Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - afstellen 4-takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 936 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #19168 - afstellen 4-takt
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3627 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kampersjaak 29-5-2004 13:44 Print topicpost

Posts: 12285
vraagje voor de 4-takt mensen onder ons.
hoe kun je de beste sproeier "vinden" waar de motor goed op loopt?
aan de boegi kleur niet iig.


 
oderint dum metuant

Oscar O. - [HRC Nijmegen] 29-5-2004 14:52 Print reply

Posts: 7007
http://faq.luiemotor...faq&itemid=25#36



NEUS glimmendzwart RING glimmendzwart == te hoog olieverbruik

NEUS mat zwart RING matzwart == teveel benzine

NEUS creme RING matzwart == teveel benzine en te hete bougie

NEUS creme(koffie met een flinke scheut melk)

RING creme == Optimaal

NEUS matzwart RING creme == optimaal mengsel en te koude bougie

NEUS creme RING lichtgrijs/wit == te arm mengsel, te koude bougie: direkt grotere sproeier monteren, anders gaat het vroeg of laat erg fout!!!

NEUS wit/grijs RING wit/grijs == idem alleen nog erger

NEUS witte bloemkool RING creme/grijs == redelijk mengsel met hoog olieverbruik, de olie compenseerd een licht te kort aan benzine, zie je veel bij amerikaanse fietsen die al een tijdje hier afgebeuld worden...


Dit bericht is ge-edit door Oscar O. - [HRC Nijmegen] op 29-5-2004 14:53
 
nobody fuck with us!!
de_koen 29-5-2004 17:04 Print reply

Posts: 5595
net zoals bij 2-takt op gevoel
moet je natuurlijk wel weten wanneer hij te arm staat, en wanneer te rijk
 
Honda 5-Bak te koop
SkaBla [Pim] 29-5-2004 17:10 Print reply

Posts: 4659
maar bij 4 takt boeit het toch minder qua smering?
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Joscross 29-5-2004 17:11 Print reply

Posts: 12501
Wel kwa koeling lijkt mij?
 
de_koen 29-5-2004 17:18 Print reply

Posts: 5595
idd koeling
 
Honda 5-Bak te koop
SkaBla [Pim] 29-5-2004 17:19 Print reply

Posts: 4659
maar niet smering dus.....alleen koeling en rijgedrag
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Blukaap2 29-5-2004 17:46 Print reply

Posts: 9953
Hij naait iig niet binnen 10km vast als ie te arm staat, dat is dan weer het grote verschil.
 
Stoere brommers
Guidoke 29-5-2004 18:31 Print reply

Posts: 156
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Hij naait iig niet binnen 10km vast als ie te arm staat, dat is dan weer het grote verschil.


Hij naait wel vast, maar dat merk je niet omdat ie gewoon door blijft lopen. Maar je cilinder beschadigd ondertussen wel. Let ook goed op het starten met warme motor, gaat ie slecht starten, dan is je sproeier te groot. Verander ondertussen NOOIT het stationair toerental.

Waar is de sproeier voor? Kan ik miss zeggen wat erin moet.

Dit bericht is ge-edit door Guidoke op 29-5-2004 18:32
 
Hoe moet dat op een computer?
Blukaap2 29-5-2004 18:45 Print reply

Posts: 9953
Hij naait vast maar blijft doorlopen, toppie joh .

Allicht gaat ie kapot van een te arme afstelling, maar niet net zo snel als een 2-takt omdat de smering door blokolie wordt verzorgd en niet door mengsmering.
 
Stoere brommers
JCG 29-5-2004 18:48 Print reply
Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Hij naait vast maar blijft doorlopen, toppie joh .

Allicht gaat ie kapot van een te arme afstelling, maar niet net zo snel als een 2-takt omdat de smering door blokolie wordt verzorgd en niet door mengsmering.


Ik heb trouwens nog nooit een viertakt zien vast lopen door te arm te lopen. De olie die langs de cilinder stroom koel best veel. De enige vastloper die ik ken kwamen door te kort aan olie.
 
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel
Kampersjaak 29-5-2004 19:16 Print reply

Posts: 12285
de sproeier is voor een honda xr 250r

im heb trouwens wel een 4-takt vast zien lopen.
had genoeg blok olie.
we moesten de zuiger doormidden slijpen

en btw wat bedoel je met de neus, de boegie?
en ring dan?

 
oderint dum metuant
Guidoke 29-5-2004 19:55 Print reply

Posts: 156
Neus = dat dingetje dat uitsteekt
Ring = eide schroefdraad

XR250, aha. En wat heb je eraan veranderd? Uitlaat, luchtfilter?
 
Hoe moet dat op een computer?
Kampersjaak 29-5-2004 20:05 Print reply

Posts: 12285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Guidoke

Neus = dat dingetje dat uitsteekt
Ring = eide schroefdraad

XR250, aha. En wat heb je eraan veranderd? Uitlaat, luchtfilter?


dat dingetje dat uitsteekt is de electrode?

einde schroefdraad van de beodie lijkt me stek maar ik zal een kijken.

nee hij liep naar mijn mening niet goed genoeg af en toe wat haperen

ohja wie weet hoe ik die boegie eruit krijg, met een normale sleutel kom je er niet bij daarvoor is de opening te smal

ik zal een kijken

 
oderint dum metuant
chappydriver 29-5-2004 20:33 Print reply
Posts: 291
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak

[...]


dat dingetje dat uitsteekt is de electrode?

einde schroefdraad van de beodie lijkt me stek maar ik zal een kijken.

nee hij liep naar mijn mening niet goed genoeg af en toe wat haperen

ohja wie weet hoe ik die boegie eruit krijg, met een normale sleutel kom je er niet bij daarvoor is de opening te smal

ik zal een kijken




dopsleutel 16 van je ratelset....
 
Kampersjaak 29-5-2004 20:38 Print reply

Posts: 12285
ik weet dat je het ook met dop 16 kan doen maar daarvoor is de dop te dik


 
oderint dum metuant

Dit topic is 3627 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved