Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Carters mb/mt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 948 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19232 - Carters mb/mt
Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6297 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mt70cc 1-6-2004 17:17 Print reply
Posts: 32
maar mijn buitenring van mijn lager was vast aan de kogels en de kogels weer aan de binnenring dus dan draait het lager niet goed zoals het hoord en dan gaat hij slijten in het carter
 
Blukaap2 1-6-2004 17:29 Print reply

Posts: 9953
Lagers gaan idd naar de kut als ze heel lang stilstaan, maar dan gaat het volgens mij al over maanden.

Maar zoals ik al iets eerder zei:
Wat zou er slechter zijn ?
Een ongebalanceerde kromme klomp staal van meer dan een kilo die aan je krukas hangt of een klein vliegwieltje wat ws stukken beter gebalanceerd/gericht is ?
Dat een binnenrotor laag in toeren wat minder soepel loopt klopt, maar dan zet je 'm gewoon maar hoger stationair.

Maar ik trek zelf de conclusie dat Foxbuster niet weet wat fatsoenlijk warmrijden etc is.
Anders waren mijn NSR lagers ook wel naar de kut gegaan.
Zeker met het oude blok, daar zaten 2 verschillende krukaslagers in (6205 en een hergebruikte 8205), waren 2 verschillende carterhelften (RII en MBX80) en dat blok had slootwater en koelvloeistof en al in zich gekregen.
Kortom: erger kon het gewoon niet.
Dat blok heeft geen kik gegeven, geen enkele lagerspeling na een dikke 2000km maar is dan ook wel netjes behandeld (braaf warmrijden enzo).
Maar wel flinke stukken op top rijden met warme motor.
En ik denk niet dat ie echt minder toeren draaide dan dat ding van foxbuster (want die had z'n topvermogen ook rond de 9000rpm dacht ik).

Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 1-6-2004 17:30
 
Stoere brommers
arie-de-arier 1-6-2004 17:31 Print reply

Posts: 10000
idd, het zou goed kunnen dat hij niet weet wat goed warm rijden is, maar hij rijd zijn cilinders ook nooit in dus hij heeft het geduld er gewoon niet voor
 
Allah is beter
mt70cc 1-6-2004 17:38 Print reply
Posts: 32
jah de lagers van mijn brommer hebben ongeveer een halfjaar stil gestaan dus dan is het niet gek dat ze kapot lopen.
 
Pingu 1-6-2004 17:40 Print reply
Posts: 1842
harrie, dat ding maakte toch geen toeren Maar ok, geef je wel gelijkt, mijn blokken gaan ook vrij lang mee, al heeft het linkerlager wel wat eerder spel dan het rechter.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
orange 1-6-2004 18:33 Print reply

Posts: 672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

idd, het zou goed kunnen dat hij niet weet wat goed warm rijden is, maar hij rijd zijn cilinders ook nooit in dus hij heeft het geduld er gewoon niet voor



waaruit maak jij op dat hij zijn cilliders ook nooit inrijdt?

dit vind ik een loos argument.



Dit bericht is ge-edit door orange op 1-6-2004 18:35
 
arie-de-arier 1-6-2004 18:41 Print reply

Posts: 10000
omdat ik hem wsl beter ken als dat jij het doet
 
Allah is beter
Blukaap2 1-6-2004 18:41 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pingu

harrie, dat ding maakte toch geen toeren Maar ok, geef je wel gelijkt, mijn blokken gaan ook vrij lang mee, al heeft het linkerlager wel wat eerder spel dan het rechter.


10000 ofzo, denk niet dat ding van foxbuster heel veel meer draaide.
Wel met langere slag, maar evengoed, zo belachelijk hoog is die zuigersnelheid dan nog niet volgens mij.
Voor zover dat al iets met lagerslijtage te maken heeft.

Ik twijfel gewoon aan zijn kunnen, maar dat heb ik al eerder gezegd .

Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 1-6-2004 18:42
 
Stoere brommers
orange 1-6-2004 18:44 Print reply

Posts: 672
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

omdat ik hem wsl beter ken als dat jij het doet


oke. maar toch.. zijn rijstijl kan een rede zijn dat zijn lagers sneller slijten. maar het ging hier uiteindelijk om waarom het linker lager nou sneller slijt..

en nog steeds mijn mening is

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: orange

is het niet zo dat een krukas voor een honda blokkie zo gemaakt is dat hij aan bijde kanten even veel kracht moet hebben om gelijkmatig kracht af te leveren aan de lagers? denkend aan gewicht/kracht (ff alles in krachten denken dan maar) vliegwiel. en de kracht die moet overgezet worden op je koppeling. als je dan 1 van die factoren weg haal. bijvoorbeeld binnenrotor totaal ander gewicht. dan klopt je verhouding koppeling vliegwiel ook al niet meer. daardoor zou het dan kunnen dat hij op het linker lager meer begint te zwabberen dan op het rechter lager?
en dat doordat normaal het niet een perfect gebalanceerd vliegwiel is hij ook iets sneller slijt???
(of is dit allemaal bullshit!?)
uhmmm kan nu even geen voorbeeld noemen. maar heb wel wat in me hoofd.

en aangezien jij een binnenrotor gebruik zou het zo kunnen zijn dat het linker lager sneller gaat dan bij andere..

of klopt er nu iets niet wat ik zeg??



even een verbetering in laatste verhaal

Dit bericht is ge-edit door orange op 1-6-2004 18:52
 
mt70cc 1-6-2004 18:48 Print reply
Posts: 32
maar kijk ook zonder binnenrotor dus met een gewoon vliegwiel slijt het linker lager sneller als het rechter
 
arie-de-arier 1-6-2004 18:52 Print reply

Posts: 10000
ligt een honda blok wel waterpas, niet dat het een klein beetje een andere kant op helt wat nadelig is voor het linker lager oid?

ik roep maar wat
 
Allah is beter
orange 1-6-2004 18:55 Print reply

Posts: 672
waterpas zou niet moeten boeien want anders zou je ook niet schuin door een bocht moeten kunnen
 
mt70cc 1-6-2004 18:56 Print reply
Posts: 32
zou kunnen maar zou dat zo nadelig zijn voor de lagers als de kruksas gewoon recht in de lagers zit zou dat toch niet uit hoeven maken het zou wel slecht kunne zijn als je hartten van de lagers niet recht tegen over elkaar zitten

 
mt70cc 1-6-2004 18:56 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt70cc

zou kunnen maar zou dat zo nadelig zijn voor de lagers als de kruksas gewoon recht in de lagers zit zou dat toch niet uit hoeven maken het zou wel slecht kunne zijn als je hartten van de lagers niet recht tegen over elkaar zitten




of is dat weer een vreemde theorie??
 
arie-de-arier 1-6-2004 19:00 Print reply

Posts: 10000
ja klopt maar ik denk dat als je 1000 keer een rotonde achter elkaar pakt dat het vast wel nadelig is
 
Allah is beter

Dit topic is 6297 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved