Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Carters mb/mt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 915 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19232 - Carters mb/mt
Pagina 1 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Volgende pagina >
Dit topic is 6268 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

foxbuster666 30-5-2004 23:02 Print topicpost

Posts: 670
Er is al genoeg discussie geweest over het linkerlager van honda mb/mt
En daarnet was er weer een reply dat mij reden gaf om er topic over te maken.

Het linkerlager van mb/t slijt gewoon hard.
En heeft daarom bij gortige setups revisie nodig.
Reden...carters zijn vaak uitgesleten, of niet helemaal recht meer.
Het gaatje waar de olie door heen komt is ook vaak te klein.
Het wil ook weleens helpen om originele honda lagers te plaatsen.
Deze zijn wat sterker als de gewone c3 skf lagers.

Iemand nog enige suggesties ter verbetering van de slijtage op het linkerlager?
Kmaak er wel how-to van @ site
 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat

Blukaap2 30-5-2004 23:37 Print reply

Posts: 9953
Ze fatsoenlijk monteren scheelt nogal.
Ik heb er iig geen kapot gereden op m'n NSR.
Zal wel een uitzonderlijk geval zijn .
 
Stoere brommers
koen-z 30-5-2004 23:38 Print reply

Posts: 3702
ori honda lagers beter als c3
 
brutus 30-5-2004 23:39 Print reply

Posts: 7934
ik heb ook nog nooit een lager kapot gereden
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
John Huijben 30-5-2004 23:44 Print reply

Posts: 2433
ik ook niet maarja mijn setup is NOG niet echt gortig
 
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last
Abarth-500 30-5-2004 23:44 Print reply

Posts: 1532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brutus

ik heb ook nog nooit een lager kapot gereden


hetzelfde

probeer er gewoon zeker van te zijn dat je een goede linkercarterhelft hebt, en koop een setje ori-lagers..

en je balans-as erin laten zitten zou denk ik ook geen kwaad kunnen....
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
koen-z 30-5-2004 23:47 Print reply

Posts: 3702
nou @ fox buster,

als ie teweinig gesmeerd word door dat poortje, gewoon ff klein fijltje er door heen halen.

en als je gewoon speling op je lager-carter heb moet je locktide gebruiken of wegsmijten.


 
foxbuster666 30-5-2004 23:49 Print reply

Posts: 670
Nee dat begrijp ik allemaal wel...

Maar ik bedoel
Er komt altijd hoe dan ook speling op de lagers.
Kapotrijden doe je neit zo maar.
Maar speling komt er altijd op dat fucking lager.
En dat is bij elke honda mb/t weet ik zeker!
Daarom zijn die vaak open geweest.
Voel zelf maar eens....
 
Hij reed gortig 80 blok, 6-bak,110cc malossi,HPI raceonsteking,Dellortho 28mm vlak VHST ,malossi spruitstuk 26mm, malossi variabele powerbox, malossi 6-kleps, malossi powerfilter, aangemeten hogedrukkop en uitlaat
koen-z 30-5-2004 23:51 Print reply

Posts: 3702
ik heb geen speling hoor.

en zoja dan gooi ik er meteen niewe lagers in.

maarre ik snap ook wat jij bedoelt, die blokjes zijn al zovaak gereviseerd dat ze na een tijdje gewoon wat ruimer zijn..
 
brutus 30-5-2004 23:51 Print reply

Posts: 7934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koen-z

nou @ fox buster,

als ie teweinig gesmeerd word door dat poortje, gewoon ff klein fijltje er door heen halen.

en als je gewoon speling op je lager-carter heb moet je locktide gebruiken of wegsmijten.




daar kan je geen locktite voor gebruiken die krachten die erop komen zijn vele te groot. dan gaat het toch weer rammelen enzo dus weer je lagers naar de tering. ik zou gewoon ff een nieuwe carter helft zoeken
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
bart de scootergek 30-5-2004 23:52 Print reply

Posts: 8916
mijn mb had na 30000km pas zijn 1e revisie nodig, hij was dan ook altijd ori geweest. en ik weet zeker dat ik de 1e was die dat blok open maakte.
 
Honda RC-33
Abarth-500 30-5-2004 23:55 Print reply

Posts: 1532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: foxbuster666

Nee dat begrijp ik allemaal wel...

Maar ik bedoel
Er komt altijd hoe dan ook speling op de lagers.
Kapotrijden doe je neit zo maar.
Maar speling komt er altijd op dat fucking lager.
En dat is bij elke honda mb/t weet ik zeker!
Daarom zijn die vaak open geweest.
Voel zelf maar eens....



ja, maar ik denk dat jij dr iets meer last van hebt als de gemiddelde honda, aangezien ik ook las dat je om de twee maand reviseert..

wss de enigste (mss tijdelijke) goede oplossing zou zijn een nieuwe carterhelft te bestellen, er ori-lagers in te doen en de eerst komende tijd niet meer lostrekken..

tis nou eenmaal een honda-kwaaltje h?...
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
koen-z 30-5-2004 23:57 Print reply

Posts: 3702
wat smeer jij fox?
 
Blukaap2 30-5-2004 23:58 Print reply

Posts: 9953
Ik zou sowieso eens een balansas gebruiken.

Ownee, dat kost minstens 10PK, klopt, is waar ook .
 
Stoere brommers
jeroen 30-5-2004 23:59 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Ik zou sowieso eens een balansas gebruiken.

Ownee, dat kost minstens 10PK, klopt, is waar ook .



dat snap jij toch niet.
 
Abarth-500 31-5-2004 0:00 Print reply

Posts: 1532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Ik zou sowieso eens een balansas gebruiken.

Ownee, dat kost minstens 10PK, klopt, is waar ook .



hm hm...

hebben ze er niet voor niets in gestopt...




 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.

Dit topic is 6268 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved