Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - valse lucht en contactpuntjen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 859 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19282 - valse lucht en contactpuntjen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 713 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bastiaanus 1-6-2004 18:23 Print topicpost

Posts: 54
ik heb ff 2 vraagjes
1.ik heb constant valse lucht , als ik m cilinder eraf haal en mn spruitstuk zit er steeds benzine op die pakkingen
en wat is ook schuur of nieuwe pakkingen erin doe , het blijft hetzelfde??!!iemand een oplossing of oorzaak??


2.Kan het onregelmatig rijden(slecht starten,geen goeie gasreacties, niet perfect iig en niet goed trekken)
aan mn contactpunten liggen??

bijvoorbaad dank here(/dames) van het gooeie leven
 
anus

Teunmenator 1-6-2004 20:47 Print reply

Posts: 2524
1 weet je cker dat je valse lucht hebt want dat het er wat vochtig uitziet is niet zo'n ramp. Als je valse lucht hebt is misschien je spruitstuk krom ofzo? probeer eens vloeibare pakking en laat die goed drogen

2 Ja kan eraan liggen ze moeten op 0,35 tot 0,45 staan ff proberen waar ie het beste op loopt (heb je behoorlijk versleten contactpunten dan loopt ie vaak beter op 0,35 tot 0,3)
 
Bastiaanus 1-6-2004 21:36 Print reply

Posts: 54
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

1 weet je cker dat je valse lucht hebt want dat het er wat vochtig uitziet is niet zo'n ramp. Als je valse lucht hebt is misschien je spruitstuk krom ofzo? probeer eens vloeibare pakking en laat die goed drogen

2 Ja kan eraan liggen ze moeten op 0,35 tot 0,45 staan ff proberen waar ie het beste op loopt (heb je behoorlijk versleten contactpunten dan loopt ie vaak beter op 0,35 tot 0,3)




ok , maar kan het slechte rijden te maken hebben met de timing en contactpunten van de onsteking ?????
en als ik mn brommer start ook al nadat ie net 5 minuten stil stond , duurt het egt 1 minuut voordat ik pas gas kan geven anders valt ie uit,?'????!?!?!?!?

Dit bericht is ge-edit door Bastiaanus op 1-6-2004 21:38
 
anus
Teunmenator 1-6-2004 21:47 Print reply

Posts: 2524
Ten eerste zou ik iig ff kijke of je contactpuntjes goed staan, als ze goed staan dan moet je ze niet meer verstellen. Als je hem hebt aangekickt loopt ie dan wel goed stationair> (als ie onregelmatig loopt of in het begin hoger dan heb je een te arm mengsel) Wat gebeurt er als je de choke erop gooit, moet je dan gas bijbijgeven of juist niet?

En die andere vraag van je, als je contactpuntjes slecht staan heb je een slechte vonk (heeft niet echt met timing te maken in dat geval) Een slechte vonk zorgt simpelweg voor een minder volledige verbranding, als je moter warmer is neemt de compressie toe en wordt het mengsel vluchtiger en daardaar zal het beter ontbranden (ook bij een slechte vonk) maar ik denk niet dat je daar het probleem moet gaan zoeken..
 
Bastiaanus 1-6-2004 21:54 Print reply

Posts: 54
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator

Ten eerste zou ik iig ff kijke of je contactpuntjes goed staan, als ze goed staan dan moet je ze niet meer verstellen. Als je hem hebt aangekickt loopt ie dan wel goed stationair> (als ie onregelmatig loopt of in het begin hoger dan heb je een te arm mengsel) Wat gebeurt er als je de choke erop gooit, moet je dan gas bijbijgeven of juist niet?

En die andere vraag van je, als je contactpuntjes slecht staan heb je een slechte vonk (heeft niet echt met timing te maken in dat geval) Een slechte vonk zorgt simpelweg voor een minder volledige verbranding, als je moter warmer is neemt de compressie toe en wordt het mengsel vluchtiger en daardaar zal het beter ontbranden (ook bij een slechte vonk) maar ik denk niet dat je daar het probleem moet gaan zoeken..


als ik de choke in doe , dan gaat ie wel wat harder maar na half gas zegt weer buuuurp en wmoet ik weer idd opnieuw gas geven
 
anus
Teunmenator 1-6-2004 22:35 Print reply

Posts: 2524
valse lucht: loopt onregelmatig stationair (vaak hoog)

Loop slecht af in toeren, met name als ie goed warm is. Dus je rijd (en zijn vrij)en het klinkt alsof je gaskabel heel langsaam terug gaat.

je bougie is wit

Minder vermogen.

Denk je dat je valse lucht hebt? (als ie stationair loopt dan kun je proberen met een spuitbus met spiritus op de plek te spuiten waar je denk dat ie valse lucht zuigt als ie dan afslaat is het daar)

 
ties 1-6-2004 22:46 Print reply
Posts: 1333
probeer anders is te kijken of je spruitstuk enzo nog recht zijn door er een glasplaatje op te leggen.
als ze krom zijn afvlakken op een glasplaatje
 
Bastiaanus 3-6-2004 18:17 Print reply

Posts: 54
mn bougie is niet wit en hij loopt verder eigenlijk gewoon , behalve dan dat hij heel slecht opstart en pas na 2 minuten goed rijd , en dan nog iets elke keer als ik heb gereden komt er een beettje olie uit mn carterdeksel sijpelen,hoe kan dit ?(er zit een pakking tussen en hij zit goed strak aangedraaid dat carterdeksel)
 
anus
Joostvdw 3-6-2004 18:46 Print reply

Posts: 4789
je kan ook proberen je gasnaald te verstellen

alstie koud is valt dat allemaal wat nauwer dus mss staat ie net verkeerd..
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer

Dit topic is 713 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved