u vooral vragen hebt over de max.
constructiesnelheid, en wat er gebeurt als een oldtimer aan een
vermogenstest wordt onderworpen. Artikel 5.6.8 van het Voertuigreglement
(VTR) stelt dat bromfietsen die zijn geconstrueerd voor een maximumsnelheid
van ten hoogste 45 km/h, bij voortduring moeten blijven voldoen aan deze
door de constructie bepaalde maximumsnelheid. Recentelijk (29 januari 2003)
heeft het gerechtshof in Leeuwarden uitgesproken dat die eis ook geldt voor
bromfietsen die al voor de inwerkingtreding van het Voertuigreglement in
1994 in Nederland in gebruik genomen waren. In deze zaak voerde een bezitter
van een oldtimer aan dat die eis niet voor zijn bromfiets gold, omdat hij
oud was en er vroeger andere eisen werden gesteld. Het gerechtshof stelt dat
de wetgever bewust niet heeft voorzien in een historische regeling en dat
daarom de permanente eis zoals neergelegd in artikel 5.6.8 VTR ook voor die
voertuigen geldt. (mocht u de uitspraak willen nalezen: hij staat op
www.rechtspraak.nl, onder 'Belangrijke uitspraken - zoeken op zaaknummer
WAHV 02/00742)
------------------------------------------------

edit: quoten werkt geloof ik niet helemaal bij mij, dan maar zo...

Dit bericht is ge-edit door Dimage op 12-6-2004 14:41
 
Lorat 12-6-2004 16:21 Print reply
Posts: 25
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

bende imbicielen


bank meet geen vermogen maar snelheid, klaar!

dit is topic 10.000 nog maar hierover ofzo hoor


Blijkt maar weer dat er ook 10.000 mensen zijn die denken dat ze gelijk hebben en daarom anderen gaan uitschelden voor imbiciel!

Ik zal het je ff duidelijk maken met behulp van onze niet erg geliefde wet:

Artikel 3.4.6a van de regeling permanente eisen:
De door de constructie bepaalde maximum snelheid wordt gemeten door meting van het vermogen aan het aangedreven wiel, met dien verstande dat het vermogen wordt herleid tot de door de constructie bepaalde maximum snelheid overeenkomstig de tabel in bijlage 6 bij deze regeling.

Duidelijk?

Het valt trouwens hier na te lezen:
wetten.overheid.nl zoeken op woord of zinsdeel: in de tekst: rollenbank
 

Dit topic is 8666 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved