Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Carters mb/mt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 938 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19232 - Carters mb/mt
Pagina 7 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina
Dit topic is 6298 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Abarth-500 1-6-2004 19:00 Print reply

Posts: 1532
hhmmm als jullie allemaal een paar pagina's terug lezen, dan zien jullie dat sommige mensen (waaronder ik zelf niet) het allemaal al redelijk haarfijn uitgelegd hebben...
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
mt70cc 1-6-2004 19:27 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Abarth-500

hhmmm als jullie allemaal een paar pagina's terug lezen, dan zien jullie dat sommige mensen (waaronder ik zelf niet) het allemaal al redelijk haarfijn uitgelegd hebben...




jij zegt dus al het ware orginele lagers en het probleem is opgelost??????
 
mt70cc 1-6-2004 19:28 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

ja klopt maar ik denk dat als je 1000 keer een rotonde achter elkaar pakt dat het vast wel nadelig is



ik denk dat dat vooral gevolgen heeft op je banden maar op de lagers waarschijnlijk niet.

Dit bericht is ge-edit door mt70cc op 1-6-2004 19:50
 
arie-de-arier 1-6-2004 19:45 Print reply

Posts: 10000
druk eeens op die post bij je vorige replys, dan kun je er 1 wissen en die andere editen
 
Allah is beter
mt70cc 1-6-2004 19:49 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

afbeelding druk eeens op die post bij je vorige replys, dan kun je er 1 wissen en die andere editen


bedankt voor de tip. jah ik ben nog niet zo bekent met allen functies
 
arie-de-arier 1-6-2004 19:51 Print reply

Posts: 10000


ken je dit knop je al:

Code uitleg

 
Allah is beter
mt70cc 1-6-2004 19:54 Print reply
Posts: 32
ik had nog niet gekeken maar alweer bedankt voor de tip
 
foxbuster666 2-6-2004 9:09 Print reply

Posts: 670
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Lagers gaan idd naar de kut als ze heel lang stilstaan, maar dan gaat het volgens mij al over maanden.

Maar zoals ik al iets eerder zei:
Wat zou er slechter zijn ?
Een ongebalanceerde kromme klomp staal van meer dan een kilo die aan je krukas hangt of een klein vliegwieltje wat ws stukken beter gebalanceerd/gericht is ?
Dat een binnenrotor laag in toeren wat minder soepel loopt klopt, maar dan zet je 'm gewoon maar hoger stationair.

Maar ik trek zelf de conclusie dat Foxbuster niet weet wat fatsoenlijk warmrijden etc is.
Anders waren mijn NSR lagers ook wel naar de kut gegaan.
Zeker met het oude blok, daar zaten 2 verschillende krukaslagers in (6205 en een hergebruikte 8205), waren 2 verschillende carterhelften (RII en MBX80) en dat blok had slootwater en koelvloeistof en al in zich gekregen.
Kortom: erger kon het gewoon niet.
Dat blok heeft geen kik gegeven, geen enkele lagerspeling na een dikke 2000km maar is dan ook wel netjes behandeld (braaf warmrijden enzo).
Maar wel flinke stukken op top rijden met warme motor.
En ik denk niet dat ie echt minder toeren draaide dan dat ding van foxbuster (want die had z'n topvermogen ook rond de 9000rpm dacht ik).

Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 1-6-2004 17:30

Nee idd ik rij niet warm

Maar ook toen ik het deed met de binnenrotor gingen ze nog verrot
En dat ligt niet aan mijn rijstijl.
Er zijn meerdere mensen met binnenrotor @ mb/mt en daar sleet het linkerlager gewoon enorm hard
En dat ligt dus niet aan mij
 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat
foxbuster666 2-6-2004 9:11 Print reply

Posts: 670
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

omdat ik hem wsl beter ken als dat jij het doet


Ja maar cilinder inrijden is wat anders als warmrijden...

Cilinders inrijden gewoon geen zin in...achterlijke 500 km rustig gassen wordt ik beroerd van terwijl ik er toch niet vaak op rij.
Maar als ik warm reed sleten ze nog hard daar komt het op neer.

 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat
Pingu 2-6-2004 13:00 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: foxbuster666

[...]


Ja maar cilinder inrijden is wat anders als warmrijden...

Cilinders inrijden gewoon geen zin in...achterlijke 500 km rustig gassen wordt ik beroerd van terwijl ik er toch niet vaak op rij.
Maar als ik warm reed sleten ze nog hard daar komt het op neer.

Cilinder inrijden hoeft ook echt geen 500 km, tenminste, ik hield dat nooit vol, en m'n cilinders altijd wel.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Pistonpen Paultje 2-6-2004 13:10 Print reply

Posts: 8678
Kheb uberhaupt trouwens nog nooit een rechter lager versleten gehad, alhoewel ik ze toch meestal wel vervang.

Mja, verder is warmrijden heel erg van belang, en gewoon normaal rijden, dus niet associaal veel toeren, associaal snel overschakelen enzo. denk dat dat veel uit maakt.

Ook heb ik al heel wat burnouts van Foxbuster gezien, ook dat lijkt me niet echt goed. Keertje kan wel, maar toch...

En lagers slijten door stilstaan...Mwoa, bij me 4taktjes stonden ze voor vele jaren stil (1 CB was niet verzekerd sinds 91. Die andere haast langer denk ik) en nog zonder problemen, en totaal geen speling hoor! Starten en lopuh! (ok, staat wel olie op de lagers, das waar...)
 
jeroen 2-6-2004 14:07 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

[...]
Cilinder inrijden hoeft ook echt geen 500 km, tenminste, ik hield dat nooit vol, en m'n cilinders altijd wel.


hangt van de wand af.
 
Pingu 2-6-2004 16:25 Print reply
Posts: 1842
Met giet deed ik het ook nooit, gewoon 100 km beetje rustig dan af en toe gassen, en bij 200 is het wel goed. Maar goed, ik reed binnen de bebouwde kom enzo ook meestal vrij laagtoerig.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned

Dit topic is 6298 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved