Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Suzuki RM80 valt na 15mn. plots stil??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1207 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19440 - Suzuki RM80 valt na 15mn. plots sti...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2796 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ollie 6-6-2004 10:04 Print topicpost

Posts: 2468
Hoi,

FF vraagje, als ik met mijn Suzuki Rm 80 ga rijden, valt ie na ongeveer 15min. stil, dus als ie goed warm is, hij rijdt dan nog wel, maar als je het gas opendraait, lijkt het net of ie niet meer ontsteekt of compleet verzuipt, wat is dit??
Na 10min. wachten is het over en doet ie het weer prima.

Is dit soms de bougie??

Bvd.
 

mt80 6-6-2004 10:28 Print reply

Posts: 2071
kan.. kost niet zoveel om die te vervangen, maar het kan bijv. ook de cdi unit zijn als die warm wordt
 
de_koen 6-6-2004 10:33 Print reply

Posts: 5595
kijk of hij nog vonkt als hij stil valt

 
Honda 5-Bak te koop
Neonlampje 6-6-2004 11:19 Print reply

Posts: 14825
ws benzinetoevoer...
 
Sander87 6-6-2004 11:34 Print reply
Posts: 369
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ollie

Hoi,

FF vraagje, als ik met mijn Suzuki Rm 80 ga rijden, valt ie na ongeveer 15min. stil, dus als ie goed warm is, hij rijdt dan nog wel, maar als je het gas opendraait, lijkt het net of ie niet meer ontsteekt of compleet verzuipt, wat is dit??
Na 10min. wachten is het over en doet ie het weer prima.

Is dit soms de bougie??

Bvd.


probeer eens een nieuwe zou ik zeggen, toen mijn bougie verbrand was had ik ook zoiets, hij viel stil en hij leek te verzuipen.
 
Rudy 6-6-2004 11:46 Print reply

Posts: 3471
IK heb zelf precies de zelfde rm gehad als jij nu heb (bj 1981) , ik had ook zo'n zelfde probleem. Bij mij viel hij ook uit na een bepaalde tijd enz. Ik had mijn ontsteekspoelen "kapot". Het probleem was dat er vocht tussen was gekomen en ze als ze wat warmer werden kortsluiting maakte .

maar zou idd eerst de bougie maar eens vervangen.



Dit bericht is ge-edit door Rudy op 6-6-2004 11:47
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Blijhoofd 6-6-2004 12:13 Print reply

Posts: 7378
is wss ontstekings spoel die niet helemaal lekker mer is


 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Ollie 6-6-2004 12:17 Print reply

Posts: 2468
Shitzooi, die spoelen kun je dus ook niet meer krijgen of??

Maarem bij het crossen ook veel door plassen gereden enzo...misschien dat het daardoor komt, maar ik vind 't zo raar dat ie het dan na een antal minuten gewoon weer doet??
 
bart de scootergek 6-6-2004 12:19 Print reply

Posts: 8916
dat zal wel te maken hebben met uitzetten, hij word warm, zet uit, maakt kortsluiting,jij wacht 15 min dan koelt hij weer af en dan krimpt het weer als het ware. als je weer gaat rijden word het weer warm en dan dus weer kortsluiting.
 
Honda RC-33
Ollie 6-6-2004 12:20 Print reply

Posts: 2468
Hoe kan ik dit dan verhelpen?
Vocht eruit halen of hoe dan ook??
 
bart de scootergek 6-6-2004 12:25 Print reply

Posts: 8916
dat weet rudy wel, maar ik denk dat het neerkomt op een nieuwe spoel.

ik kan me jou reply nog herrineren in het topic over de oude suzuki's, je zei dat de jouwe perfect was no offence, schiet me te binnen.
 
Honda RC-33
FoX-racing 6-6-2004 13:01 Print reply

Posts: 1034
Eh ik heb een honda cr125 uit 88 ik had dat ook precies hetzelfde.

je moet ff eerst een nieuwe bougie in draaien en nieuw bougie slangetje+kapje als dat niet werkt dan is het je onsteking zelf (spoelen dus)

maar waarschijnlijk rijd die al beter met een nieuwe bougie maar dan nog heeft die zon probleem.

ga eens je linker carterdeksel eraf halen en je vliegwiel deksel erafhalen moeie ff kijken of je speling hebt op je krukas (mag NIET omhoog en omlaag kunnen bewegen, dus geen radiale speling)
is dat wel zo dan mag je nieuwe krukas lagers erin gaan doen/of je krukas zelf is ingesleten (had ik ook kan je laten verchromen bij de motocross zaak 80? ofzo) maar je moet dan ook gelijk je de krukas lagers ook vervangen dat is beter!

dit is de oorzaak waarschijnlijk van je probleem.

Maar je moet natuurlijk wel een nieuwe ontsteking erin doen, moet je laten repareren (je onsteking) een motocrosszaak doet dat voor 100? bij ons

(in totaal een revisie voor het blok is bij ons 5 lagers vervangen, krukas verchromen, nieuwe carterdeksel, ontsteking gaat iets kosten van 400/500 eurie)

dan weet je een beetje waar je aan toe bent als je het goed wil doen.
ga anders eens langs bij een motocrosszaak in de buurt ff voor advies vragen die kunnen je goed helpen veel suc6 met je rm!!!
 
\ XL500 | CR125 /
FoX-racing 6-6-2004 13:03 Print reply

Posts: 1034
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rudy

IK heb zelf precies de zelfde rm gehad als jij nu heb (bj 1981) , ik had ook zo'n zelfde probleem. Bij mij viel hij ook uit na een bepaalde tijd enz. Ik had mijn ontsteekspoelen "kapot". Het probleem was dat er vocht tussen was gekomen en ze als ze wat warmer werden kortsluiting maakte .

maar zou idd eerst de bougie maar eens vervangen.

Juist ik heb dat dus ook gehad eerst proberen met bougies en dan spoelen laten repareren

(en goed kijken of je geen speling hebt op je krukas anders is het na een maandje weer dat je spoelen naar de kut zijn) suc6!!!



Dit bericht is ge-edit door Rudy op 6-6-2004 11:47

 
\ XL500 | CR125 /
Rudy 6-6-2004 13:06 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr80

dat weet rudy wel, maar ik denk dat het neerkomt op een nieuwe spoel.

ik kan me jou reply nog herrineren in het topic over de oude suzuki's, je zei dat de jouwe perfect was no offence, schiet me te binnen.


Het komt neer op nieuwe spoelen (6-7 jaar geleden koste die 833 gulden ). Het opnieuw laten wikkelen kost je een 150 gulden (75 euri denk ik dus...)..... (vage kennisen wil ook nog wel eens helpen )

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: FoX-racing

Eh ik heb een honda cr125 uit 88 ik had dat ook precies hetzelfde.

je moet ff eerst een nieuwe bougie in draaien en nieuw bougie slangetje+kapje als dat niet werkt dan is het je onsteking zelf (spoelen dus)

maar waarschijnlijk rijd die al beter met een nieuwe bougie maar dan nog heeft die zon probleem.

ga eens je linker carterdeksel eraf halen en je vliegwiel deksel erafhalen moeie ff kijken of je speling hebt op je krukas (mag NIET omhoog en omlaag kunnen bewegen, dus geen radiale speling)
is dat wel zo dan mag je nieuwe krukas lagers erin gaan doen/of je krukas zelf is ingesleten (had ik ook kan je laten verchromen bij de motocross zaak 80? ofzo) maar je moet dan ook gelijk je de krukas lagers ook vervangen dat is beter!

dit is de oorzaak waarschijnlijk van je probleem.

Maar je moet natuurlijk wel een nieuwe ontsteking erin doen, moet je laten repareren (je onsteking) een motocrosszaak doet dat voor 100? bij ons

(in totaal een revisie voor het blok is bij ons 5 lagers vervangen, krukas verchromen, nieuwe carterdeksel, ontsteking gaat iets kosten van 400/500 eurie)




Ook al zijn je krukas lagers gaar, dan moet hij gewoon kunnen lopen (misschien wel niet geweldig maargoed hij loopt). Ik weet eigelijk wel voor 99% zeker dat het een ontsteking probleem is...

Ps: wat wel zo is is als een crosser speling heeft op de krukas lagers oid je niet al te lang moet wachten met vervangen want het speling hebben en kapot lopen duurt meestal niet zo lang (weet ik helaas ook uit ervaring....)

Dit bericht is ge-edit door Rudy op 6-6-2004 13:10
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
bart de scootergek 6-6-2004 13:08 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rudy

[...]


Het komt neer op nieuwe spoelen (6-7 jaar geleden koste die 833 gulden ). Het opnieuw laten wikkelen kost je een 150 gulden (75 euri denk ik dus...)..... (vage kennisen wil ook nog wel eens helpen )



833 gulden , en die zullen nu zeker niet goedkoper geworden zijn met de euro. ik zat zelf ook al te denken aan de spoel opnieuw te laten wikkelen, dan is zijn probleem toch volledig opgelost
 
Honda RC-33
Ollie 6-6-2004 13:42 Print reply

Posts: 2468
Hmm...ik heb net ff mijn ontstekingsdeksel eraf gehaald, wat zag ik daar, druppeltje vocht aan de binnenkant van het deksel.
De 2 spoeltjes waren ook nogal vies en er zit BTW. geen speling op de krukas.
Heb nu het deksel er weer opgedaan, de randen goed ontvet en fftjes met vloeibare pakking alles netjes dichtgesealt.
Maaren wat voorn ontsteking is dit eigenlijk?
Ik zie geen vliegwiel, alleen 2 kleine blauwe spoeltjes met 2 half ronde plaatjes eromheen...
Is dit wat jullie zeggen, een binnenrotor ontsteking?
 

Dit topic is 2796 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved