Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #19163 - hmmm normaal of niet?
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 1081 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Dustbuster |
29-5-2004 1:31 |
Posts: 36 |
80cc mtx blok met originele 80cc cil., 24mm mikuni, malossie powerfilter, org. uitlaat 80cc
is het normaal dat ik sproeier 230 erin moet voordat ie een beetje fatsoelijk begint te lopen? of ligt dit ergens anders aan?, ik vind het wel een beetje groot niet? tis niet eens een 110cc :S of met een snelle uitlaat??
de zuigerveren zijn wel een beetje versleten, athans ik hoor ze rammelen, kan het daar aan liggen??
|
|
|
|
Ralf |
29-5-2004 8:41 |
Posts: 9073 |
230 mik kan best hoor
|
|
|
|
-Niellesie- |
29-5-2004 10:01 |
Posts: 6454 |
ik zou effe kijken of je kering aan je vliegewiel kant nog goed is want 230 vind te groot
|
|
allalallalallalalallalala |
|
-Zeroed in- |
29-5-2004 10:11 |
Posts: 3255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ralf
230 mik kan best hoor
niet
|
|
|
|
Teunmenator |
29-5-2004 10:26 |
Posts: 2524 |
230 is idd behoorlijk aan de groote kant hoor. Je zuigerveren kunnen wel invloed hebben als ze heel ver zijn afgesleten maar ik denk niet dat dat het probleem is (al zou ik ze wel ff vervangen !) Ik denk dus ook dat je ergens valse lucht hebt. Dat kan op een paar plekken: bij je linkerkrukkaskeering, bij je voet/koppakking bij je caberateur aansluiting op je spruitstuk, bij je spruitstuk-cilinder aansluiting en bij je bougiegat (maar dan heb je echt vernaggeld schroefdraad).
Als je denkt dat ie valse lucht trekt dan moet je je brom stationair laten lopen. En met een spriritus spuitbus op die plek spuiten waar je denkt dat het is (of al deze plekken afgaan), als je brommer afslaat dan zoog ie daar valse lucht.
Uiteraard gewoon ff zorge dat al je pakkingen netjes zijn/zitten. En eventueel wat extra vloeibare pakking. Je kunt ook je pet afvlakken door hem met een draaiende beweging over een glasplaat met vloeibaar schuurmiddel te bewegen. (wax in, wax out, wax in, wax out )
|
|
|
|
Bascross |
29-5-2004 11:05 |
Posts: 4416 |
230mik had ik ook in me mt, die had 70polini, 20mm mik en proma 80 onderlangs. En daar liep ie goed mee dus.
|
|
scooter beunhaas |
|
Roedie |
29-5-2004 11:18 |
Posts: 3531 |
k heb nu in mn mtx 80 blok een sproeier 150 mikuni (20 mm) met proma 80 uitlaat. dus lijkt me iets aan de grote kant. misschien ook ff naar je gasnaald kijken enzo
|
|
BrommerForum... vernieuwingen zijn eng |
|
Blijhoofd |
29-5-2004 12:00 |
Posts: 7378 |
ik heb met me 70 100
|
|
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235 |
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
29-5-2004 13:22 |
Posts: 7007 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -Zeroed in-
[...]
niet
hou toch op man ... dat verschilt toch per brommer
zo gek vin ik t niet , maar de experts wel blijkbaar
|
|
nobody fuck with us!! |
|
Saknet |
29-5-2004 13:27 |
Posts: 10355 |
ik had in mijn 80ori dezelfde sproeier als daarna in me 70eurocilindro, 110keihin ofsoiets
maar die 80 reed toch behoorlijk harder enzo en nee stond niet te arm hoor want hij verzoop nog in zn 1..
Dit bericht is ge-edit door barteld op 29-5-2004 13:28
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Teunmenator |
29-5-2004 13:37 |
Posts: 2524 |
Als ie op deze sproeier gewoon goed loopt (regelmatig stationair, loopt goed af in toeren, geen warmlopers) dan is er nix aan de hand natuurlijk...
Ik heb ook ooit een snelle 50 gehad met een 140 mikuni sproeier. Daar loopt me 70cc nu ook goed op!
|
|
|
|
wageningen |
29-5-2004 13:51 |
Posts: 341 |
k had met 65cc sproeier 170 mikuni
|
|
pruttel, pruttel...... plop!!! |
|
MC Beuner |
29-5-2004 13:58 |
Posts: 3678 |
110 zeta afgesteld: 102 keihin sproeier
met 18mm keihin
80cc afgesteld: 103/5 keihin
maar het is bij alle brommers verschillend
|
|
Vivatje snor |
|
Dustbuster |
29-5-2004 15:55 |
Posts: 36 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Teunmenator
230 is idd behoorlijk aan de groote kant hoor. Je zuigerveren kunnen wel invloed hebben als ze heel ver zijn afgesleten maar ik denk niet dat dat het probleem is (al zou ik ze wel ff vervangen !) Ik denk dus ook dat je ergens valse lucht hebt. Dat kan op een paar plekken: bij je linkerkrukkaskeering, bij je voet/koppakking bij je caberateur aansluiting op je spruitstuk, bij je spruitstuk-cilinder aansluiting en bij je bougiegat (maar dan heb je echt vernaggeld schroefdraad).
Als je denkt dat ie valse lucht trekt dan moet je je brom stationair laten lopen. En met een spriritus spuitbus op die plek spuiten waar je denkt dat het is (of al deze plekken afgaan), als je brommer afslaat dan zoog ie daar valse lucht.
Uiteraard gewoon ff zorge dat al je pakkingen netjes zijn/zitten. En eventueel wat extra vloeibare pakking. Je kunt ook je pet afvlakken door hem met een draaiende beweging over een glasplaat met vloeibaar schuurmiddel te bewegen. (wax in, wax out, wax in, wax out)
heel erg bedankt, ik denk dat het mijn pakkingen zijn van mijn spruitstuk, dat si net een nieuwe carburateur en heb er geen nieuwe pakkingen op gedaan, en het kan zijn dat men spruitstuk een beetje krom is, ook heb ik de carb zonder extra pakking op het spruitstuk gemonteerd, dus daar zit alleen de rubbere ring in de carb als afdichting
met de 80cc en 24mm carb en verders alles standaard inclusief alle proppen in de luchtfilter moest ik 180 sproeier erin
en met originele 18mm carb en alles standaard maar 120 dus ik vond het een beetje raar
in ieder geval bedankt en ik ga kijken of ik het probleem op kan lossen
|
|
|
|
-Zeroed in- |
29-5-2004 18:42 |
Posts: 3255 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Oscar O. - [HRC Nijmegen]
[...]
hou toch op man ... dat verschilt toch per brommer
zo gek vin ik t niet , maar de experts wel blijkbaar
nou eigelijk hoopte ik dat ralf hapte maar dat deed ie niet
maar dit vink ook leuk hoor
Dit bericht is ge-edit door -Zeroed in- op 29-5-2004 18:42
|
|
|
|
wipe-out |
29-5-2004 19:51 |
Posts: 7672 |
MF --> TF
|
|
|
|
Dit topic is 1081 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|