Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Carters mb/mt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 909 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19232 - Carters mb/mt
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6296 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mt70cc 1-6-2004 15:03 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

[...]


Dit klopt van geen kant wat je zegt, het is niet alleen de cenrifugaal kracht die groter wordt bij een zwaarder vliegwiel, maar ook het gewicht wat constant aan het lager hangt door de aantrekkingskracht van de aarde.



juist door die centrifugaal kracht en overal een gelijk gewicht van het vliegwiel drukt hij dus overal even hard op het lager en als 2 tegen overstande krachten gelijk zijn en je streept ze tegen elkaar weg blijft de kracht op het lager 0

 
SkaBla [Pim] 1-6-2004 16:08 Print reply

Posts: 4659
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt70cc

[...]


je linker lager word niet gesmeerd als hij lang stil staat want je linker lager word gesmeerd door de olie die je in je benziene doet om ook de zuiger te smeren en als je brommer te lang staat verdampt je benziene uit je carter woordoor de olie onderin zakt en dus zit de bovenkant van je lager niet meer in de olie en gaat hij roesten en dan gaat de buitenste ring met de binnenste mee draaien en krijg je slijtage in je linker carterhelft!!!!!!!!!

of is dit heel dom gedacht?????

ik vind het een logische verklaring

Dat is heel dom gedacht, want olie zakt niet onderin het carter, en hoezo zou het gaan roesten?? dr komt heus geen vocht zo snel daar hoor als je cil enzo erop zitten. En dan zou nog eerder je lager weer gaan draaien dan dat de buitenschaal mee zou gaan draaien...
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
[RRT] Lost-P 1-6-2004 16:09 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt70cc

[...]



juist door die centrifugaal kracht en overal een gelijk gewicht van het vliegwiel drukt hij dus overal even hard op het lager en als 2 tegen overstande krachten gelijk zijn en je streept ze tegen elkaar weg blijft de kracht op het lager 0




euhm, bij een Binnenrotor is het gewicht toch ook overal gelijk....dus heb je nog steeds dat de 2 tegen overstaande krachten gelijk zijn, en is de resultante dus nog steeds 0? Terwijl t gewicht dus aanzienlijk minder is dan bij een zwaarder vliegwiel...

Dit bericht is ge-edit door Lost-P op 1-6-2004 16:18
 
Chille Tune shit dan
mt70cc 1-6-2004 16:17 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla [Pim]

[...]

Dat is heel dom gedacht, want olie zakt niet onderin het carter, en hoezo zou het gaan roesten?? dr komt heus geen vocht zo snel daar hoor als je cil enzo erop zitten. En dan zou nog eerder je lager weer gaan draaien dan dat de buitenschaal mee zou gaan draaien...


nee de olie blijf in het lager zitten zeker doop een lager maar eens in de olie en zethem dan maar eens op een plek neer waar hij rechtop kan staan en als je dan na een paar weken kijkt zit er nagenoeg geen olie meer een het lager

en je heb geen water nodig om iets te laten roesten hoor water versnelt het proces alleen maar als je alleen lucht hebt roest het ook wel hoor.
 
mt70cc 1-6-2004 16:19 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

[...]



euhm, bij een Binnenrotor is het gewicht toch ook overal gelijk....dus heb je nog steeds dat de 2 tegen overstaande krachten gelijk zijn, en is de resultante dus nog steeds 0?


jah oke daar heb je ook gelijk aan dus dat zou betekenen dat het niet veel uit maakt voor de slijtage van het lager of je nou een binnenrotor zou gebruiken of een gewoon vliegwiel
 
[RRT] Lost-P 1-6-2004 16:20 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt70cc

[...]


jah oke daar heb je ook gelijk aan dus dat zou betekenen dat het niet veel uit maakt voor de slijtage van het lager of je nou een binnenrotor zou gebruiken of een gewoon vliegwiel



Jawel, want MEESTAL bij een Binnenrotor maak je veel meer toeren e.d. en daardoor is de slijtage weer hoger
 
Chille Tune shit dan
SkaBla [Pim] 1-6-2004 16:21 Print reply

Posts: 4659
dr blijft genoeg olie in je lager hangen om hem te laten draaien....en verder ga maar door met je gekke theori?n ik vind ze wel grappig
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
mt70cc 1-6-2004 16:49 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla [Pim]

dr blijft genoeg olie in je lager hangen om hem te laten draaien....en verder ga maar door met je gekke theori?n ik vind ze wel grappig



nou bij die van mij dus niet!!!!!!!!!!!!!!! dus dan zal ik wel weer eeen heel appart ding hebben

en als ik weer eens eel leuke theorie heb zal ik hem wel weer mededelen!!!!!!!
 
[RRT] Lost-P 1-6-2004 16:51 Print reply
Posts: 4578
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt70cc

[...]



nou bij die van mij dus niet!!!!!!!!!!!!!!! dus dan zal ik wel weer eeen heel appart ding hebben

en als ik weer eens eel leuke theorie heb zal ik hem wel weer mededelen!!!!!!!


anders doe je ff relaxt ofzo...
 
Chille Tune shit dan
mt70cc 1-6-2004 16:58 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lost-P

[...]


anders doe je ff relaxt ofzo...




hoezo wat is er niet relaxt aan dan????????
 
arie-de-arier 1-6-2004 16:59 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt70cc

[...]


je linker lager word niet gesmeerd als hij lang stil staat want je linker lager word gesmeerd door de olie die je in je benziene doet om ook de zuiger te smeren en als je brommer te lang staat verdampt je benziene uit je carter woordoor de olie onderin zakt en dus zit de bovenkant van je lager niet meer in de olie en gaat hij roesten en dan gaat de buitenste ring met de binnenste mee draaien en krijg je slijtage in je linker carterhelft!!!!!!!!!

of is dit heel dom gedacht?????

ik vind het een logische verklaring


alu roest niet het oxideert

:P
 
Allah is beter
arie-de-arier 1-6-2004 16:59 Print reply

Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt70cc

[...]




hoezo wat is er niet relaxt aan dan????????


die uitroep tekens, het komt zo schreeuwerig over
 
Allah is beter
mt70cc 1-6-2004 17:01 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

[...]


die uitroep tekens, het komt zo schreeuwerig over


oke goed dat ik het weet zal ik ze de volgende x alleen gebruiken als ik het schreeuwerig bedoel
 
mt70cc 1-6-2004 17:08 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier

[...]


alu roest niet het oxideert

:P



ik weet niet hoezo jij het hebt over aluminium maar mijn krukas lagers worden aangetrokker door een magneet en dus zijn ze van staal en staal roest wel.
 
arie-de-arier 1-6-2004 17:10 Print reply

Posts: 10000
carters zijn alu
 
Allah is beter

Dit topic is 6296 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved