Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ligt dit aan de compressie of aan iets anders?????

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 851 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19226 - ligt dit aan de compressie of aan i...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 743 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Erikl 30-5-2004 20:10 Print topicpost

Posts: 214
Ik heb een yamaha dt met op het moment een 110cc erin. Ontsteking staat helemaal goed.

Ik kan mijn brommer nu evengoed nog stees aanrennen in zn eerste versnelling (kickstart moet ik nog maken) zonder erop te springen, mijn achterwiel slipt dus niet de hele tijd door. Normaal hoort dit niet bij een 110cc.
Ik dacht eerst dat ie misschien druk verloor doordat mijn voetpakking lek was, maar die heb ik nu vernieuwd en nu gebeurd het nog steeds.

In zn vrij kan hij wel aan blijven staan alleen meestal als ik gas heb gegeven, dan valt ie meteen daarna uit. Snapt iemand misschien ook hoe dat komt?

De sproeier is waarschijnlijk nog niet goed, heb nu 220.

Kan het probleem nu alleen maar aan mijn compressie liggen? Dus dan moet of mijn zuiger te klein zijn (als de cilinder gehoond zou zijn) of mijn zuigerveren versleten zijn.
Herkent iemand misschien dit probleem of weet iemand waar het precies aan ligt??
 

tsxerr 30-5-2004 20:18 Print reply

Posts: 1478
of slipt je koppeling niet door?
 
http://groups.msn.com/tsxer
ties 30-5-2004 20:25 Print reply
Posts: 1333
je hoort em cker niet aan te lopen heb er ook een gehad met 11 48 twv. in ze moest je er met drieman op hangen om aan te duwen en ze twee in je eentje.
honen kanniet want het is nicaseal.
kan et boekje wel voor je inscannen.
ik had er sproeier 250 in zonder valse lucht.
zitten er wel zuigerveren in en zijn die nog goed. of geen krassen op de cil.
 
Erikl 30-5-2004 20:51 Print reply

Posts: 214
Er zitten geen krassen in de cilinder.
Mijn koppeling is gewoon goed.
Er zitten wel zuigerveren in maar dan zullen die waarschijnlijk wel versleten zijn. Of mijn hele zuiger is versleten. Dit kan kloppen toch?
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 30-5-2004 20:53 Print reply

Posts: 17929
als je vertanding licht is is hij omgekeerd(bij aanrenne) zwaar dus als je een lichte vertanding hebt is het moeilijker aanrenne
 
Teunmenator 30-5-2004 21:14 Print reply

Posts: 2524
Het zal denk ik voor een deel aan je compressie liggen ja, vernieuw je zuigerveren eens.. Ik kon mijn lichtvertande dt niet eens in zijn 2 aanrenne zonder er flink op te duwen..
 
hagedis 30-5-2004 21:59 Print reply
Posts: 120
Naja ten 1e, je ken je cil. wel uit laten honen ondanks die nicaseal wand ken je hem wel laten honen.... moet je wel vragen of hun dat kunnen honen anders doen ze het verkeerd ofzo!! Als hij gehoned is dan moet je er eigenlijk meteen een nieuw zuigertje en cilindertje op prakken en dan moet het goed zijn... doe ook meteen je koppaking nieuw dan ken der niets meer fout zijn..

 
kpotappel86 30-5-2004 22:41 Print reply

Posts: 2679
ligt inderdaad erg aan je tandwielen hoor... probeer eens een voor de fun een puch met 12 aan te lopen en dan met 17 zul je groot verschil merken

en hoe rijdt de brommer voor de rest gewoon goed..?

je dan geen zorgen maken...
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
Erikl 31-5-2004 10:56 Print reply

Posts: 214
Ik heb mijn brommer van iemand overgekocht en heb hem laatst dus past voor het eerst lopend gemaakt nadat ik alles had gemaakt. Ik heb ook overal nieuwe pakkingen tussen gedaan en hij lekt nu nergens meer.

Ik zag nu ook dat de vorige eigenaar de clinderkop groter heeft gemaakt omdat de kop waarschijnlijk voor 80cc was. Dus misschien heeft hij hem te groot gemaakt waardoor je veel minder compressie heb.
Dus weet iemand misschien wat de precieze inhoud van een 80cc kop en van een 110cc kop is???? Dan kan ik dat namelijk ff vergelijken.
 
Erikl 31-5-2004 18:28 Print reply

Posts: 214
De kop is wel gewoon goed want hij heeft er ook genoeg compressie mee op de 80cc.(dus 110cc helemaal)
Ik heb mijn cilinder eraf gehaald en de zuiger was nog wel goed. Toen ik mijn zuigerveren in mijn cilinder deed zag ik dat er tussen de uiteinden bijna 1mm zat. Dit is toch veel ste veel, er moet toch maar iets van o,1mm tussen passen??? Als dat namelijk zo is dan zijn mijn zuigerveren dus gewoon versleten.

Dus hoeveel mm mag er maximaal tussen je uiteinden zitten van je zuigerveer als je hem in ciliner stopt???
 
BlizzarD 31-5-2004 19:02 Print reply

Posts: 2050
Bij 1mm zijn ze wel versleten ja
 
Koos non-brommerloos!
Erikl 31-5-2004 20:18 Print reply

Posts: 214
Normaal moeten ze net niet helemaal tegen elkaar komen toch? 0,1mm ertussen ofzo?
 
beunhaas 1-6-2004 11:10 Print reply
Posts: 178
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hagedis

Naja ten 1e, je ken je cil. wel uit laten honen ondanks die nicaseal wand ken je hem wel laten honen.... moet je wel vragen of hun dat kunnen honen anders doen ze het verkeerd ofzo!! Als hij gehoned is dan moet je er eigenlijk meteen een nieuw zuigertje en cilindertje op prakken en dan moet het goed zijn... doe ook meteen je koppaking nieuw dan ken der niets meer fout zijn..



nica valt niet te honen, enkel te poetsen.
 
De beunhaas
Blorn 1-6-2004 12:20 Print reply

Posts: 13825
Zeg dat nou niet, zometeen komt Barry weer zeuren dat je het wel kunt diamanthonen.
 

Dit topic is 743 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved