Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Carters mb/mt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 669 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19232 - Carters mb/mt
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6345 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

PRO TUNING 31-5-2004 10:51 Print reply

Posts: 4000
Er is bij de meeste mensen een verkeerde gedachte over C 3 lagers.
C 3 zijn van het zelfde staal gemaakt als normale CN lagers, alleen er zitten wat kleinere kogels in waardoor een C 3 lager standaard meer speling heeft.
Ik gebruik zelf altijd gewone CN lagers ook in snelle blokken en nooit geen problemen.
Zet je lagers vast met loctite lager & bus bevestiging.
Het linker lager slijt relatief snel doordat er een heel zwaar vliegwiel aanhangt.
Monteer je b.v. een HPI binnenrotor zal de slijtage een stuk minder zijn.
Meng zelf je benzine b.v. met Denicol S 2 in de verhouding 1 : 40 met 98 ongelood.

N.B. De prijs van CN & C 3 lagers is gelijk, meestal betaal je te veel voor een C 3 lager beide lager Koyo 62/22 CN of C 3 kosten netto 6.78 met onze Klanten Kortingspas
Koyo lagers zitten meestal standaard in alle Japanse motoren / brommers

Dit bericht is ge-edit door PRO TUNING op 31-5-2004 10:55

Dit bericht is ge-edit door PRO TUNING op 31-5-2004 11:03
 
Hans F 31-5-2004 10:56 Print reply
Posts: 4326
Wat volgens mij ook nogal is gebeurt, is van carterhelften die niet bij elkaar horen een blok maken. Dit kan ook voor problemen zorgen omdat de passingsvlakken van je lagers geboord zijn terwijl de twee bij elkaar horende helften op elkaar zaten. Twee helften horen dus bij elkaar.
 
Pistonpen Paultje 31-5-2004 10:58 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: foxbuster666

Praat je over welke setup?


70malossi enzo...
 
PRO TUNING 31-5-2004 10:59 Print reply

Posts: 4000
Bij de meeste carters gaat dit verhaal op, alleen bij Honda denk ik niet omdat de carters L - R los leverbaar zijn
 
Leon de mt5 boer 31-5-2004 10:59 Print reply
Posts: 494
Jullie hebben het over dat skf c3's minder zijn als orginele honda lagers. Je moet ook geen lagers bij de fietsemaker halen maar bij de lagerboer.. Vraag om DEGELIJKE c3's.. zijn wel wat prijziger.. maarja dan heb je ook wat: bijv NSK lagers.. zijn al wat duurder en degelijker.. als je die monteert en je balans as lager ook vervangt. dan zal het best wel bruute setups aan kunne

en het linker lager slijt ook sneller omdat deze door de mengsmering gesmeerd word en het rechter lager door de carter olie

Dit bericht is ge-edit door Leon de mt5 boer op 31-5-2004 11:02
 
ik kom uit brabant kunde gij de zien
foxbuster666 31-5-2004 11:04 Print reply

Posts: 670
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

Er is bij de meeste mensen een verkeerde gedachte over C 3 lagers.
C 3 zijn van het zelfde staal gemaakt als normale CN lagers, alleen er zitten wat kleinere kogels in waardoor een C 3 lager standaard meer speling heeft.
Ik gebruik zelf altijd gewone CN lagers ook in snelle blokken en nooit geen problemen.
Zet je lagers vast met loctite lager & bus bevestiging.
Het linker lager slijt relatief snel doordat er een heel zwaar vliegwiel aanhangt.
Monteer je b.v. een HPI binnenrotor zal de slijtage een stuk minder zijn.
Meng zelf je benzine b.v. met Denicol S 2 in de verhouding 1 : 40 met 98 ongelood.

N.B. De prijs van CN & C 3 lagers is gelijk, meestal betaal je te veel voor een C 3 lager beide lager 62/22 CN of C 3 kosten netto 6.78 met onze Klanten Kortingspas

Dit bericht is ge-edit door PRO TUNING op 31-5-2004 10:55

Juist andersom...
Bij een zwaar vliegwiel (in balans) blijft hij veel langer heel... waarom?

Met een binnenrotor krijgt dat lager veel meer op zijn donder...
Zou nogal raar zijn als je steeds meer opvoerspul monteert en de slijtage minder wordt.

Binnenrotor vreet lagers (@ honda dan)
 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat
foxbuster666 31-5-2004 11:05 Print reply

Posts: 670
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leon de mt5 boer

Jullie hebben het over dat skf c3's minder zijn als orginele honda lagers. Je moet ook geen lagers bij de fietsemaker halen maar bij de lagerboer.. Vraag om DEGELIJKE c3's.. zijn wel wat prijziger.. maarja dan heb je ook wat: bijv NSK lagers.. zijn al wat duurder en degelijker.. als je die monteert en je balans as lager ook vervangt. dan zal het best wel bruute setups aan kunne

en het linker lager slijt ook sneller omdat deze door de mengsmering gesmeerd word en het rechter lager door de carter olie

Dit bericht is ge-edit door Leon de mt5 boer op 31-5-2004 11:02


Honda lagers zijn juist beter
 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat
Leon de mt5 boer 31-5-2004 11:07 Print reply
Posts: 494
Ja orginele honda lagers zijn Nachi lagers... is een heel goed merk... maar is dit nog leverbaar?
 
ik kom uit brabant kunde gij de zien
PRO TUNING 31-5-2004 11:08 Print reply

Posts: 4000
Prijzen bij de lagerboer zijn meestal veel te hoog.
Een klant van mij krijgt 60 % korting via zijn werk op lagers bij Wielens in Groningen en was voor 3 lagers netto 26.53 euro kwijt.
Bij ons was hij voor de zelfde lagers met 25 % korting 20.36 euro kwijt ??
Dus de meeste lagerboeren hanteren te hoge bruto prijzen !!
 
PRO TUNING 31-5-2004 11:14 Print reply

Posts: 4000
Foxbuster, je verhaal van een licht en zwaar vliegwiel gaat niet op, wanneer breekt een tak van een boom eerder af, als je er 10 of 100 kg aan hangt ??
 
Hans F 31-5-2004 11:16 Print reply
Posts: 4326
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

Bij de meeste carters gaat dit verhaal op, alleen bij Honda denk ik niet omdat de carters L - R los leverbaar zijn


ok, dat wist is niet. Is wel praktisch

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: foxbuster666

[...]

Juist andersom...
Bij een zwaar vliegwiel (in balans) blijft hij veel langer heel... waarom?

Met een binnenrotor krijgt dat lager veel meer op zijn donder...
Zou nogal raar zijn als je steeds meer opvoerspul monteert en de slijtage minder wordt.

Binnenrotor vreet lagers (@ honda dan)


Kracht van het vliegwiel op het lager wordt juist minder met een klein licht vliegwiel.

Dit bericht is ge-edit door Hans F op 31-5-2004 11:17
 
Pingu 31-5-2004 11:23 Print reply
Posts: 1842
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: foxbuster666

[...]

Juist andersom...
Bij een zwaar vliegwiel (in balans) blijft hij veel langer heel... waarom?

Met een binnenrotor krijgt dat lager veel meer op zijn donder...
Zou nogal raar zijn als je steeds meer opvoerspul monteert en de slijtage minder wordt.

Binnenrotor vreet lagers (@ honda dan)
Als je fatsoenlijke carters hebt vreet het helemaal geen lagers..
En bij am-6 kun je trouwens ook los carterhelften bestellen, maar volgens mij kun je beter zorgen dat je de 2 helften bij elkaar houdt.
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
foxbuster666 31-5-2004 11:30 Print reply

Posts: 670
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING

Foxbuster, je verhaal van een licht en zwaar vliegwiel gaat niet op, wanneer breekt een tak van een boom eerder af, als je er 10 of 100 kg aan hangt ??

Als een vliegwiel helemaal centrisch is maakt het denk ik nie veel uit...

Maar ik bedoel het op andere manier..
Binnenrotor ga je meer toeren janken (meestal dan), gasreactie feller.
Onderin krijgt hij echt opdonders dat is slijtage...

Jij bedoelt met rondslingerende gewicht als ik je goed begrijp
 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat
Neonlampje 31-5-2004 12:43 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: foxbuster666

[...]

Als een vliegwiel helemaal centrisch is maakt het denk ik nie veel uit...

Maar ik bedoel het op andere manier..
Binnenrotor ga je meer toeren janken (meestal dan), gasreactie feller.
Onderin krijgt hij echt opdonders dat is slijtage...

Jij bedoelt met rondslingerende gewicht als ik je goed begrijp
dus jij zet excentrische vliegwielen op je brommer? lol

Waneer de belasting aan de linker en rechter kant van je krukas gelijk is, zal het slijtage ook gelijk zijn.

Wat ook mee speelt dat bijna alle krachten die er op het lager komen worden afgedraait... het is wel waar dat de rpm-veranderingen veel sneller voorkomen. Maar daar slijt een lager niet meer om hoor
 
Blukaap2 31-5-2004 12:49 Print reply

Posts: 9955
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: foxbuster666

[...]

Als een vliegwiel helemaal centrisch is maakt het denk ik nie veel uit...

Maar ik bedoel het op andere manier..
Binnenrotor ga je meer toeren janken (meestal dan), gasreactie feller.
Onderin krijgt hij echt opdonders dat is slijtage...

Jij bedoelt met rondslingerende gewicht als ik je goed begrijp


Waar zou het meer van slijten ?
Een ongebalanceerd stuk metaal van meer dan een kilo tegenover een mooi klein cilindervormig dingetje van 300 gram ofzo....

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hans F

[...]


ok, dat wist is niet. Is wel praktisch



Komt dacht ik doordat Honda een andere manier gebruikt om die lagergaten te frezen.
Maar hoe en wat precies weet ik niet, staat nog wel ergens op het forum dacht ik.

Dit bericht is ge-edit door Blukaap2 op 31-5-2004 12:51
 
Stoere brommers

Dit topic is 6345 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved