Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - help de n00b met nsr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1174 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19179 - help de n00b met nsr
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2469 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Abarth-500 30-5-2004 0:53 Print reply

Posts: 1532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brutus

hij zegt dat een zuiger niet hard gaat dus ik zeg van wel. dan zegt ie dat ik dom ben ofzo mafkees



lees eens wat ik zeg, ik zeg niet dat een zuiger niet 'hard' gaat...... maar dat 200 kmh een krom voorbeeld is...

ik snap dus niet waaruit jij dat concludeert, maar wie ben ik.





 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
Ralf 30-5-2004 0:55 Print reply

Posts: 9073
Zuigersnelheid zal op een brommer in principe nooit veel hoger zijn dan een m/s of 10 - 15, dus zeg max 54km/h...
En 15m/s haal je NOOIT op je straatbrommertje, 200km/h is dan ook erg overdreven.

Zuigersnelheid is bij elke tuningshandeling iets om in de gaten te houden, mag nl nooit te groot worden, en wordt in m/s uitgedrukt.

Maar wat was het punt van deze discussie nou eigenlijk?


Dit bericht is ge-edit door Ralf op 30-5-2004 0:57
 
brutus 30-5-2004 0:57 Print reply

Posts: 7934
dus in principe hebben we allebij gelijk dus niet meer zeiken nou
 
nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
Abarth-500 30-5-2004 1:15 Print reply

Posts: 1532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Zuigersnelheid zal op een brommer in principe nooit veel hoger zijn dan een m/s of 10 - 15, dus zeg max 54km/h...
En 15m/s haal je NOOIT op je straatbrommertje, 200km/h is dan ook erg overdreven.

Zuigersnelheid is bij elke tuningshandeling iets om in de gaten te houden, mag nl nooit te groot worden, en wordt in m/s uitgedrukt.

Maar wat was het punt van deze discussie nou eigenlijk?


Dit bericht is ge-edit door Ralf op 30-5-2004 0:57



zo, ons beide uitgeluld...

discussie ging in principe nergens om, hij begreep iets op een andere manier dan ik het bedoelde, en dat stoorde mij een beetje. Niks aan de hand dus.
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
sorage 30-5-2004 1:48 Print reply
Posts: 44
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: beunhaas

[...]


jaao frans.



gooi er ff wat 2takt olie bij :S
we zitten hier niet in aladdin ofzo. ff rustig aan in het begin. kicken voor vaderland.. omg. kwam er grote roze olifant bij en .....



vastloper/warmloper betekent poetsen/honen en nieuwe zuiger. Zo hoort het, en moet het. anders loopt het nooit fatsoenlijk. sommige warmlopers zijn te overleven. een vastloper, weet je wat er dan gebeurd? Zuiger jaagd zich van zeg 200kmpu binnen 0,3 seconden naar 0kmpu. denk je dat dat met 2takt olie op te lossen is?

Dit bericht is ge-edit door beunhaas op 30-5-2004 0:18




lol ik leg me een deuk
 
op een oude fiets leer je rijden :)
Blorn 30-5-2004 1:50 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: beunhaas

een vastloper, weet je wat er dan gebeurd? Zuiger jaagd zich van zeg 200kmpu binnen 0,3 seconden naar 0kmpu. denk je dat dat met 2takt olie op te lossen is?
WD40 lost alles op :P
 
beunhaas 30-5-2004 10:19 Print reply
Posts: 178
200kmpu was enkel om een beeld te schetsen van een voorwerp dat met grote snelheid ineens door het vastzitten in zijn "koker" word vertraagd naar 0 .



 
De beunhaas
NSR JunK 30-5-2004 10:29 Print reply

Posts: 2339
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ralf

Zuigersnelheid zal op een brommer in principe nooit veel hoger zijn dan een m/s of 10 - 15, dus zeg max 54km/h...
En 15m/s haal je NOOIT op je straatbrommertje, 200km/h is dan ook erg overdreven.

Zuigersnelheid is bij elke tuningshandeling iets om in de gaten te houden, mag nl nooit te groot worden, en wordt in m/s uitgedrukt.

Maar wat was het punt van deze discussie nou eigenlijk?


Dit bericht is ge-edit door Ralf op 30-5-2004 0:57


zuigersnelheid mag nooit boven de 30 m/s komen. dat is echt het maximum. (zal wss ook wel weer overheen gegaan kunnen worden, maar dat is wat dr in mn schoolboek stond)

dat is ook de reden dat die gigantische motoren (bv een scheepsmotor) zooo ontiegelijk weinig toeren maken.. das echt pof...pof...pof..pof.. je denkt dat ze traag lopen maar die zuigersnelheid is wss ivm een 2t jank machine evenveel, wss iets minder omdat die scheepmotoren gebouwt zijn op een laaaange levensduur.

Dit bericht is ge-edit door NSR JunK op 30-5-2004 10:31
 
Ralf 30-5-2004 10:51 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NSR JunK
zuigersnelheid mag nooit boven de 30 m/s komen. dat is echt het maximum. (zal wss ook wel weer overheen gegaan kunnen worden, maar dat is wat dr in mn schoolboek stond)



Klopt idd, mijn max getal was beetje laag gegrepen...
Toch rijden RS250jes met een zuigersnelheid van boven de 30 dacht ik
 
Kanku-Dai 30-5-2004 11:56 Print reply

Posts: 739
maargoed ik moet dus de cilinder eraf halen en er een nieuwe opzetten, of de oude laten honen.
en een nieuwe zuiger is zeker nodig?
 
Mazu jiko wo shire, shikoshite tao wo shire
Joostvdw 30-5-2004 11:59 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kanku-Dai

maargoed ik moet dus de cilinder eraf halen en er een nieuwe opzetten, of de oude laten honen.
en een nieuwe zuiger is zeker nodig?


yup
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Kanku-Dai 30-5-2004 12:00 Print reply

Posts: 739
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joostvdw

[...]


yup


fijn
 
Mazu jiko wo shire, shikoshite tao wo shire
Kanku-Dai 30-5-2004 17:22 Print reply

Posts: 739
heeft iemand nog een tip, voor het verwijderen van de cilinder?
(nog nooit gedaan)
 
Mazu jiko wo shire, shikoshite tao wo shire
theredone51 30-5-2004 17:27 Print reply

Posts: 2506
eerst eventuele koelvloeistof aftappen
dan de 4 moeren van de cilinderpennen draaien
kop eraf tillen
rustig de cilinder eraf trekken
 
I'm not a complete idiot!!! , some parts are missing.
bart de schakelgek 30-5-2004 17:28 Print reply

Posts: 5987
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/13

lees dit maar eens goed door
als je voortaan iets niet weet hoe je het moet doen: check de faqs
 
Limburger

Dit topic is 2469 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved