Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Carters mb/mt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 631 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19232 - Carters mb/mt
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6341 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

foxbuster666 31-5-2004 16:42 Print reply

Posts: 670
Kunnen we hieruit conclusies trekken om hogere slijtage te voorkomen?
 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat
mr.honda 31-5-2004 16:45 Print reply
Posts: 323
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: foxbuster666

Kunnen we hieruit conclusies trekken om hogere slijtage te voorkomen?


misschien, als je carters wat uitgesleten zijn, van die bussen dr in draaien, dat je lagers dr echt 100% recht in zitten en dan persen ze de lagers dr ook mooi strak in.
 
Blukaap2 31-5-2004 23:06 Print reply

Posts: 9955
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: foxbuster666

Kunnen we hieruit conclusies trekken om hogere slijtage te voorkomen?


Jah, de zooi fatsoenlijk in elkaar zetten en fatsoenlijk behandelen .
 
Stoere brommers
mt70cc 31-5-2004 23:20 Print reply
Posts: 32
ik zeg de brommer niet te lang stil te leten staan dan roest dat lager vast omdat hij dan geen smering krijgt en als hij vast roest draait de buitenste ring van het lager mee met de ring om de krukas waardoor het karter uit slijt ik heb op dit moment nl dat probleem maar ik lijm het linker lager en nu gewoon in met een sprciale extra sterke locktide.

ik zeg dus blok regel matig even laten lopen en bij een koud blok rustig aan weg rijden totdat het blok goed opgewarmd is dat komt je lagers zeker ten goede
 
mt70cc 31-5-2004 23:40 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brutus

[...]


daar kan je geen locktite voor gebruiken die krachten die erop komen zijn vele te groot. dan gaat het toch weer rammelen enzo dus weer je lagers naar de tering. ik zou gewoon ff een nieuwe carter helft zoeken


je kunt er zeker wel locktide voor gebruiken maar je moet niet die rode of die blauwe hebben maar locktide die nog sterker is en als je 2 verschillende cartes bij elkaar gaat zoeken die 2 carters passen nooit goed op elkaar of je moet geluk hebben dat ze na elkaar gemaakt zijn want die vrees waarmee ze vrezen slijt ook en als de helften al 3 dagen na elkaar gemakt zijn passen ze al niet meer precies

 
mt70cc 31-5-2004 23:55 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

Er is bij de meeste mensen een verkeerde gedachte over C 3 lagers.
C 3 zijn van het zelfde staal gemaakt als normale CN lagers, alleen er zitten wat kleinere kogels in waardoor een C 3 lager standaard meer speling heeft.
Ik gebruik zelf altijd gewone CN lagers ook in snelle blokken en nooit geen problemen.
Zet je lagers vast met loctite lager & bus bevestiging.
Het linker lager slijt relatief snel doordat er een heel zwaar vliegwiel aanhangt.
Monteer je b.v. een HPI binnenrotor zal de slijtage een stuk minder zijn.
Meng zelf je benzine b.v. met Denicol S 2 in de verhouding 1 : 40 met 98 ongelood.

N.B. De prijs van CN & C 3 lagers is gelijk, meestal betaal je te veel voor een C 3 lager beide lager Koyo 62/22 CN of C 3 kosten netto 6.78 met onze Klanten Kortingspas
Koyo lagers zitten meestal standaard in alle Japanse motoren / brommers

Dit bericht is ge-edit door PRO TUNING op 31-5-2004 10:55

Dit bericht is ge-edit door PRO TUNING op 31-5-2004 11:03


een zwaarder vliegwiel is beter dan draait een krukas regelmatiger waardoor de centrifugaalkracht gelijk blijft. en omdat een binnenrotor ligter is gaat hij onregelmatiger draaien in snelheid waardoor de centrifugaal kracht steeds veranderd waardoor het lager steeds een opdonder krijgt en dus sneller slijt
 
PRO TUNING 1-6-2004 9:41 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt70cc

[...]


een zwaarder vliegwiel is beter dan draait een krukas regelmatiger waardoor de centrifugaalkracht gelijk blijft. en omdat een binnenrotor ligter is gaat hij onregelmatiger draaien in snelheid waardoor de centrifugaal kracht steeds veranderd waardoor het lager steeds een opdonder krijgt en dus sneller slijt


Dit klopt van geen kant wat je zegt, het is niet alleen de cenrifugaal kracht die groter wordt bij een zwaarder vliegwiel, maar ook het gewicht wat constant aan het lager hangt door de aantrekkingskracht van de aarde.
 
foxbuster666 1-6-2004 11:35 Print reply

Posts: 670
Maar dat zijn toch geen conclusies die we kunnen trekken om slijtage van het lager tegen te gaan.

Lang stilstaan hoort daar niet bij, maar om het te voorkomen van slijtage van linkerlager.
Want lang stilstaan slijt alles daarna snap je...
 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat
PRO TUNING 1-6-2004 11:43 Print reply

Posts: 4000
Het langst doe je met je lagers door het carter vol te gooien met olie en de brommer niet te gebruiken

Maar zonder gekheid, het enige wat je zelf in de hand hebt is het kopen van goede kwaliteit lagers, de lagers goed te monteren en het gebruik van hoge kwaliteit 2- takt olie en 98 octaan ongelode benzine.

Dit bericht is ge-edit door PRO TUNING op 1-6-2004 11:44

Dit bericht is ge-edit door PRO TUNING op 1-6-2004 11:44
 
foxbuster666 1-6-2004 11:44 Print reply

Posts: 670
En dat van die bussen?
Die carters nameten en krukas balanceren lijkt me ook wel wat!

een goede conclusie dan he

Dit bericht is ge-edit door foxbuster666 op 1-6-2004 11:45
 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat
Pistonpen Paultje 1-6-2004 11:46 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

Het langst doe je met je lagers door het carter vol te gooien met olie en de brommer niet te gebruiken

Maar zonder gekheid, het enige wat je zelf in de hand hebt is het kopen van goede kwaliteit lagers, de lagers goed te monteren en het gebruik van hoge kwaliteit 2- takt olie en 98 octaan ongelode benzine.

Dit bericht is ge-edit door PRO TUNING op 1-6-2004 11:44




Dit bericht is ge-edit door PRO TUNING op 1-6-2004 11:44
Aanvulling: Ook goed warmrijden, en niet continu op top rijden scheelt slijtage lijkt me.
 
foxbuster666 1-6-2004 11:52 Print reply

Posts: 670
Jongens...

Ik bedoel het linkerlager

Toprijden slijt natuurlijk alles hard...
Maar linkerlager is anders als het rechterlager olie/mengsmering gekoeld.
Zulke dingen bedoel ik...
 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat
orange 1-6-2004 12:03 Print reply

Posts: 672
is het niet zo dat een krukas voor een honda blokkie zo gemaakt is dat hij aan bijde kanten even veel kracht moet hebben om gelijkmatig kracht af te leveren aan de lagers? denkend aan gewicht/kracht (ff alles in krachten denken dan maar) vliegwiel. en de kracht die moet overgezet worden op je koppeling. als je dan 1 van die factoren weg haal. bijvoorbeeld binnenrotor totaal ander gewicht. dan klopt je verhouding koppeling vliegwiel ook al niet meer. daardoor zou het dan kunnen dat hij op het linker lager meer begint te zwabberen dan op het rechter lager?
(of is dit allemaal bullshit!?)
uhmmm kan nu even geen voorbeeld noemen. maar heb wel wat in me hoofd.

en aangezien jij een binnenrotor gebruik zou het zo kunnen zijn dat het linker lager sneller gaat dan bij andere..

of klopt er nu iets niet wat ik zeg??
 
brommercrazy 1-6-2004 12:06 Print reply

Posts: 2594
lagers vastzetten met loctide, goed smeren, goed warm rijden, en tijdig vervangen(dus niet met rotte lagers door gaan rijden)
Meer oplossingen zijn er eigenlijk niet.
 
mt70cc 1-6-2004 14:56 Print reply
Posts: 32
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: foxbuster666

Maar dat zijn toch geen conclusies die we kunnen trekken om slijtage van het lager tegen te gaan.

Lang stilstaan hoort daar niet bij, maar om het te voorkomen van slijtage van linkerlager.
Want lang stilstaan slijt alles daarna snap je...


je linker lager word niet gesmeerd als hij lang stil staat want je linker lager word gesmeerd door de olie die je in je benziene doet om ook de zuiger te smeren en als je brommer te lang staat verdampt je benziene uit je carter woordoor de olie onderin zakt en dus zit de bovenkant van je lager niet meer in de olie en gaat hij roesten en dan gaat de buitenste ring met de binnenste mee draaien en krijg je slijtage in je linker carterhelft!!!!!!!!!

of is dit heel dom gedacht?????

ik vind het een logische verklaring
 

Dit topic is 6341 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved