Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hpi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 889 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19411 - hpi
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 5444 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Neonlampje 10-6-2004 9:25 Print reply

Posts: 14825
Het verlaten van je ontsteking heeft met je uitlaat te maken...

Heb je een uitlaat die bij een bepaald toerental en temperatuur werkt, dan zal hij bij alle andere toerentallen minder werken.
Wat je dus in feitte gaat doen is de temperatuur van je ontbrande mengsel aanpassen.
Hoe later je ontsteekt, hoe meer mengsel er nog in je uitlaat zal branden. Hoe hoger je temperatuur wordt.

Wil je dat je uitlaat onderin ook nog wat kracht heeft, dan moet je je ontsteking vervroegen. Zo komt er een kouder mengsel in je uitlaat.... Wat langzamer stroomt, dus zal je uitlaat laagtoeriger worden.
En bovenin ga je dus verlaten

vrij simpel eigenlijk, je moet er maar op komen he

4T werkt het btw andersom, omdat die minder afhankelijk van de uitlaat is.
 
Hans F 10-6-2004 9:46 Print reply
Posts: 4326
volgens mij is het een combinatie van idd uitlaat, en vulling. Op topvermogen (of vlak ervoor) ga je verlaten omdat het anders kapot gaat. Na het topvermogen wordt op vaak weer vervroegt.

Het tijdstip is dus een compromis.
 
Neonlampje 10-6-2004 9:50 Print reply

Posts: 14825
idd,
maar zo kun je ook meerdere dingen meenemen, gashandle stand.. uitlaat temperatuur, etc etc om je juiste compromis te bepalen... erg lastig om te bepalen, maar wel interessant
 
Hans F 10-6-2004 9:54 Print reply
Posts: 4326
idd, heel interessant

soms zie je trouwens ook dat een ontsteking twee verschillende curves heeft waar je uit kunt kiezen, 1 met meer vervroeging onderin dan de ander.
De ene is dan voor een korte bochtige baan, de ander voor een lange snelle baan.
Gebruik je die met meer vervroeging op de snelle baan, heb je de kans dat het kapot gaat.
Omgekeerd loop je vermogen onderin mis op de korte baan.
Bij die korte baan kan je dus meer vervroegen omdat je niet echt lang op topvermogen rijd.
 
koen-z 10-6-2004 10:06 Print reply

Posts: 3702
kweet niet hoor, maar volgens mij vervroegd de cdi alleen maar.

als ik mn ontsteking op z'n vroegst heb draait hij de meeste toeren.
 
Neonlampje 10-6-2004 10:08 Print reply

Posts: 14825
dan geloof je toch lekker daar in?
 
Blukaap2 10-6-2004 10:11 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

kweet niet hoor, maar volgens mij vervroegd de cdi alleen maar.

als ik mn ontsteking op z'n vroegst heb draait hij de meeste toeren.


Ze hebben volgens mij een woord voor zoiets.

uhhh, naja, uhhh
Ach scheit, achterlijke kutn00b is ook wel duidelijk .
 
Stoere brommers
Hans F 10-6-2004 10:46 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

kweet niet hoor, maar volgens mij vervroegd de cdi alleen maar.

als ik mn ontsteking op z'n vroegst heb draait hij de meeste toeren.


Op z'n vroegst

Hoeveel rondjes met de klok mee is dat?
 

Dit topic is 5444 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved