Abarth-500 |
30-5-2004 0:53 |
Posts: 1532 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: brutus
hij zegt dat een zuiger niet hard gaat dus ik zeg van wel. dan zegt ie dat ik dom ben ofzo mafkees
lees eens wat ik zeg, ik zeg niet dat een zuiger niet 'hard' gaat...... maar dat 200 kmh een krom voorbeeld is...
ik snap dus niet waaruit jij dat concludeert, maar wie ben ik.
|
|
Echte anarchisten schaken zonder koningen. |
|
Ralf |
30-5-2004 0:55 |
Posts: 9073 |
Zuigersnelheid zal op een brommer in principe nooit veel hoger zijn dan een m/s of 10 - 15, dus zeg max 54km/h...
En 15m/s haal je NOOIT op je straatbrommertje, 200km/h is dan ook erg overdreven.
Zuigersnelheid is bij elke tuningshandeling iets om in de gaten te houden, mag nl nooit te groot worden, en wordt in m/s uitgedrukt.
Maar wat was het punt van deze discussie nou eigenlijk?
Dit bericht is ge-edit door Ralf op 30-5-2004 0:57
|
|
|
|
brutus |
30-5-2004 0:57 |
Posts: 7934 |
dus in principe hebben we allebij gelijk dus niet meer zeiken nou
|
|
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo.. |
|
Abarth-500 |
30-5-2004 1:15 |
Posts: 1532 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ralf
Zuigersnelheid zal op een brommer in principe nooit veel hoger zijn dan een m/s of 10 - 15, dus zeg max 54km/h...
En 15m/s haal je NOOIT op je straatbrommertje, 200km/h is dan ook erg overdreven.
Zuigersnelheid is bij elke tuningshandeling iets om in de gaten te houden, mag nl nooit te groot worden, en wordt in m/s uitgedrukt.
Maar wat was het punt van deze discussie nou eigenlijk?
Dit bericht is ge-edit door Ralf op 30-5-2004 0:57
zo, ons beide uitgeluld...
discussie ging in principe nergens om, hij begreep iets op een andere manier dan ik het bedoelde, en dat stoorde mij een beetje. Niks aan de hand dus.
|
|
Echte anarchisten schaken zonder koningen. |
|
sorage |
30-5-2004 1:48 |
Posts: 44 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: beunhaas
[...]
jaao frans.
gooi er ff wat 2takt olie bij :S
we zitten hier niet in aladdin ofzo. ff rustig aan in het begin. kicken voor vaderland.. omg. kwam er grote roze olifant bij en .....
vastloper/warmloper betekent poetsen/honen en nieuwe zuiger. Zo hoort het, en moet het. anders loopt het nooit fatsoenlijk. sommige warmlopers zijn te overleven. een vastloper, weet je wat er dan gebeurd? Zuiger jaagd zich van zeg 200kmpu binnen 0,3 seconden naar 0kmpu. denk je dat dat met 2takt olie op te lossen is?
Dit bericht is ge-edit door beunhaas op 30-5-2004 0:18
lol ik leg me een deuk
|
|
op een oude fiets leer je rijden :) |
|
Blorn |
30-5-2004 1:50 |
Posts: 13825 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: beunhaas
een vastloper, weet je wat er dan gebeurd? Zuiger jaagd zich van zeg 200kmpu binnen 0,3 seconden naar 0kmpu. denk je dat dat met 2takt olie op te lossen is?
WD40 lost alles op :P
|
|
|
|
beunhaas |
30-5-2004 10:19 |
Posts: 178 |
200kmpu was enkel om een beeld te schetsen van een voorwerp dat met grote snelheid ineens door het vastzitten in zijn "koker" word vertraagd naar 0 .
|
|
De beunhaas |
|
NSR JunK |
30-5-2004 10:29 |
Posts: 2339 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ralf
Zuigersnelheid zal op een brommer in principe nooit veel hoger zijn dan een m/s of 10 - 15, dus zeg max 54km/h...
En 15m/s haal je NOOIT op je straatbrommertje, 200km/h is dan ook erg overdreven.
Zuigersnelheid is bij elke tuningshandeling iets om in de gaten te houden, mag nl nooit te groot worden, en wordt in m/s uitgedrukt.
Maar wat was het punt van deze discussie nou eigenlijk?
Dit bericht is ge-edit door Ralf op 30-5-2004 0:57
zuigersnelheid mag nooit boven de 30 m/s komen. dat is echt het maximum. (zal wss ook wel weer overheen gegaan kunnen worden, maar dat is wat dr in mn schoolboek stond)
dat is ook de reden dat die gigantische motoren (bv een scheepsmotor) zooo ontiegelijk weinig toeren maken.. das echt pof...pof...pof..pof.. je denkt dat ze traag lopen maar die zuigersnelheid is wss ivm een 2t jank machine evenveel, wss iets minder omdat die scheepmotoren gebouwt zijn op een laaaange levensduur.
Dit bericht is ge-edit door NSR JunK op 30-5-2004 10:31
|
|
|
|
Ralf |
30-5-2004 10:51 |
Posts: 9073 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NSR JunK
zuigersnelheid mag nooit boven de 30 m/s komen. dat is echt het maximum. (zal wss ook wel weer overheen gegaan kunnen worden, maar dat is wat dr in mn schoolboek stond)
Klopt idd, mijn max getal was beetje laag gegrepen...
Toch rijden RS250jes met een zuigersnelheid van boven de 30 dacht ik
|
|
|
|
Kanku-Dai |
30-5-2004 11:56 |
Posts: 739 |
maargoed ik moet dus de cilinder eraf halen en er een nieuwe opzetten, of de oude laten honen.
en een nieuwe zuiger is zeker nodig?
|
|
Mazu jiko wo shire, shikoshite tao wo shire |
|
Joostvdw |
30-5-2004 11:59 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kanku-Dai
maargoed ik moet dus de cilinder eraf halen en er een nieuwe opzetten, of de oude laten honen.
en een nieuwe zuiger is zeker nodig?
yup
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
Kanku-Dai |
30-5-2004 12:00 |
Posts: 739 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw
[...]
yup
fijn
|
|
Mazu jiko wo shire, shikoshite tao wo shire |
|
Kanku-Dai |
30-5-2004 17:22 |
Posts: 739 |
heeft iemand nog een tip, voor het verwijderen van de cilinder?
(nog nooit gedaan)
|
|
Mazu jiko wo shire, shikoshite tao wo shire |
|
theredone51 |
30-5-2004 17:27 |
Posts: 2506 |
eerst eventuele koelvloeistof aftappen
dan de 4 moeren van de cilinderpennen draaien
kop eraf tillen
rustig de cilinder eraf trekken
|
|
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing. |
|
bart de schakelgek |
30-5-2004 17:28 |
Posts: 5987 |
|
|
Limburger |
|