Gilera Gsm |
30-5-2004 11:49 |
Posts: 2376 |
Cilinder erop en dan zuigerstop erin en dan kun je hem losdraaien. Je kunt het ook proberen met een luchthamer/sleutel.
|
|
|
|
bram 111 |
30-5-2004 12:30 |
Posts: 1234 |
ik heb nu benzine in de carter bak gegooit en het stroomt door een gat mijn koppelingsbak in dus dat is het probleem meen ik ik heb er foto van kijk maar
|
|
wat hierboven staat moet je niet geloven !! |
|
arie-de-arier |
30-5-2004 12:38 |
Posts: 10000 |
|
|
Allah is beter |
|
RUTGER_86 |
30-5-2004 14:08 |
Posts: 1183 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gilera Gsm
Cilinder erop en dan zuigerstop erin en dan kun je hem losdraaien. Je kunt het ook proberen met een luchthamer/sleutel.
ff erbij zeggen luchthamer en zuigerstop is geen goede combinatie.. zelf nog nooit meegemaakt omdat ik nooit een zuigerstop gebruik...
|
|
DE MANNE VAN JANNE |
|
barry |
30-5-2004 14:48 |
Posts: 7387 |
nee dat gat zit er normaal, dit zorgt er voor dat de olie goed van de 1ne ruimte naar de andere ruimte kans tromen. gooi eens wat benzine in je carter bij je krukas, waar je je cilinder er op zet. en kijk of er benzine achter het kleine tandwiel langs stroomt of lekt naast je koppelingshuis (het tandwieltje wat op je krukas zit)
lekt er wat langs, dan is je kering lek, zo niet. dan heb ik een vaag vermoeden
Dit bericht is ge-edit door barry op 30-5-2004 14:49
|
|
He? |
|
de_koen |
30-5-2004 14:58 |
Posts: 5595 |
gat is idd normaal
als benzine uit je krukas carter verdwijnt, en je keringen worden niet nat, dan zit er ofwel een gat van je krukas-holte naar je versnellingsbak carter, of die pakking is stuk.
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
bram 111 |
30-5-2004 16:48 |
Posts: 1234 |
ik heb gekeken en het stroomt langzaam langs de kering dus die is wel lek maar ik krijg met bougie stop niet de moer los zit heel erg strak wat nu???
|
|
wat hierboven staat moet je niet geloven !! |
|
barry |
30-5-2004 17:25 |
Posts: 7387 |
druk een doek tussen de koppelinghuistandwiel en tandwiel waar krukas op zit, dit blokeert de boel en kun je het losdraaien...
en die kering moet je vervangen, daar komt ook het extreme roken en zo vandaan
Dit bericht is ge-edit door barry op 30-5-2004 17:26
|
|
He? |
|
bram 111 |
30-5-2004 20:43 |
Posts: 1234 |
oke maar moet ik daarvoor het hele blok van de brommer halen en het blok splitsen of kan ik het zo doen??
|
|
wat hierboven staat moet je niet geloven !! |
|
Ed Honda CB50J |
30-5-2004 20:54 |
Posts: 4190 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bram 111
oke maar moet ik daarvoor het hele blok van de brommer halen en het blok splitsen of kan ik het zo doen??
Nee, je hoeft je blok niet te splitsen en hij hoeft er ook niet onder vandaan.
Net wat Barry zegt : Doek ertussen en dan die moer losdraaien, tandwieltje eraf, dan zie je de keering zitten. ff een met een schroevendraaier er tussen peuren of er een parkertje indraaien om hem eruit te krijgen.
Dan de nieuwe keering erin doen. Goed recht en zorg dat je hem ff insmeerd met WD40 zodat hij de 1e kilometers niet droog loopt, daar kunnen ze niet zo goed tegen.
Maar 1 ding weer ik niet : Volgens mij moet je de keering niet helemaal doorduwen...
Kan iemand dit bevestigen ?
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
de_koen |
30-5-2004 21:12 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J
[...]
Nee, je hoeft je blok niet te splitsen en hij hoeft er ook niet onder vandaan.
Net wat Barry zegt : Doek ertussen en dan die moer losdraaien, tandwieltje eraf, dan zie je de keering zitten. ff een met een schroevendraaier er tussen peuren of er een parkertje indraaien om hem eruit te krijgen.
Dan de nieuwe keering erin doen. Goed recht en zorg dat je hem ff insmeerd met WD40 zodat hij de 1e kilometers niet droog loopt, daar kunnen ze niet zo goed tegen.
Maar 1 ding weer ik niet : Volgens mij moet je de keering niet helemaal doorduwen...
Kan iemand dit bevestigen ?
gewoon gelijk met carter zetten.
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|
-Niellesie- |
30-5-2004 22:42 |
Posts: 6454 |
blok moet wel gesplitst voor die kering
|
|
allalallalallalalallalala |
|
mBeter |
30-5-2004 22:47 |
Posts: 983 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Niellesie-
blok moet wel gesplitst voor die kering
waarom dan
|
|
gSuper? |
|
-Niellesie- |
30-5-2004 22:49 |
Posts: 6454 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mBeter
[...]
waarom dan
omdat je er vanaf de buitenkant niet bij kan lager zit ervoor
|
|
allalallalallalalallalala |
|
de_koen |
30-5-2004 22:50 |
Posts: 5595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Niellesie-
blok moet wel gesplitst voor die kering
klopt, bij nsr kan je hem zo vervangen , maar bij mb moet het blok uitelkaar idd
|
|
Honda 5-Bak te koop |
|