Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Metaal carter-kappen???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 768 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19187 - Metaal carter-kappen???
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 893 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Shy fx 29-5-2004 21:06 Print topicpost

Posts: 486
Ik heb de carter-kappen helemaal kaal gemaakt dus blank metaal kleur maar nu de vraag!! Wat voor een metaal is het moet ik het nog spuiten tegen de roest???

Want zolgens mij is het een Legering en die roesten NIET..



 
Fighting for peace, is like fucking for virginnity

tsxerr 29-5-2004 21:20 Print reply

Posts: 1478
bij mij zitten er ook een paar krasjes op. maar die roesten ook niet. Ik vind het ook wel iets weg hebben van aluminium. Maar kwa gewicht klopt dat niet helemaal
 
http://groups.msn.com/tsxer
maart 29-5-2004 21:21 Print reply

Posts: 717
was idd dacht ik alluminium

 
wipe-out 29-5-2004 21:21 Print reply

Posts: 7672
het is aluminium volgens mij. of anders iig het grootste deel.
 
Leen 29-5-2004 21:22 Print reply

Posts: 26877
tis volges mij een allu-magnesium legering
 
de_koen 29-5-2004 21:22 Print reply

Posts: 5595
alu legering idd

blanke lak erover doen, anders vormt er zich een doffe alu-oxide laag.
 
Honda 5-Bak te koop
yamahacross 29-5-2004 21:22 Print reply
Posts: 80
Meestal aluminium legering, en daardoor ook meestal moeilijk te lassen.
 
www.jackass-gilze.tk
mBeter 29-5-2004 21:24 Print reply

Posts: 983
kijk of het magnetisch is... als het een legering is dan zal et niet zo snel roesten.. en als er veel koolstof inzit ook niet in een brommerblok zit veel natrium als ie tenminste van alu is, zijn wel testen voor maar, je kan het beter uit de volgende reply iets opmaken???
 
gSuper?
gonzales 29-5-2004 22:11 Print reply

Posts: 1319
is alu ja met veel silicium om het goed gietbaar te maken . magnesium is bij een brommercarter geen sprake van . magnesium is iets wat men eerder voor een 4-takt blok gebruikt
 
burn your rubber not your soul
Markos 29-5-2004 22:15 Print reply

Posts: 5048
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

alu legering idd

blanke lak erover doen, anders vormt er zich een doffe alu-oxide laag.
ik denk dat hittebstendige blanke lak het beste is ofnie
 
SLET! plaatjes hosten doe je op www.imageshack.us
de_koen 29-5-2004 22:17 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markos

[...]
ik denk dat hittebstendige blanke lak het beste is ofnie


die zal niet volledig uitharen op je blok, je kan er evt wel een infrarood lamp opzetten
 
Honda 5-Bak te koop
MaartenSS50 29-5-2004 22:26 Print reply

Posts: 456
ik heb gedeeltelijk gepolijst, en autowax op, en ontstekingskapje gespoten met normale zilver-metallic velgenlak met normale blanke lak erover. zit er nog steeds op, ik rij wel 4-takt, mijn kapjes worden niet zo erg heet.

hier een plaatje
http://home.deds.nl/~maarten_hoving/glim.jpg
 
maart 29-5-2004 22:28 Print reply

Posts: 717
mooi gelukt bij jou
 
de_koen 29-5-2004 22:29 Print reply

Posts: 5595
idd mooi gedaan, hoelang zit het er zo al op ? en rij je door de regen ?
 
Honda 5-Bak te koop
Neonlampje 29-5-2004 22:31 Print reply

Posts: 14825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen

tis volges mij een allu-magnesium legering
silicium willen ze er volgensmij ook wel eens doorheen gooien, weet het alleen niet zeker...
tis in ieder geval geen ijzer, dus zal niet roesten... maar zal wel oxideren
 
MaartenSS50 29-5-2004 22:32 Print reply

Posts: 456
tuurlijk rij ik ermee door de regen, anders moet ik fietsen , denk niet dat ik dat nog kan.

de waterdruppels lopen er zo vanaf door de autowax, zit nu 1,5 maand ofzo op, je moet het alleen af en toe afstoffen, omdat er wel stof op blijft plakken,

kosten van het polijsten waren 15 euro ofzo, een setje voor op de boormachien, en wat schuurpapier, eerst grof om de verf ed eraf te krijgen, toen 800 en daarnaa korrel 1200. toen polijsten en achterkantje spuiten, nu is ie mooi
en het rijdt lekker joh, maar dat deed ie al
 

Dit topic is 893 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved