Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Hoort dit?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1173 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #19236 - Hoort dit?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1444 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erikl 31-5-2004 11:05 Print topicpost

Posts: 214
Ik heb een yamaha dt en had er 110cc op. Nu heb ik er 80cc op gedaan, maar mijn voorontsteking staat nu ineens later. Maar je ontsteking hoort toch op hetzelfde punt te blijven staan omdat de slag gewoon even groot is?? Hoe komt het dan dat mijn ontsteking ineens later staat? Is de enigste mogelijkheid dat mijn grondplaat gewoon verschoven is of is het normaal dat je ontstekingstijdstip veranderd als je er een ander aantal cc's erop zet?
 

Pistonpen Paultje 31-5-2004 11:14 Print reply

Posts: 8678
Ontstekingstijdstip past zich zelf niet aan nee. Kan wel zo zijn dat hij bij een bepaalde cilinder op een ander ontstekingstijdstip ietsjes beter loopt volgens mij(valt meestal wel mee).

En ontstekingstijdstip veranderen ligt eraan of je cantactpuntjes hebt, of cdi systeem.


 
Erikl 31-5-2004 11:16 Print reply

Posts: 214
Ik heb gewoon contactpuntjes. Ik vond het ook al zo raar dat er geen draaibare grondplaat in zat, dus toen heb ik hem uitgevijld waardoor ik mijn grondplaat kan draaien, daarna was ie wel goed voor mijn 110cc.
 
Pistonpen Paultje 31-5-2004 11:18 Print reply

Posts: 8678
Makelijker was geweest om even de contactpuntjes anders af te stellen. Maar dit zou in principe moeten werken lijkt me...
 
Erikl 31-5-2004 11:22 Print reply

Posts: 214
Hoe bedoel je de contactpuntjes afstellen? Daar stel je toch alleen maar mee hoeveel de puntjes open gaan? hij staat op 0,35 mm dus dat moet goed zijn. Of bedoel je dat dat misschien verschoven kan zijn, want als je je contactpuntjes verstelt, dan veranderd ook je ontstekingstijdstip?
 
speedfreak 31-5-2004 11:32 Print reply

Posts: 1218
de contactpuntjes moeten open staan als je zuiger helemaal boven is
 
Pistonpen Paultje 31-5-2004 11:34 Print reply

Posts: 8678
Dat contactpuntjes is eenbeetje nieuw voor me, dus adh. van speedfreak kan ik me voorstellen dat je daarmee niet het tijdstip regelt, ofwel?
 
bart de scootergek 31-5-2004 11:37 Print reply

Posts: 8916
wel, je kan zo ook net voor het bdp open zetten, zo is hij dus vroeger.
 
Honda RC-33
theredone51 31-5-2004 11:39 Print reply

Posts: 2506
contactpuntjes moet dicht zijn net voordat je zuiger op bovenste punt is dacht 2mm ofzo

 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
Erikl 31-5-2004 11:48 Print reply

Posts: 214
Iets van 1,6mm voor het BDP moeten de contactpuntjes open gaan, maar dat kan je toch niet regelen met je contactpuntjes?? Dat moet je toch met de grondplaat doen omdat je met de contactpuntjes alleen de openingsgrootte instelt? Of is dit bij een yamaha dt anders ofzo, want hoe zou je met je contactpuntjes het ontstekingstijdstip kunnen veranderen???
 
Ed Honda CB50J 31-5-2004 12:28 Print reply

Posts: 4190
In BDP moeten de contactpuntjes 0,35 a 0,40 mm open staan...

Je kan de contactpuntjes afstellen door het kleine schroefje dat erbij zit iets los te draaien, dan met voelermaatje ertussen zodat de contactpunten terug schieten of je moet ze terug duwen met een scroevendraaier op 0,35mm en dan het schroefje weer aandraaien..

Is heel makkelijk en je ziet vanzelf hoe het moet...
De contactpuntjes van een DT moet je regelmatig weer bijstellen, dus om de 500km voor de beste prestaie's . Kan wel 1500km wachten, maar dan loopt hij niet optimaal meer...

En het is binnen 2minuten gebeurd
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Erikl 31-5-2004 12:33 Print reply

Posts: 214
Maar als je de contactpuntjes op 0,35mm op het BDP zet, dan gaan ze daarna nog verder open omdat de voorontsteking niet op tijd staat. Je kan het ontstekingstijdstip toch niet met de contactpuntjes regelen???
 
Ed Honda CB50J 31-5-2004 12:37 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erikl

Maar als je de contactpuntjes op 0,35mm op het BDP zet, dan gaan ze daarna nog verder open omdat de voorontsteking niet op tijd staat. Je kan het ontstekingstijdstip toch niet met de contactpuntjes regelen???


*zucht*

Wel, doe nou maar.....
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Erikl 31-5-2004 12:40 Print reply

Posts: 214
Ok dan, dan zal ik het zo gaan testen.

 
jono 31-5-2004 16:56 Print reply
Posts: 8
Ik heb het net ff gedaan maar klopt het dat de opening tussen de contactpuntjes daarna verder dan 0,35mm open gaat, dat je er alleen maar voor moet zorgen dat de contactpunten 0,35mm open staan op het BDP??
Je hoeft er dus alleen maar voor te zorgen dat de contactpunten 0,35mm open zijn op het BDP en dat ie daarna nog verder open gaat maakt dus niet uit??
 
Ed Honda CB50J 31-5-2004 17:31 Print reply

Posts: 4190
ja, als de zuiger boven aan is moeten de contactpuntjes ongeveer 0,35mm open staan.
Als de zuiger weer naar beneden gaat moeten de contactpuntjes ook weer sluiten.

Als ze niet sluiten zal je ook geen vonk krijgen.



edit : je kan dus je ontstekings-tijdstip bepalen door de contactpuntjes te verstellen.
Hoe verder ze open staan hoe later hij zal ontsteken.

Als je hem nog niet ''optimaal'' hebt als de contacpuntje 0,35mm staan moet je gewoon ff blijven ''kutten'' .
Ik gebruikte nooit voeler maatjes, ik deed het altijd op goed geluk. Dus ff stellen - starten - is ie fout weer wat stellen - weer kijken.
Totdat hij volle toeren maakt wist ik dat het wel goed zat.
Duurde meestal een x of 5. Was dus binnen 10 minuten wel gebeurd...



Dit bericht is ge-edit door Ed Honda CB50J op 31-5-2004 17:36
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..

Dit topic is 1444 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved