MotoCrossIpkiss[stan] |
31-5-2004 22:54 |
Posts: 7744 |
betere doorstroming ofzoiets was ut...
|
|
hoi |
|
StefanB |
31-5-2004 22:55 |
Posts: 2591 |
of het echt meer vermogen oplevert weet ik niet, ik weet wel dat je der een veel betere gasreactie mee krijgt..
|
|
E24 M30b35@GT3576 |
|
Abarth-500 |
31-5-2004 22:55 |
Posts: 1532 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: edwin ss50
Is een vlakschuif carburateur sneller dan een carburateur met een ronde schuif? (dat hoor ik vaak) en wat maakt een vlakschuif dan sneller dan een rondschuif carburateur?
ja is beter, hebben een beter venturi, wat leidt tot een snellere gasreactie..
|
|
Echte anarchisten schaken zonder koningen. |
|
bart de scootergek |
1-6-2004 9:00 |
Posts: 8916 |
er was toch ook iets van bepaalde wervelingen die juist niet kwamen met een vlakschuif
|
|
Honda RC-33 |
|
-Niellesie- |
1-6-2004 9:05 |
Posts: 6454 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda cr80
er was toch ook iets van bepaalde wervelingen die juist niet kwamen met een vlakschuif
klopt ik weet niet precies hoe het zat maar er zijn dan bepaalde wervelingen die niet voorkomen
|
|
allalallalallalalallalala |
|
Pingu |
1-6-2004 9:40 |
Posts: 1842 |
Er zijn minder loze wervelingen, omdat er gewoon minder loze ruimte is. Een ronde gasschuif neemt meer ruimte in, om goed te kunnen blijven zitten. Aan de zijkant van de venturi heb je dus 2 halve rondes, waar de schuif steun in heeft. Bij een vlakschuif is die ruimte kleiner. En waar ruimte is, gaat altijd iets naar toe, wat dus niet nodig is.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Neonlampje |
1-6-2004 10:02 |
Posts: 14825 |
Je kunt het ook zo zien:
wanneer een mengsel tegen een ronde bus aan staat te duwen, en je haalt de bus weg... dan krijg je een golf waar aan de voorkant een soort halve maan uit is. bij een vlakschuif is dit niet zo, en zul je een snellere gasreactie krijgen.
Verder speelt dus ook de wervelingen mee van de gasschuif-geleiding, die bij een vlakschuif minder is dan bij een ronde gasschuif.
Verwacht er geen wonderen van... veel vermogen zul je er niet mee winnen...
|
|
|
|
Ralf |
1-6-2004 10:03 |
Posts: 9073 |
maar het staat wel stoer.
|
|
|
|
Pingu |
1-6-2004 10:09 |
Posts: 1842 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje
Verwacht er geen wonderen van... veel vermogen zul je er niet mee winnen...
24mm flat tegenover 24mm rond met een ontwerp wat nergens opslaat scheelt imo nogal in gasreactie.
|
|
2fast 2stroke mbx80 tuned |
|
Abarth-500 |
1-6-2004 10:11 |
Posts: 1532 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pingu
[...]
24mm flat tegenover 24mm rond met een ontwerp wat nergens opslaat scheelt imo nogal in gasreactie.
ja maar een betere gasreactie betekend niet zondermeer meer vermogen h?..
Dit bericht is ge-edit door Abarth-500 op 1-6-2004 10:59
|
|
Echte anarchisten schaken zonder koningen. |
|
edwin ss50 |
1-6-2004 11:23 |
Posts: 299 |
dus hij krijgt dan een betere gasreactie, dat betekent dan dus ook dat je harder kunt optrekken.
Toch?
|
|
oke |
|
SkaBla [Pim] |
1-6-2004 11:29 |
Posts: 4659 |
nee
|
|
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D |
|
Pistonpen Paultje |
1-6-2004 11:35 |
Posts: 8678 |
Waarom zijn er dan uberhaupt rondschuivers. Vlak lijkt mij zowiezo makelijker te maken, en het functioneert dus ook beter...
Naja, zal ook wel
|
|
|
|
foxbuster666 |
1-6-2004 11:38 |
Posts: 670 |
Het ligt eigenlijk aan de lengte van de venturie.
De lengte is korter, waardoor in een kleiner stuk de benzine/lucht mengt.
Er komen dus ook minder wervelingen voor.
Zoiets was het...
Maar als je iets neemt, neem dan 24mm flat is goede carb (niet origineel meer) of dellortho vlak.
Keihin PWK zijn ook hele goede!
|
|
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat |
|
edwin ss50 |
1-6-2004 12:03 |
Posts: 299 |
ik zou een 26 dellorto doen dan, koste geloof ik 100 euro
|
|
oke |
|