Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Belgische motor wetgeving?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 712 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #19229 - Belgische motor wetgeving?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 519 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

CARMAGE 30-5-2004 21:04 Print topicpost
Posts: 151
Daar de zoektocht naar de ideale motor vrij ver gevorderd is had ik nog een paar vraagjes voor Belgen (of Nederlanders die de Belgische wetgevening kennen)

Ik weet het volgende al:
- Je moet een motor hebben die minder dan 25 kw heeft of minder dan ...kw/kg als je tussen 18 en 21 bent
- Je moet op het praktische examen verschijnen met een motor die minstens 20 kw heeft.
- Je kan een motor in Belgiƫ niet "laten afstellen" op 25 kw zoals in Nederland.

Nu de vragen:
- Kan je een motor eerst uitvoeren naar bijvoorbeeld Nederland of Frankrijk, hem daar laten afstellen en daarna terug invoeren?
- Kan je met een gehuurde motor je examen gaan doen? (de motoren tussen 20 en 25 kw kosten nu eenmaal veel en ik ben een liefhebber van een kleine cilinderinhoud)
- Wat met een motor waarbij geen vermogens vermelding op de papieren staat (gebeurd veel bij Cross motoren) kan je deze als eender wat inschrijven?

(Ik kom niet zoveel online op het forum ik zal echter gedurende dit topic zoveel mogelijk antwoorden) alvast bedankt voor alle reacties
 
Carmi

de_koen 30-5-2004 21:10 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: CARMAGE

Daar de zoektocht naar de ideale motor vrij ver gevorderd is had ik nog een paar vraagjes voor Belgen (of Nederlanders die de Belgische wetgevening kennen)

Ik weet het volgende al:
- Je moet een motor hebben die minder dan 25 kw heeft of minder dan ...kw/kg als je tussen 18 en 21 bent
- Je moet op het praktische examen verschijnen met een motor die minstens 20 kw heeft.
- Je kan een motor in Belgi? niet "laten afstellen" op 25 kw zoals in Nederland.

Nu de vragen:
- Kan je een motor eerst uitvoeren naar bijvoorbeeld Nederland of Frankrijk, hem daar laten afstellen en daarna terug invoeren?
- Kan je met een gehuurde motor je examen gaan doen? (de motoren tussen 20 en 25 kw kosten nu eenmaal veel en ik ben een liefhebber van een kleine cilinderinhoud)
- Wat met een motor waarbij geen vermogens vermelding op de papieren staat (gebeurd veel bij Cross motoren) kan je deze als eender wat inschrijven?

(Ik kom niet zoveel online op het forum ik zal echter gedurende dit topic zoveel mogelijk antwoorden) alvast bedankt voor alle reacties



1) Je mag max 25kw EN 0.16pk/kg hebben
2) klopt
3) klopt ook


vragen;
1)Je kan dan beter een nederlands kopen, waar het al opstaat dan. In nederland kunnen enkel motors na 96 oid veranderd worden dacht ik (dat het op het kenteken komt)
2) Dat kan, maar waarom niet gewoon met de motor van de rijschool ? Je moet toch 6uur praktijk lessen nemen.
3) Dit word gedaan, maar je bent niet verzekered in principe. vb: Yamaha tdm850; geen kw op papieren, ik kan hem op mijn naam verzekeren, maar als ze er achterkomen dat hij 85pk heeft, betaalt verzekering niet.
Nieuwere enduro's staan vaak als 11 of 15kw op kenteken, omdat ze moeten voldoen aan emissie en geluidseisen, ze worden dus gigantisch begrensd om door keuring te komen, maar niemand rijd zo rond. Je hebt dan meer kans dat verzekerin uitbetaald, omdat kw op papieren staat, maar legaal is het niet.
 
Honda 5-Bak te koop

Dit topic is 519 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved