Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Derbi Senda R +/- 1998 goed?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1077 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #18994 - Derbi Senda R +/- 1998 goed?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1338 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JK81 24-5-2004 0:15 Print topicpost
Posts: 6
Ik rijd zelf al een paar jaar motor, m'n vriendin wil ook gaan motorrijden. Het lijkt me slim dat ze eerst gaat leren rijden op een schakelbrommer. Zelf heb ik een Suzuki TSX en een Honda MT gehad. De laatste maar een paar dagen, omdat ik het niets vond vergeleken met m'n TSX.

Nu viel mijn oog (en toen ik 17 ofzo was eigenlijk ook al) op een Derbi Senda R. Niet het nieuwste SM model, maar die van rond 1998.


Heeft deze Derbi bepaalde slechte eigenschappen waar je aan moet denken? En wat is ongeveer de gemiddelde verkoopprijs op dit moment? Ik zie ze tussen de 650-900 euro op Marktplaats...

Heb geen zin om de nieuwere Derbi te kopen, die vind ik te duur. Daar koop je hele leuke 2e hands motoren van
 

bart de schakelgek 24-5-2004 8:37 Print reply

Posts: 5987
zodat je vriendin het kan leren hebben ze tegenwoordig het 25kw rijbewijs, oftwel opgefokte brommertjes rijden...

doe dat gewoon scheelt je geld

derbi uit 98 zal wel goed zijn, zelfde blok als huidige modellen als ik me niet vergis, electronica hoor ik klachten van (maar meestal liggen zoon dingen aan de eigenaar zelf)

en ja voor 700-800 zijn ze wel te vinden jah, je zegt het zelf al


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JK81

Zelf heb ik een Suzuki TSX en een Honda MT gehad. De laatste maar een paar dagen, omdat ik het niets vond vergeleken met m'n TSX.


meesterlijk, laat de discussies beginnen
 
Limburger
-Niellesie- 24-5-2004 8:41 Print reply

Posts: 6454
idd gewoon licht rijbewijs is veel makkelijker heb je ok geen rollerbank gezeik enzo

dat je mt kut vind rijden ligt aan jou ik vind mt beter rijden dan tsx
 
allalallalallalalallalala
AkroBatik 24-5-2004 8:55 Print reply

Posts: 1049
Prachtige brommer voor het geld al zeg ik het zelf.

Alle onderdelen zijn te bestelen. Motorblok is goed en electronica. Tja nie je van het. Verder zit je met je prijs wel goed denk ik 500/600 voor een slechte. 900 en meer voor een goede.

Typische kwaaltjes waar je voor moet oppassen:

-kapot achterspatbord. Die zakken vrij snel door. Achterspatbord zit naar tuurlijk op het zelfde niveau als h et zadel en achterpassagiers willen daar natuurlijk graag op zitten.
-Km teller. dingen zijn al kapot op de folder.
-Achterveer. HEEL BELANGRIJK! Ik ken geen derbi van het oude type waarvan de achterveer NIET kapot is gegaan. Het gaat dan om de schokbreker. Je voelt het simpel weg door de brommer aan het stuur vast te houden en de achterkant stevige in te drukken. Als dat gewoon simpel inveert en na blijft schokken dan weet je genoeg. Een drempel en je weet het ook natuurlijk.

Verder gewoon de gebruikelijk dingen daar moet je op letten. Veel plezier.
 
Gunther -> der tollest
bart de schakelgek 24-5-2004 9:03 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AkroBatik

Prachtige brommer voor het geld al zeg ik het zelf.

Alle onderdelen zijn te bestelen. Motorblok is goed en electronica. Tja nie je van het. Verder zit je met je prijs wel goed denk ik 500/600 voor een slechte. 900 en meer voor een goede.

Typische kwaaltjes waar je voor moet oppassen:

-kapot achterspatbord. Die zakken vrij snel door. Achterspatbord zit naar tuurlijk op het zelfde niveau als h et zadel en achterpassagiers willen daar natuurlijk graag op zitten.
-Km teller. dingen zijn al kapot op de folder.
-Achterveer. HEEL BELANGRIJK! Ik ken geen derbi van het oude type waarvan de achterveer NIET kapot is gegaan. Het gaat dan om de schokbreker. Je voelt het simpel weg door de brommer aan het stuur vast te houden en de achterkant stevige in te drukken. Als dat gewoon simpel inveert en na blijft schokken dan weet je genoeg. Een drempel en je weet het ook natuurlijk.

Verder gewoon de gebruikelijk dingen daar moet je op letten. Veel plezier.
]

hm klinkt slecht, hoeveel kost zoon nieuwe achterveer wel niet?
 
Limburger
AkroBatik 24-5-2004 9:17 Print reply

Posts: 1049
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

[...]
]

hm klinkt slecht, hoeveel kost zoon nieuwe achterveer wel niet?


Licht er aan een immitatie veer is 80 euro Een doppler is 140 euro.
 
Gunther -> der tollest
bart de schakelgek 24-5-2004 9:20 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: AkroBatik

[...]


Licht er aan een immitatie veer is 80 euro Een doppler is 140 euro.


is er geen ori veer te krijgen?
 
Limburger
StefanB 24-5-2004 9:26 Print reply

Posts: 2591
ik ben toen een keertje voor een Senda wezen kijken, bijna alles was gaar, maar de achterveer was nog goed :P ( dit was er dus 1 uit 97)

Dit bericht is ge-edit door StefanB op 24-5-2004 9:26
 
E24 M30b35@GT3576
AkroBatik 24-5-2004 9:26 Print reply

Posts: 1049
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

[...]


is er geen ori veer te krijgen?


Ja die is 140. Doppler is 120. MAar heb niet zoon vertrouwen meer in de orgi. Ken geen brommer die het niet heeft.
 
Gunther -> der tollest
DaveTSX 24-5-2004 9:28 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de schakelgek

zodat je vriendin het kan leren hebben ze tegenwoordig het 25kw rijbewijs, oftwel opgefokte brommertjes rijden...

doe dat gewoon scheelt je geld

derbi uit 98 zal wel goed zijn, zelfde blok als huidige modellen als ik me niet vergis, electronica hoor ik klachten van (maar meestal liggen zoon dingen aan de eigenaar zelf)

en ja voor 700-800 zijn ze wel te vinden jah, je zegt het zelf al


[...]


meesterlijk, laat de discussies beginnen


lol 25kw = opgefokte brommertjes rijden?? Heb jij wel us op een 25kw motor gereden dan??? Daar trek je dus gigantisch dik alle brommertjes mee weg of ze moeten wel heel opgefokt zijn en dan nog halen ze noooooit de topsnelheid van een 25kw motor. Een zeer flink opgefokte rs is snel op de 100 en rijd een km of 130 of als ie al heel snel is 140 maar of ze dat al halen tellertje misschien ja. Een 25kw motortje kan al 170 halen ofzo soms 180 en sommige met berg-af-wind-in-de-rug 190.

Knap dat je dat haalt met je brommertje.
 
http://www.2weird4u.com
bart de schakelgek 24-5-2004 9:28 Print reply

Posts: 5987
aha,
er staan voor 1200-1500 ook derbi sm'tjes uit 2001 of zo op marktplaats

klinkt beter als je die koopt dan? minder moeite, minder gezeik, gewoon rijden
 
Limburger
bart de schakelgek 24-5-2004 9:34 Print reply

Posts: 5987
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DaveTSX

[...]


lol 25kw = opgefokte brommertjes rijden?? Heb jij wel us op een 25kw motor gereden dan??? Daar trek je dus gigantisch dik alle brommertjes mee weg of ze moeten wel heel opgefokt zijn en dan nog halen ze noooooit de topsnelheid van een 25kw motor. Een zeer flink opgefokte rs is snel op de 100 en rijd een km of 130 of als ie al heel snel is 140 maar of ze dat al halen tellertje misschien ja. Een 25kw motortje kan al 170 halen ofzo soms 180 en sommige met berg-af-wind-in-de-rug 190.

Knap dat je dat haalt met je brommertje.


dave ik HEB een 25kw motor (die 170 haalt)
heb er ook al stuk of 5 mogen berijden

het is wel leuker en zo, maar de overstap vind ik niet direct denderend (en met gezond verstand rijd ik ook niet direct 150-160-170 overal...)

ja dave, het trekt harder, en ja dave het rijd harder
is een leuke ervaring, maar als je er een tijdje mee rijd, is het net alsof je op een brommertje rijd niet zo bijzonder meer als in het begin
 
Limburger
JK81 24-5-2004 18:58 Print reply
Posts: 6
Bedankt voor alle reacties. Redelijk goede brommer dus en zo'n achterveer is niet duur als je fulltime werkt

25kw motor is geen optie, ze moet juist LEREN rijden met een schakelbrommer, zodat ze daarna heel snel haar rijbewijs kan halen. Ze heeft alleen raceplee-ervaring...
Daarna gaan we pas een 25kw motor zoeken, maar heb al wat ideeen omdat ik zelf ook 2 jaar 25kw heb gereden en op heel wat motoren heb gereden.


Was wel van plan om direct een 25kw motor erbij te kopen, maar politie controleert de parkeerplaatsen waar je goed kan oefenen en daarbuiten rijden is gewoon dom omdat je niet verzekerd bent en als je geen ervaring hebt (zelfs niet met schakelbrommers) de kans heel groot is dat je een ongeluk gaat krijgen.

1200-1500 vind ik teveel voor een brommer, het is wel zo dat die brommers vaak (nog) geen problemen hebben, maar het moet wel leuk blijven... het is om mee te oefenen en wie weet neem ik 'm af en toe mee voor naar het werk.. het is alleen lastig dat je altijd last hebt van agenten... heb ik gelukkig geen last meer van (op flitsboetes na )
 
Apriliars105 24-5-2004 19:10 Print reply

Posts: 6111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JK81

Bedankt voor alle reacties. Redelijk goede brommer dus en zo'n achterveer is niet duur als je fulltime werkt

25kw motor is geen optie, ze moet juist LEREN rijden met een schakelbrommer, zodat ze daarna heel snel haar rijbewijs kan halen. Ze heeft alleen raceplee-ervaring...
Daarna gaan we pas een 25kw motor zoeken, maar heb al wat ideeen omdat ik zelf ook 2 jaar 25kw heb gereden en op heel wat motoren heb gereden.


Was wel van plan om direct een 25kw motor erbij te kopen, maar politie controleert de parkeerplaatsen waar je goed kan oefenen en daarbuiten rijden is gewoon dom omdat je niet verzekerd bent en als je geen ervaring hebt (zelfs niet met schakelbrommers) de kans heel groot is dat je een ongeluk gaat krijgen.

1200-1500 vind ik teveel voor een brommer, het is wel zo dat die brommers vaak (nog) geen problemen hebben, maar het moet wel leuk blijven... het is om mee te oefenen en wie weet neem ik 'm af en toe mee voor naar het werk.. het is alleen lastig dat je altijd last hebt van agenten... heb ik gelukkig geen last meer van (op flitsboetes na )


waarom koop je dan niet gewoon weer een TSX of een MT ofzo voo rje vriendinnetje...
 
As finishing touch, God created the Dutch
JK81 24-5-2004 19:13 Print reply
Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105

[...]
waarom koop je dan niet gewoon weer een TSX of een MT ofzo voo rje vriendinnetje...


Een TSX als ik een leuke tegenkom, maar vaak is het een en ander mis met die dingen.. mag ook wel voor die leeftijd. Zelfde geldt voor de MT.

En Senda heb ik altijd leuk gevonden qua uiterlijk... en schijfjes voor en achter (al moet dat met 50cc niet zoveel uitmaken of het nou trommel of schijf is). Wil in elk geval het liefste gewoon 50cc en origineel... misschien ietsje harder lopen, maar niet echt harder dan 60-65 ofzo.. geen zin in dat gezeik met de wouten.

M'n TSX had ik 75cc op zitten.. die wilde wel Nooit op een rollerbank gehad, wel tegen agenten verteld wat er allemaal onder zat, maar die waren toch met een grotere zaak bezig toen ze me toevallig even staande hielden
 

Dit topic is 1338 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved