Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - stotteren tijdens rijden -> goeie carb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1025 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19176 - stotteren tijdens rijden -> goeie c...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 842 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joscross 29-5-2004 17:01 Print reply

Posts: 12501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxerr

[...]

Je kan er een andere bobine onderhangen. Maar een bobine kan niet kapot. Of je moet het verkeert aansluiten of met begrenzers gaan kloten.

Onzin..
 
Laura 29-5-2004 17:01 Print reply
Posts: 344
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Kan je niet zien
Moet je em doormeten met een multimeter. Maar ik weet de waardes zo niet uit me hoofd

Mischien een truucje, bij mij was het altijd zo dat als de bobine niet goed was dat je volgas kon geven in ze vrij, zonder dat ie asociaal veel toeren ging maken, je kon dus zegmaar zonder moeite volgas geven
Mischien kan je kijken of ie dat heeft
als ik vol gas geef in ze vrij dan zit ik op heeeeel veel toeren, mja heb eerlijk gezegd nog nooit een bobine doorgemeten
 
Ik ben het levende bewijs: ook meisjes kunnen met schakels omgaan
tsxerr 29-5-2004 17:02 Print reply

Posts: 1478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

[...]

Onzin..

Daar is niks onzins aan. Een bobine bestaat uit een stel spoelen en weerstanden. Maar die kunnen niet kapot of je moet er iets verkeerts mee doen. Zoals een begrenzer er op aan sluiten....
 
http://groups.msn.com/tsxer
Laura 29-5-2004 17:03 Print reply
Posts: 344
ik heb een toerenbegrenzer op mijn cdi zitten maar die heb ik tot nu toe 1 keer aangehad met rijden, en dat was op de rollerbank een jaar geleden dus dat kan het niet zijn denk ik
 
Ik ben het levende bewijs: ook meisjes kunnen met schakels omgaan
Joscross 29-5-2004 17:03 Print reply

Posts: 12501
Slechte aarding, spoel die verkeerde spanning geeft en bobine sloopt..

@tsxer

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 29-5-2004 17:03
 
Laura 29-5-2004 17:05 Print reply
Posts: 344
nouja ik zet hem nu wel weer inelkaar want moet er straks nog mee weg, ik zal volgende keer dan wel alles ff doormeten, iig bedankt
 
Ik ben het levende bewijs: ook meisjes kunnen met schakels omgaan
tsxerr 29-5-2004 17:06 Print reply

Posts: 1478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Slechte aarding, spoel die verkeerde spanning geeft en bobine sloopt..

@tsxer

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 29-5-2004 17:03

Maar dat lig niet aan de bobine. Als iets niet goed geleid of te veel spanning geeft heb je he tverkeert aan gesloten. Maar een bobine kan niet uit slijtage kapot gaan
 
http://groups.msn.com/tsxer
Killerbean 29-5-2004 17:12 Print reply

Posts: 3243
We kunnen wel ff mijn ontsteking proberen als je hier bent laura, dan weet je het, ik denk ook dat het in je cdi/bobine zit.

we kijken hier wel even

edit; of mijn pappa kijkt er vanavond naar

Dit bericht is ge-edit door Killerbean op 29-5-2004 17:12
 
RX loos
Leen 29-5-2004 17:46 Print reply

Posts: 26877
hij ging bij mij ook ineens spontaan stotteren in hoge toeren, dacht dat het me onsteking was.
maar toen ik 3 dagen geleden me 70 ging monteren bleek dus dat gewoon me hele bovenste zuigerveer verdwenen was en die vond ik (gelukkig) terug in me uitlaat (ik post nog wel een keer foto's van die zuiger als ik een nieuwe camera heb )
 
Laura 29-5-2004 17:49 Print reply
Posts: 344
de hele doorloop van mijn koelvloeistof op mijn carb was verstopt, heb hem nu doorgeprikt en hoop dat het nu beter is, anders ga ik verder zoeken
 
Ik ben het levende bewijs: ook meisjes kunnen met schakels omgaan
Joostvdw 29-5-2004 18:07 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Laura

de hele doorloop van mijn koelvloeistof op mijn carb was verstopt, heb hem nu doorgeprikt en hoop dat het nu beter is, anders ga ik verder zoeken


denk niet dat dat het was, das namelijk je spruitstuk verwarming, maarja moet toch ook open zijn

ik heb ook nog een vraag, ik heb ongeveer hetzelfde prob en nieuw topic openen is bull (dat had wss ook stotteren oid geheten )

Ik heb et dus met me MT, afstelling is oke (zwarte ring, bruine elektrodes) goeie vonk zover ik kan zien, nieuwe bougie,
maar als ik rijd in hoge toeren, stotterd ie eerst een keer, dan nog een keertje, dan steeds meer tot ie uitvalt....

eventjes wachten en hij start weer,

dus ik dacht troep in me benz of rare vlotter ofzo, maar waarom loopt ie dan wel bij lage toeren goed en valt ie niet meteen uit maar stotterd ie eerst?

lang verhaal
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Laura 29-5-2004 19:45 Print reply
Posts: 344
heb je je carb al helemaal nagekeken? dat zou ik eerst doen, hoef je ook niet na te denken waarom niet bij lage en wel bij hoge toeren dat probleem dat kan je namelijk altijd nog doen
 
Ik ben het levende bewijs: ook meisjes kunnen met schakels omgaan
mbrulezzz 29-5-2004 20:26 Print reply

Posts: 2084
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Laura

bougie heb ik maand geleden nog een nieuwe opgezet, en toen bleef ie stotteren
hij stottert tijdens het rijden in hoge versnelling (vaak pas vanaf 4/5) als ik hem in zijn toeren door wil trekken
ik heb er hiervoor nog geen last van gehad en er ook niets aan veranderd


wat jij hier beschrijft heb ik 4 dagen geleden op gelost.

na wat redeneren:

de vlotterbak liep wel vol maar blijkbaar nit volgenoeg: gevolg veel moeite met het opzuigen van bezine en dus een veel grotere sproeier nodig (ik ben b.v. van 105 naar 150 gegaan...)

maar ik heb dit dus opgelsot door mn vlotter weer terug te buigen.

gewoon zo dat het puntje v/d vlotter de vlotternaald terug duwt.

en controleer ook even als je um dicht heb gemaakt enn hij klaar is voor bevestiging of je de vlotter hoort (: ff schudde, hoor je iets rammele dan kan ie ewr op en hoor je niks moet ie weer open...)
 
MB racing

Dit topic is 842 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved