Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #19232 - Carters mb/mt
|
Pagina 2 van 7
|
Dit topic is 6344 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
koen-z |
31-5-2004 0:01 |
Posts: 3702 |
kweenie of ie nodig is. als je kruk uitgeballanseert is dan hoeft het waarschijnlijk niet. yamaha heeft ze ook niet.
|
|
|
|
brutus |
31-5-2004 0:02 |
Posts: 7934 |
als het het beter zou zijn voor je motorblok hadden ze hem er zelf wel uitgelaten. dat lijkt mij wel logisch
|
|
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo.. |
|
Abarth-500 |
31-5-2004 0:04 |
Posts: 1532 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koen-z
kweenie of ie nodig is. als je kruk uitgeballanseert is dan hoeft het waarschijnlijk niet. yamaha heeft ze ook niet.
haal je hem er 1 keer uit, kun je hem weer uitbalanseren...
|
|
Echte anarchisten schaken zonder koningen. |
|
Blukaap2 |
31-5-2004 0:05 |
|
koen-z |
31-5-2004 0:17 |
Posts: 3702 |
naja lekker tog, comfort boven alles.
|
|
|
|
Flames |
31-5-2004 0:37 |
Posts: 73 |
heey bij mij slijt da lager ok keihard
wel geve setup.
mar een balansas scheelt geen 10 pk hoor maat.
ennuh.. wtf je krukas zelf uitbalanseren.. als jou da lukt krijg je van mij een pintje.
|
|
jot |
|
Flames |
31-5-2004 0:38 |
Posts: 73 |
war is mijn avator gebelven frits?
|
|
jot |
|
Blukaap2 |
31-5-2004 0:40 |
Posts: 9955 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Flames
mar een balansas scheelt geen 10 pk hoor maat.
Leer smilies en sarcasme begrijpen .
|
|
Stoere brommers |
|
Kampersjaak |
31-5-2004 0:48 |
Posts: 12285 |
met een uitgebanszeerde rukas scheeld wel veel bij een opgevoerde brommer.
|
|
oderint dum metuant |
|
foxbuster666 |
31-5-2004 6:11 |
Posts: 670 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koen-z
wat smeer jij fox?
Met die 110 mal 1:25...
Lekker dik dus
En veel roken doet ie nie...
Maar doet niemand zijn carters hier laten nameten etc?
Dat wil ook nog weleens helpen
En krukas laten uitbalanceren
|
|
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat |
|
foxbuster666 |
31-5-2004 6:12 |
Posts: 670 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Ik zou sowieso eens een balansas gebruiken.
Ownee, dat kost minstens 10PK, klopt, is waar ook .
Die zit erin...
|
|
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat |
|
foxbuster666 |
31-5-2004 6:15 |
Posts: 670 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Flames
heey bij mij slijt da lager ok keihard
wel geve setup.
mar een balansas scheelt geen 10 pk hoor maat.
ennuh.. wtf je krukas zelf uitbalanseren.. als jou da lukt krijg je van mij een pintje.
Dat kun je ook zelf nie...
Moet je bij bedrijf laten doen.
Is echt een preciezie werk
Ik denk om slijtage te vermijden bij erge setups:
-Carters laten nameten (centereren van lagerwangen)
-Krukas uitbalansceren
-Honda lagers erin
-Niet teveel @ carters timmeren met reviseren
|
|
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat |
|
mr.honda |
31-5-2004 9:24 |
Posts: 323 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: foxbuster666
Er is al genoeg discussie geweest over het linkerlager van honda mb/mt
En daarnet was er weer een reply dat mij reden gaf om er topic over te maken.
Het linkerlager van mb/t slijt gewoon hard.
En heeft daarom bij gortige setups revisie nodig.
Reden...carters zijn vaak uitgesleten, of niet helemaal recht meer.
Het gaatje waar de olie door heen komt is ook vaak te klein.
Het wil ook weleens helpen om originele honda lagers te plaatsen.
Deze zijn wat sterker als de gewone c3 skf lagers.
Iemand nog enige suggesties ter verbetering van de slijtage op het linkerlager?
Kmaak er wel how-to van @ site
Reden...carters zijn vaak uitgesleten, of niet helemaal recht meer.
klopt, dat is vaak de oorzaak dat de lagers snel slijten. bij een motorcross zaak hier in de buurt kun je nu je carters heen brengen en dan draaien ze er nieuwe bussen in ofzo. ik weet niet hoe dat precies gaat. volgens mij vullen ze het helemaal op en dan draaien ze er met de draaibank weer een perfect RECHT gat in. en dan persen ze je lagers er in, dat ze echt goed zitten. het kost wel wat, volgens mij iets van 50 euro per carter ( voor de krukas lagers dan he ) maar dan heb je ook wat. ik weet niet wat nieuwe carters kosten, maar volgens mij is dit toch wel wat goedkoper
|
|
|
|
Pistonpen Paultje |
31-5-2004 10:31 |
Posts: 8678 |
Het zijn niet de lagers die snel slijten bij honda, maar het carter ongeveer. (bij wijze van dan he). Enigste oplossing daarop is een nieuw carter (en kans op het zelfde) of een bus erin laten zetten.
ik had het ook, van een ander slecht blok een goed carter gehaald, en nooit meer problemen mee gehad (8000km later nu ongeveer)
|
|
|
|
foxbuster666 |
31-5-2004 10:49 |
Posts: 670 |
Praat je over welke setup?
|
|
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat |
|
Dit topic is 6344 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 7
|
|