Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Waarom alleen stationair???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1053 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #19388 - Waarom alleen stationair???
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 548 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erikl 4-6-2004 16:17 Print topicpost

Posts: 214
Ik heb een yamaha dt en er zit nu 80cc in. Ik heb een 20mm mikuni.
Als ik mijn brommer aanren (kickstart ben ik aan het maken) dan kan ie alleen aanblijven als ik mijn koppelingshendel inhoud. Als ik hem laat opkomen dan kan ik wel een kleinbeetje rijden. Als ik gasgeef dan gebeurt er helemaal niets en valt vaak uit. Ik heb de sproeiers 110 mikuni, 90 keihin, 105, keihin en 220 mikuni geprobeerd. Ook heeft ie heel veel compressie want ik kan hem niet aanduwen in zn 1e versnelling.
Ik heb hem laatst kapot van iemand gekocht en toen deed ie nog helemaal niets. Ik dacht dat ik nu alles wel goed had gemaakt maar ik heb er dus ook nog niet goed mee gereden.

Weten jullie wat er mis kan zijn???
 

Joscross 4-6-2004 16:40 Print reply

Posts: 12501
110 mikuni is veelste klein, 90 keihin is veelste klein, 105 keihin is ook te klein, en 220 mikuni is veelste groot

Zoek rond de 160 mikuni of 120 keihin ofzo
 
Jarco 4-6-2004 16:43 Print reply

Posts: 4520
Krijg hij wel genoeg lucht?, en net zoals joscross zei: een grotere sproeier.
 
Pistonpen Paultje 4-6-2004 17:18 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jarco

Krijg hij wel genoeg lucht?, en net zoals joscross zei: een grotere sproeier.


Das tegenstrijdig...

Maaruhm, keihin 105 is niet zo belachelijk klein voor een ori 80 hoor.
 
Honda_mbiloss [Emiel] 4-6-2004 17:42 Print reply

Posts: 3697
Als jij zegt dat die niet genoeg lucht krijgt, dan spreek je jezelf tegen met een grotere sproeier. Want dan word het nog beroerder. Tenminste zo denk ik altijd.

Maar zou er idd dus een grotere sproeier instoppen.

edit.. Ow vergat te refreshen. Het is dus al gezegt.

Dit bericht is ge-edit door Honda_mbiloss [Emiel] op 4-6-2004 17:42
 
Supernova 4-6-2004 17:44 Print reply

Posts: 7654
Zit je gasnaald nog wel op je gasschuif?
 
WP Car Customs
Erikl 5-6-2004 9:45 Print reply

Posts: 214
Ja me gasnaald zit gewoon goed.
Maar ik denk dat ik al weet wat er fout is want ik denk zomaar dat mijn ontsteking niet goed staat dus die ga ik straks goedzetten.

Maar als dat wel goed staat dan hoor je toch altijd te kunnen rijden met een te kleine sproeier??

Sproeier 150 mikuni of 110 keihin moet wel goed zijn toch? Mijn 80cc is niet getuned.
 
Erikl 6-6-2004 9:38 Print reply

Posts: 214
Ik zag al dat mijn ontsteking verkeerd stond, maar hoe moet ik die goed zetten? Ik snap namelijk niet hoe het met een yamaha dt moet omdat ik geen draaibare grondplaat heb en dat heb ik wel met mijn puch.
Ik heb wel een contactpuntje maar daar kan je volgens mijn alleen maar mee stellen hoeveel de contactpuntjes open gaan.
Hoe kan ik bij een yamaha dt het ontstekingstijdstip veranderen zonder draaibare grondplaat? Hebben jullie nog goede tips?
 
Erikl 7-6-2004 17:27 Print reply

Posts: 214
Hoe stel ik de ontsteking van een yamaha dt af?

Ik heb er geen id van hoe het moet, ik weet het wel met een puch maar deze ontsteking heeft geen draaibare grondplaat dus kunnen jullie mij AUB vertellen hoe dat precies moet?
 

Dit topic is 548 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved