Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vlakschuif carburateur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1117 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19268 - Vlakschuif carburateur
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5212 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

edwin ss50 31-5-2004 22:37 Print topicpost
Posts: 299
Is een vlakschuif carburateur sneller dan een carburateur met een ronde schuif? (dat hoor ik vaak) en wat maakt een vlakschuif dan sneller dan een rondschuif carburateur?
 
oke

MotoCrossIpkiss[stan] 31-5-2004 22:54 Print reply

Posts: 7744
betere doorstroming ofzoiets was ut...
 
hoi
StefanB 31-5-2004 22:55 Print reply

Posts: 2591
of het echt meer vermogen oplevert weet ik niet, ik weet wel dat je der een veel betere gasreactie mee krijgt..
 
E24 M30b35@GT3576
Abarth-500 31-5-2004 22:55 Print reply

Posts: 1532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: edwin ss50

Is een vlakschuif carburateur sneller dan een carburateur met een ronde schuif? (dat hoor ik vaak) en wat maakt een vlakschuif dan sneller dan een rondschuif carburateur?


ja is beter, hebben een beter venturi, wat leidt tot een snellere gasreactie..
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
bart de scootergek 1-6-2004 9:00 Print reply

Posts: 8916
er was toch ook iets van bepaalde wervelingen die juist niet kwamen met een vlakschuif
 
Honda RC-33
-Niellesie- 1-6-2004 9:05 Print reply

Posts: 6454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr80

er was toch ook iets van bepaalde wervelingen die juist niet kwamen met een vlakschuif


klopt ik weet niet precies hoe het zat maar er zijn dan bepaalde wervelingen die niet voorkomen
 
allalallalallalalallalala
Pingu 1-6-2004 9:40 Print reply
Posts: 1842
Er zijn minder loze wervelingen, omdat er gewoon minder loze ruimte is. Een ronde gasschuif neemt meer ruimte in, om goed te kunnen blijven zitten. Aan de zijkant van de venturi heb je dus 2 halve rondes, waar de schuif steun in heeft. Bij een vlakschuif is die ruimte kleiner. En waar ruimte is, gaat altijd iets naar toe, wat dus niet nodig is.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Neonlampje 1-6-2004 10:02 Print reply

Posts: 14825
Je kunt het ook zo zien:
wanneer een mengsel tegen een ronde bus aan staat te duwen, en je haalt de bus weg... dan krijg je een golf waar aan de voorkant een soort halve maan uit is. bij een vlakschuif is dit niet zo, en zul je een snellere gasreactie krijgen.

Verder speelt dus ook de wervelingen mee van de gasschuif-geleiding, die bij een vlakschuif minder is dan bij een ronde gasschuif.

Verwacht er geen wonderen van... veel vermogen zul je er niet mee winnen...
 
Ralf 1-6-2004 10:03 Print reply

Posts: 9073
maar het staat wel stoer.
 
Pingu 1-6-2004 10:09 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Neonlampje


Verwacht er geen wonderen van... veel vermogen zul je er niet mee winnen...
24mm flat tegenover 24mm rond met een ontwerp wat nergens opslaat scheelt imo nogal in gasreactie.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Abarth-500 1-6-2004 10:11 Print reply

Posts: 1532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

[...]
24mm flat tegenover 24mm rond met een ontwerp wat nergens opslaat scheelt imo nogal in gasreactie.


ja maar een betere gasreactie betekend niet zondermeer meer vermogen h?..

Dit bericht is ge-edit door Abarth-500 op 1-6-2004 10:59
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
edwin ss50 1-6-2004 11:23 Print reply
Posts: 299
dus hij krijgt dan een betere gasreactie, dat betekent dan dus ook dat je harder kunt optrekken.

Toch?
 
oke
SkaBla [Pim] 1-6-2004 11:29 Print reply

Posts: 4659
nee
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Pistonpen Paultje 1-6-2004 11:35 Print reply

Posts: 8678
Waarom zijn er dan uberhaupt rondschuivers. Vlak lijkt mij zowiezo makelijker te maken, en het functioneert dus ook beter...

Naja, zal ook wel

 
foxbuster666 1-6-2004 11:38 Print reply

Posts: 670
Het ligt eigenlijk aan de lengte van de venturie.
De lengte is korter, waardoor in een kleiner stuk de benzine/lucht mengt.
Er komen dus ook minder wervelingen voor.
Zoiets was het...
Maar als je iets neemt, neem dan 24mm flat is goede carb (niet origineel meer) of dellortho vlak.
Keihin PWK zijn ook hele goede!
 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat
edwin ss50 1-6-2004 12:03 Print reply
Posts: 299
ik zou een 26 dellorto doen dan, koste geloof ik 100 euro
 
oke

Dit topic is 5212 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved