Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - olie keering in mijn koppelings bak

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 861 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #19194 - olie keering in mijn koppelings bak
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1491 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bram 111 30-5-2004 11:22 Print topicpost

Posts: 1234
ik heb mijn mb een tijd geleden gekocht en toen even gereden maar heb het blok geopent omdat de koppeling het niet deed.
toen rookte hij nog niet zo!!

en toen heb ik de koppelingsplaten vervangen.

3 maanden later

heb ik mijn brommer weer in elkaar blok eronder gehangen en ga ik rijden en rookt hij als de tyfus en olie spoot uit de uitlaat.

en als ik het blok ook op de kop legde kwam de olie uit de krukas bak kweenie hoe je dat noemt.

dus ga ik naar de fietsen maker en die zegt heel simpel nieuwe olie keering erin zetten.
En ik heb net weer die koppelingsbak geopent
en gooi ik benzine in de carter en stroomt
het door de keering eruit


en nu krijg ik die moer op die kering niet los wat nu


wie helpt me ff???


Dit bericht is ge-edit door bram 111 op 30-5-2004 14:22

Dit bericht is ge-edit door bram 111 op 30-5-2004 16:46
 
wat hierboven staat moet je niet geloven !!

Gilera Gsm 30-5-2004 11:49 Print reply

Posts: 2376
Cilinder erop en dan zuigerstop erin en dan kun je hem losdraaien. Je kunt het ook proberen met een luchthamer/sleutel.
 
bram 111 30-5-2004 12:30 Print reply

Posts: 1234
ik heb nu benzine in de carter bak gegooit en het stroomt door een gat mijn koppelingsbak in dus dat is het probleem meen ik ik heb er foto van kijk maar



 
wat hierboven staat moet je niet geloven !!
arie-de-arier 30-5-2004 12:38 Print reply

Posts: 10000
door welk gat stroomt het dan, en je had hier nog een topic over gewoon dezelfde

http://www.brommerforum.nl/showtopic/19195/1
 
Allah is beter
RUTGER_86 30-5-2004 14:08 Print reply

Posts: 1183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera Gsm

Cilinder erop en dan zuigerstop erin en dan kun je hem losdraaien. Je kunt het ook proberen met een luchthamer/sleutel.
ff erbij zeggen luchthamer en zuigerstop is geen goede combinatie.. zelf nog nooit meegemaakt omdat ik nooit een zuigerstop gebruik...
 
DE MANNE VAN JANNE
barry 30-5-2004 14:48 Print reply

Posts: 7387
nee dat gat zit er normaal, dit zorgt er voor dat de olie goed van de 1ne ruimte naar de andere ruimte kans tromen. gooi eens wat benzine in je carter bij je krukas, waar je je cilinder er op zet. en kijk of er benzine achter het kleine tandwiel langs stroomt of lekt naast je koppelingshuis (het tandwieltje wat op je krukas zit)


lekt er wat langs, dan is je kering lek, zo niet. dan heb ik een vaag vermoeden




Dit bericht is ge-edit door barry op 30-5-2004 14:49
 
He?
de_koen 30-5-2004 14:58 Print reply

Posts: 5595
gat is idd normaal

als benzine uit je krukas carter verdwijnt, en je keringen worden niet nat, dan zit er ofwel een gat van je krukas-holte naar je versnellingsbak carter, of die pakking is stuk.
 
Honda 5-Bak te koop
bram 111 30-5-2004 16:48 Print reply

Posts: 1234
ik heb gekeken en het stroomt langzaam langs de kering dus die is wel lek maar ik krijg met bougie stop niet de moer los zit heel erg strak wat nu???
 
wat hierboven staat moet je niet geloven !!
barry 30-5-2004 17:25 Print reply

Posts: 7387
druk een doek tussen de koppelinghuistandwiel en tandwiel waar krukas op zit, dit blokeert de boel en kun je het losdraaien...

en die kering moet je vervangen, daar komt ook het extreme roken en zo vandaan

Dit bericht is ge-edit door barry op 30-5-2004 17:26
 
He?
bram 111 30-5-2004 20:43 Print reply

Posts: 1234
oke maar moet ik daarvoor het hele blok van de brommer halen en het blok splitsen of kan ik het zo doen??
 
wat hierboven staat moet je niet geloven !!
Ed Honda CB50J 30-5-2004 20:54 Print reply

Posts: 4190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bram 111

oke maar moet ik daarvoor het hele blok van de brommer halen en het blok splitsen of kan ik het zo doen??


Nee, je hoeft je blok niet te splitsen en hij hoeft er ook niet onder vandaan.

Net wat Barry zegt : Doek ertussen en dan die moer losdraaien, tandwieltje eraf, dan zie je de keering zitten. ff een met een schroevendraaier er tussen peuren of er een parkertje indraaien om hem eruit te krijgen.
Dan de nieuwe keering erin doen. Goed recht en zorg dat je hem ff insmeerd met WD40 zodat hij de 1e kilometers niet droog loopt, daar kunnen ze niet zo goed tegen.

Maar 1 ding weer ik niet : Volgens mij moet je de keering niet helemaal doorduwen...
Kan iemand dit bevestigen ?


 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
de_koen 30-5-2004 21:12 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ed Honda CB50J

[...]


Nee, je hoeft je blok niet te splitsen en hij hoeft er ook niet onder vandaan.

Net wat Barry zegt : Doek ertussen en dan die moer losdraaien, tandwieltje eraf, dan zie je de keering zitten. ff een met een schroevendraaier er tussen peuren of er een parkertje indraaien om hem eruit te krijgen.
Dan de nieuwe keering erin doen. Goed recht en zorg dat je hem ff insmeerd met WD40 zodat hij de 1e kilometers niet droog loopt, daar kunnen ze niet zo goed tegen.

Maar 1 ding weer ik niet : Volgens mij moet je de keering niet helemaal doorduwen...
Kan iemand dit bevestigen ?




gewoon gelijk met carter zetten.
 
Honda 5-Bak te koop
-Niellesie- 30-5-2004 22:42 Print reply

Posts: 6454
blok moet wel gesplitst voor die kering
 
allalallalallalalallalala
mBeter 30-5-2004 22:47 Print reply

Posts: 983
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Niellesie-

blok moet wel gesplitst voor die kering

waarom dan
 
gSuper?
-Niellesie- 30-5-2004 22:49 Print reply

Posts: 6454
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mBeter

[...]

waarom dan


omdat je er vanaf de buitenkant niet bij kan lager zit ervoor
 
allalallalallalalallalala
de_koen 30-5-2004 22:50 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Niellesie-

blok moet wel gesplitst voor die kering


klopt, bij nsr kan je hem zo vervangen , maar bij mb moet het blok uitelkaar idd
 
Honda 5-Bak te koop

Dit topic is 1491 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved