Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hpi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 992 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19411 - hpi
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5445 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Pingu 6-6-2004 14:51 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


nope, cdi gaat steeds meer verlaten bij tweetakt

verder scheelt het gigantisch (iig op een honda). Standaard ontstekingen zijn zo brak.
Dat vond ik zelf wel mee vallen, met een fatsoenlijke cdi vond ik ori ontsteking zelfs beter rijden, al was de cilinder waarmee ik reed niet echt ideaal daarvoor. (reed toen met eurocil en veeeeel te grote squish, dus had onderin nauwelijks vermogen) We hebben hem toen ook op een nsr met 93mal gezet, liep zelfs iets slomer, alleen toerenverloop was veel netter + acceleratie in lage versnelling. Het was trouwens een yz-80 rotor.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
lamahoofd 6-6-2004 18:41 Print reply

Posts: 3432
Dus hij zal iets snellere optrekken en acceleren.Op top scheeld het niks
 
Een baron in de morgen,is een dag zonder zorgen
Harm 6-6-2004 18:47 Print reply

Posts: 3032
Ik kan waarschijnlijk goedkoop een binnenrotor van een rm250 aankomen. Past dit zonder al teveel geouwehoer op een tsx, en is het makkelijk om het ontstekingstijdstip af te stellen?
 
http://www.durtikkers.tk
lamahoofd 7-6-2004 15:54 Print reply

Posts: 3432
Maar mvt dan en pvl maakt dat wel veel verschil.
 
Een baron in de morgen,is een dag zonder zorgen
David 7-6-2004 16:11 Print reply
Posts: 259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: foxbuster666

[...]

Je ontsteking gaat naar mate je brommer meer toeren gaat draaien steeds meer verlaten.
Dit noem je een curve.
Sommige digitale ontstekingen kun je zelf een curve maken, of keuze uit een paar verschillende curve's voor verschillende cils...


Is het nie zo dat cdi juist gaat vervroegen??
Tenminste dat lijkt me wel logisch want hoe meer toeren hoe vroeger het tijdstip zou moeten....



 
Joscross 7-6-2004 16:13 Print reply

Posts: 12501
verlaten, door je onsteking te verlaten ga je ook harder geloof ik
 
Hans F 7-6-2004 16:32 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: David

[...]


Is het nie zo dat cdi juist gaat vervroegen??
Tenminste dat lijkt me wel logisch want hoe meer toeren hoe vroeger het tijdstip zou moeten....





bij een 4 takt wel, een 2takt is anders, als je gaat vervroegen terwijl je vulling toeneemt ga je gaatjes branden, ook wordt dan je uitlaat laagtoeriger.
 
Knoxville 7-6-2004 16:43 Print reply

Posts: 1454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harrie

Ik kan waarschijnlijk goedkoop een binnenrotor van een rm250 aankomen. Past dit zonder al teveel geouwehoer op een tsx, en is het makkelijk om het ontstekingstijdstip af te stellen?


Als dat ding hetzelfde is als van een RM125 past hij vrij gemakkelijk. 10 minuten werk

Afstellen moet je met een stroboscoop doen... of je moet weten hoe hij stond op de crosser...
 
Honda, the dream of power ;) Nu alleen nog ff reviseren, dan is de droom weer werkelijkheid :P
barry 7-6-2004 17:05 Print reply

Posts: 7387
gewoon op de gok , ik hgad toen ook cr125 onsteking er op gedrukt, en je hebt veeel mogelijkheden ,m maar toen 1ste keer proberen, en hij liep meteen vrij goed
 
He?
Blukaap2 7-6-2004 17:06 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F
bij een 4 takt wel, een 2takt is anders, als je gaat vervroegen terwijl je vulling toeneemt ga je gaatjes branden, ook wordt dan je uitlaat laagtoeriger.


Maar het vermogen onderin is dan echt geil .
 
Stoere brommers
David 8-6-2004 9:47 Print reply
Posts: 259
Moet ie echt gaan verlaten????

werkelijk
En ik altijd maar denken dat....

Maar hoe komt het dan, dat er vaak word gezecht dat je ontsteking vroeger moet staan als je een hoogtoerige setup hebt???

Bij TSX van m'n broer hebben we hem ook op z'n aller vroegst gezet en ging er harder van...


Dit bericht is ge-edit door David op 8-6-2004 9:48

Dit bericht is ge-edit door David op 8-6-2004 9:48
 
lamahoofd 9-6-2004 15:56 Print reply

Posts: 3432
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lamahoofd

Maar mvt dan en pvl maakt dat wel veel verschil.

 
Een baron in de morgen,is een dag zonder zorgen
blair 9-6-2004 19:02 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: David



Bij TSX van m'n broer hebben we hem ook op z'n aller vroegst gezet en ging er harder van...


Dit bericht is ge-edit door David op 8-6-2004 9:48

Dit bericht is ge-edit door David op 8-6-2004 9:48


Er is een verschil tussen je ontsteking afstellen zodat die goed staat bij het toerental waar je het meeste vermogen hebt en ten koste van allees een paar 100 rpm meer draaien, waardoor je een iets hogere top hebt.
 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm
huh 9-6-2004 21:41 Print reply
Posts: 1755
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flo

[...]


wat houd ontstekingscurve dan precies in?


Vraag is nu al wel beantwoord denk ik

Had er trouwens nie eens aan gedacht dat een Puchje niet eens een CDI heeft...verschil zou dus best wel eens groot kunnen zijn jah.
 
Hans F 10-6-2004 8:50 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: David

Moet ie echt gaan verlaten????

werkelijk
En ik altijd maar denken dat....

Maar hoe komt het dan, dat er vaak word gezecht dat je ontsteking vroeger moet staan als je een hoogtoerige setup hebt???

Bij TSX van m'n broer hebben we hem ook op z'n aller vroegst gezet en ging er harder van...


Dit bericht is ge-edit door David op 8-6-2004 9:48

Dit bericht is ge-edit door David op 8-6-2004 9:48


kijk zelf maar


en afstellen is natuurlijk iets anders. Verder is die tsx ws. relatief zeer laagtoerig en heeft hij niet een beste vulling (inlaat en uitlaat zijn zowiezo al slecht), dus kan de ontsteking ws. zeer vroeg zonder dat er iets fout gaat.
 

Dit topic is 5445 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved