Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hpi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 892 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19411 - hpi
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5443 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

koen-z 5-6-2004 17:43 Print reply

Posts: 3702
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB

ja maar als iemand vraagt waar de luchtschroef van z'n carb zit ga je toch ook niet vertellen waar de stationair sproeier zit :S

.



anders ga jij ff zeiken... damn tis tog handige info er bij. en die vergelijking van jou heeft er nis met te maken.

en nog iets, in zo'n topic geef je gewoon ff de voor en nadelen.

Dit bericht is ge-edit door koen-z op 5-6-2004 17:46
 
lamahoofd 5-6-2004 18:14 Print reply

Posts: 3432
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

[...]



anders ga jij ff zeiken... damn tis tog handige info er bij. en die vergelijking van jou heeft er nis met te maken.

en nog iets, in zo'n topic geef je gewoon ff de voor en nadelen.

Dit bericht is ge-edit door koen-z op 5-6-2004 17:46


IK ben het wel met jou eens,maar ik wist wel dat er geen licht opzat .Maar ik weet alleen dat het uitmaakt in gasreactie en dat hij een stuk sneller optrekt of is dat niej zo?De setup:
70 eurokit
hoge drukkop
15 mm carb
splitfire kabel
twv:13:48
bullet en proma gp(welke is beter)
powerfilter
verlichte koppeling met strakkere veren
zou het op deze setup veel uitmaken?
 
Een baron in de morgen,is een dag zonder zorgen
[RRT] Lost-P 5-6-2004 18:16 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lamahoofd

[...]


IK ben het wel met jou eens,maar ik wist wel dat er geen licht opzat .Maar ik weet alleen dat het uitmaakt in gasreactie en dat hij een stuk sneller optrekt of is dat niej zo?De setup:
70 eurokit
hoge drukkop
15 mm carb
splitfire kabel
twv:13:48
bullet en proma gp(welke is beter)
powerfilter
verlichte koppeling met strakkere veren
zou het op deze setup veel uitmaken?


Ja zal wel wat schelen denk ik....maar een IETS grotere Carb. denk ik ook al wel
 
Chille Tune shit dan
koen-z 5-6-2004 18:17 Print reply

Posts: 3702
nou hem zoals je al gehoord heb snelle gas reactie, de motor pakt hem ff eerder op als je gas geeft, maar als je verlichte koppeling enzo heb, dan zal je het weinig uitmaken.

mischien is het met de hpi wel zo dat je hem amper stationair kan krijgen omdat hij dus de energie die in het huidige vliegwiel kwijt is.

kzou btw voor die bullet gaan.

Dit bericht is ge-edit door koen-z op 5-6-2004 18:18
 
lamahoofd 5-6-2004 18:21 Print reply

Posts: 3432
Ja maar wrom zijn die tering dingen dan zo verrekte duur als ze bijna niks schelen.Trekt hij dan harder op iomdat hij een snellere gasreactie heeft.en een ander geluid mishcien?
 
Een baron in de morgen,is een dag zonder zorgen
koen-z 5-6-2004 18:22 Print reply

Posts: 3702
het is inderdaad wel mans geluidje, en het heeft geen contact punten. dus geen gekut.
 
[RRT] Lost-P 5-6-2004 18:23 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lamahoofd

Ja maar wrom zijn die tering dingen dan zo verrekte duur als ze bijna niks schelen.Trekt hij dan harder op iomdat hij een snellere gasreactie heeft.en een ander geluid mishcien?


t heeft wel veel effect worr, maar meestal meer op grotere cilinders, omdat je minder massa hebt ( vliegwiel kleiner) kost het minder moeite om hem rond te draaien, maar bijv. een 50cc heeft vaak niet genoeg kracht om m stationair lekker rond te laten draaien...
 
Chille Tune shit dan
lamahoofd 5-6-2004 18:43 Print reply

Posts: 3432
het is een 70 eurokit.Hoe veel harder loopt hij op top denken jullie
 
Een baron in de morgen,is een dag zonder zorgen
Joscross 5-6-2004 18:44 Print reply

Posts: 12501
Theoretisch niks
 
Hans F 6-6-2004 9:36 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB

[...]


vaak lul jij ook maar stom uit je nek?
wat heeft het ermee te maken dat je geen licht meer heb? daar vroeg hij toch niet om..

de ontstekings curve zijn gewoon de ontstekings tijden, de cdi gaat de ontsteking steeds meer vervroegen, dat is de curve, bij de hpi is dit als het goed is ook te herprogrameren.


nope, cdi gaat steeds meer verlaten bij tweetakt

verder scheelt het gigantisch (iig op een honda). Standaard ontstekingen zijn zo brak.
 
foxbuster666 6-6-2004 10:16 Print reply

Posts: 670
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flo

[...]


wat houd ontstekingscurve dan precies in?

Je ontsteking gaat naar mate je brommer meer toeren gaat draaien steeds meer verlaten.
Dit noem je een curve.
Sommige digitale ontstekingen kun je zelf een curve maken, of keuze uit een paar verschillende curve's voor verschillende cils...
 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat
kpotappel86 6-6-2004 11:22 Print reply

Posts: 2679
beter koop je die hpi dan een kreidler spruitstukje met een 18/19mm bing ofzo

of je geeft veel geld uit en koopt de erg goed lopende de polini membraan-cilinder die draait veel toeren denk wel wat da geschikt is voor je...

en neem een techno uitlaatje(krul) die lopen goed vind ik...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Neonlampje 6-6-2004 11:46 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lamahoofd

Ja maar wrom zijn die tering dingen dan zo verrekte duur als ze bijna niks schelen.
Scheelt wel veel...
Het grootste voordeel is de curve, het gewicht van het vliegwiel komt op de tweede plaats.

Vaak kan het zo zijn dat je brommertje net wat harder wil lopen op top, maar dat betekent vaak dat je hem daavoor te zwaar vertand had.
Het is dus niet zo dat hij opeens meer toeren gaat draaien dan normaal, tis alleen dat hij er makkelijker doorheen loopt.

Verder, voor een puch maxi is het zeker een goede aanwinst, omdat deze nog met voor-oorlogse ontsteking technieken werkt ongeveer
 
Hans F 6-6-2004 11:49 Print reply
Posts: 4326
owja, een hpi is nieuw ongeveer de goedkoopste binnenrotor die je kunt kopen.

Vind je het te duur, dan ga je tweedehands zoeken.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 6-6-2004 11:49
 
blair 6-6-2004 14:16 Print reply
Posts: 150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lamahoofd

[...]


IK ben het wel met jou eens,maar ik wist wel dat er geen licht opzat .Maar ik weet alleen dat het uitmaakt in gasreactie en dat hij een stuk sneller optrekt of is dat niej zo?De setup:
70 eurokit
hoge drukkop
15 mm carb
splitfire kabel
twv:13:48
bullet en proma gp(welke is beter)
powerfilter
verlichte koppeling met strakkere veren
zou het op deze setup veel uitmaken?


Standaard kop monteren, als j je ori zuiger nog gebruikt.

Verder zou ik geen HPI kopen voor een cilinder die zoon 7500 rpm draait @6,5 bar. Ik zou eerst cilinder en uitlaat verranderen.
 
http://membres.lycos.fr/mb50tuned/index.htm

Dit topic is 5443 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved