Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Gat in zuiger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1043 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19404 - Gat in zuiger
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1219 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Greppel 5-6-2004 8:28 Print topicpost

Posts: 478
Ik heb dus met mn 80cc mb blok in gat in mn zuiger gekregen, na de 1e 20 km al dat erop gereden is :-(
maar nu ga ik dus een nieuw zuigertje kopen, moet ik natuurlijk eerst wel even weten waar het aan gelegen kan hebben... en belangrijker, hoe los ik het op??
 
<== kijk, greppel <==

brommercrazy 5-6-2004 9:47 Print reply

Posts: 2594
ontsteking veel de laat, i.c.m een snelle cdi?
splitfire bougie?
 
hagedis 5-6-2004 10:16 Print reply
Posts: 120
Misschien sloeg je bovenkant wel tegen je bougie aan? Het ken namelijk ook dat ze de kop afgeflakt hebben en dan ken de zuiger tegen de kop aankomme! Moet je ffies luisteren of hij tingelt, en misschien ffies een extra pakking ertussen! Of heb je een vloeistof gekoeld? En anders heb je er misschien een te lange of een te sterke bougie in zitten!
 
de_koen 5-6-2004 10:19 Print reply

Posts: 5595
Te warme bougie+ te arme afstelling+ te vroege ontsteking
 
Honda 5-Bak te koop
Nick Bakker 5-6-2004 10:38 Print reply
Posts: 81
ontsteking te vroeg, probeer je brommer 's achteruit aan duwend te starten (beetje doorbijten met 80cc ), als ie dan start staat het te vroeg.

(is trouwens wel leuk achteruit rijden)
 
Eelco 5-6-2004 11:30 Print reply
Posts: 212
kop te veel afgevlakt, dan krijg je namelijk, detontatie iod. dan slaan de bougie vonken in je zuiger. kan er op den duur doorheen gaan volgensmij.
 
jeroen 5-6-2004 12:14 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Eelco

kop te veel afgevlakt, dan krijg je namelijk, detontatie iod. dan slaan de bougie vonken in je zuiger. kan er op den duur doorheen gaan volgensmij.


heeft niets met elkaar te maken hoor..


door detonatie slaan geen bougievonken in de zuiger ofzo :S
 
Ja Weh nou 5-6-2004 12:20 Print reply

Posts: 2242
ik heb het ook weleens gehad met een 80, was bij mij ook ontsteking te vroeg, en pet te ver afgevlakt, carb afstelling was goed
 
HTS Autotechniek
Hans F 5-6-2004 12:23 Print reply
Posts: 4326
ws. gewoon een te warme bougie
 
KaWaReZ 5-6-2004 12:25 Print reply

Posts: 20582
oftewel, welke bougie zit er nu in ?
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
Rs_Daan 5-6-2004 12:36 Print reply

Posts: 84
kut voor je man een vriend van me had het ook..

gl met opknappen
 
HyperRacing Daan
Greppel 5-6-2004 16:47 Print reply

Posts: 478
standaard hittegraadje 9 zit erin...
 
<== kijk, greppel <==
-Niellesie- 5-6-2004 16:48 Print reply

Posts: 6454
neem een 7 of 8 ofzo zoveel toeren draait zo een ding toch niet?
 
allalallalallalalallalala
Greppel 5-6-2004 16:50 Print reply

Posts: 478
deze bougie leveren ze altijd bij dit type blok, dus ik ga er eigenlijk vanuit dat dat wel goed zit... toch?
 
<== kijk, greppel <==
arie-de-arier 5-6-2004 16:50 Print reply

Posts: 10000
tijdens het inrijden hopelijk niet nee

maar 1 hittegraad verschil krijg je geen gat in je zuiger van hoor, ik zou evne je ontsteking controleren
 
Allah is beter
Greppel 5-6-2004 17:04 Print reply

Posts: 478
dit was de enige manier waarop mn ontsteking werkte...
 
<== kijk, greppel <==

Dit topic is 1219 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved