Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Carters mb/mt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 662 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19232 - Carters mb/mt
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6344 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

koen-z 31-5-2004 0:01 Print reply

Posts: 3702
kweenie of ie nodig is. als je kruk uitgeballanseert is dan hoeft het waarschijnlijk niet. yamaha heeft ze ook niet.
 
brutus 31-5-2004 0:02 Print reply

Posts: 7934
als het het beter zou zijn voor je motorblok hadden ze hem er zelf wel uitgelaten. dat lijkt mij wel logisch
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
Abarth-500 31-5-2004 0:04 Print reply

Posts: 1532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

kweenie of ie nodig is. als je kruk uitgeballanseert is dan hoeft het waarschijnlijk niet. yamaha heeft ze ook niet.


haal je hem er 1 keer uit, kun je hem weer uitbalanseren...
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
Blukaap2 31-5-2004 0:05 Print reply

Posts: 9955
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Abarth-500

[...]


haal je hem er 1 keer uit, kun je hem weer uitbalanseren...




De naam van dat ding is verkeerd gekozen, had beter een trillingsdemper kunnen heten ofzo.
 
Stoere brommers
koen-z 31-5-2004 0:17 Print reply

Posts: 3702
naja lekker tog, comfort boven alles.
 
Flames 31-5-2004 0:37 Print reply
Posts: 73
heey bij mij slijt da lager ok keihard

wel geve setup.


mar een balansas scheelt geen 10 pk hoor maat.


ennuh.. wtf je krukas zelf uitbalanseren.. als jou da lukt krijg je van mij een pintje.

 
jot
Flames 31-5-2004 0:38 Print reply
Posts: 73
war is mijn avator gebelven frits?
 
jot
Blukaap2 31-5-2004 0:40 Print reply

Posts: 9955
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Flames
mar een balansas scheelt geen 10 pk hoor maat.




Leer smilies en sarcasme begrijpen .
 
Stoere brommers
Kampersjaak 31-5-2004 0:48 Print reply

Posts: 12285
met een uitgebanszeerde rukas scheeld wel veel bij een opgevoerde brommer.

 
oderint dum metuant
foxbuster666 31-5-2004 6:11 Print reply

Posts: 670
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

wat smeer jij fox?

Met die 110 mal 1:25...
Lekker dik dus
En veel roken doet ie nie...

Maar doet niemand zijn carters hier laten nameten etc?
Dat wil ook nog weleens helpen
En krukas laten uitbalanceren
 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat
foxbuster666 31-5-2004 6:12 Print reply

Posts: 670
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Ik zou sowieso eens een balansas gebruiken.

Ownee, dat kost minstens 10PK, klopt, is waar ook .

Die zit erin...
 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat
foxbuster666 31-5-2004 6:15 Print reply

Posts: 670
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Flames

heey bij mij slijt da lager ok keihard

wel geve setup.


mar een balansas scheelt geen 10 pk hoor maat.


ennuh.. wtf je krukas zelf uitbalanseren.. als jou da lukt krijg je van mij een pintje.


Dat kun je ook zelf nie...
Moet je bij bedrijf laten doen.
Is echt een preciezie werk

Ik denk om slijtage te vermijden bij erge setups:

-Carters laten nameten (centereren van lagerwangen)
-Krukas uitbalansceren
-Honda lagers erin
-Niet teveel @ carters timmeren met reviseren
 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat
mr.honda 31-5-2004 9:24 Print reply
Posts: 323
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: foxbuster666

Er is al genoeg discussie geweest over het linkerlager van honda mb/mt
En daarnet was er weer een reply dat mij reden gaf om er topic over te maken.

Het linkerlager van mb/t slijt gewoon hard.
En heeft daarom bij gortige setups revisie nodig.
Reden...carters zijn vaak uitgesleten, of niet helemaal recht meer.
Het gaatje waar de olie door heen komt is ook vaak te klein.
Het wil ook weleens helpen om originele honda lagers te plaatsen.
Deze zijn wat sterker als de gewone c3 skf lagers.

Iemand nog enige suggesties ter verbetering van de slijtage op het linkerlager?
Kmaak er wel how-to van @ site


Reden...carters zijn vaak uitgesleten, of niet helemaal recht meer.

klopt, dat is vaak de oorzaak dat de lagers snel slijten. bij een motorcross zaak hier in de buurt kun je nu je carters heen brengen en dan draaien ze er nieuwe bussen in ofzo. ik weet niet hoe dat precies gaat. volgens mij vullen ze het helemaal op en dan draaien ze er met de draaibank weer een perfect RECHT gat in. en dan persen ze je lagers er in, dat ze echt goed zitten. het kost wel wat, volgens mij iets van 50 euro per carter ( voor de krukas lagers dan he ) maar dan heb je ook wat. ik weet niet wat nieuwe carters kosten, maar volgens mij is dit toch wel wat goedkoper
 
Pistonpen Paultje 31-5-2004 10:31 Print reply

Posts: 8678
Het zijn niet de lagers die snel slijten bij honda, maar het carter ongeveer. (bij wijze van dan he). Enigste oplossing daarop is een nieuw carter (en kans op het zelfde) of een bus erin laten zetten.

ik had het ook, van een ander slecht blok een goed carter gehaald, en nooit meer problemen mee gehad (8000km later nu ongeveer)
 
foxbuster666 31-5-2004 10:49 Print reply

Posts: 670
Praat je over welke setup?
 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat

Dit topic is 6344 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved