Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - uitlaat timing

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1104 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19361 - uitlaat timing
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 736 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RS_70_power 3-6-2004 21:30 Print topicpost

Posts: 1990
Mensen bij al die uitlaat-bereken-programma's staat dat je je gegevens van je uitlaad poort moet invullen hoogt in mm & in grades .

Weet iemand hoe je er achterkunt komen voot hoeveel graden die fabrieks-pijpen zijn berekend want dan kan je je cilinder op je pijp afmeten i.p.v.anders om .

van bijv die Jolly's want dan moet je helemaal als de bramdweer gaan.
 
draai / frees werk ==>> PM of email me

Ralf 4-6-2004 0:32 Print reply

Posts: 9073
Is niet terug te rekenen.
 
Neonlampje 4-6-2004 0:36 Print reply

Posts: 14825
Tis wel te benaderen.... maar dan nog, timingen zegt helemaal nix over de prestaties.. oppervlaktes per graad zegt mij veel meer
 
Tsxdude AKU MicheL 4-6-2004 2:25 Print reply

Posts: 10676
ben het met ludje eens
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
Tsxdude AKU MicheL 4-6-2004 2:25 Print reply

Posts: 10676
kan je niet terugbereken
 
K doe niet de hele dag gek, ook niet de halve
PRO TUNING 4-6-2004 16:21 Print reply

Posts: 4000
Is met de juiste programma`s terug te rekenen.
 
mcdronkz 4-6-2004 16:24 Print reply

Posts: 32777
Hmm.... kan je Jolly Moto replica's gaan maken, verdiend goed denk ik.
 
Hans F 4-6-2004 16:28 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje

Tis wel te benaderen.... maar dan nog, timingen zegt helemaal nix over de prestaties.. oppervlaktes per graad zegt mij veel meer


Is wel zo, maar dan heb je het nog alleen maar over porting en er is meer. Nl. de complete opbouw van alles


 
RS_70_power 4-6-2004 22:16 Print reply

Posts: 1990
jah maar als jij weet hoeveel graden je poort moet openstaan met het oppervlakte en dat dan in je cilinder toepast , dan heb je even veel rendement uit je uitlaad als een aangemeten pijp .

misschien de prestatie niet van je cilinder
 
draai / frees werk ==>> PM of email me
Neonlampje 4-6-2004 22:36 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


Is wel zo, maar dan heb je het nog alleen maar over porting en er is meer. Nl. de complete opbouw van alles

Idd, je hebt gelijk. Maar das nog lastiger in een vergelijking samen te vatten... (understatement of the year )

Rs_70_power: Tis minder simpel dan jij het zo zegt...

Wat je het beste kunt doen is kijken naar de lengtes van je uitlaat, kijken wat voor een type powerband hij in theorie zou moeten geven, bij welke toerentallen... en vervolgens daar de timingen en oppervlaktes op gaan baseren... Dus niet terug rekenen, maar vanuit gaan rekenen. En dan kun je er ook nog een beetje van je eigen specifieke wensen in kwijt
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 4-6-2004 23:01 Print reply

Posts: 17929
en als je nou in zown prog gaat terug rekenen?

zolang vanalles invullen dat je een jollymoto uitkrijgt!

als je een cijfer veranderd dan zie je wat er ongeveer veranderd dus duurt ff maar als je het graag wil is het te doen
 
Neonlampje 4-6-2004 23:22 Print reply

Posts: 14825
watvoor programma wil je dat gaan doen dan?
 

Dit topic is 736 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved