Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Wat moet ik mij erbij voorstellen ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1118 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1895 - Wat moet ik mij erbij voorstellen ?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 565 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Steve_ZHC 17-10-01?11:45 Print topicpost

Posts: 2716
Hoi luitjes ! Ik heb er wel eens vaker van gehoord en hier zie ik het ook steeds weer : POWERBOX.
Maar wat ís een powerbox, wat doet, hoeveel extra verbruik krijg je, wat zijn de beste, wat kosten die, kortom, vertel me alles !!!
 

Nelly 17-10-01?11:52 Print reply
Posts: 597
Een power box is een box die zorgt dat je gassen naar je cilinder optimaal gebruikt worden, ik denk dat de beste powerboxen die van polini zijn en die kosten bij ons 69,95 maar als het goed is kan je ze ook zelf maken, ik weet alleen niet hoe?

 
Ali 17-10-01?11:51 Print reply
Posts: 667
Een powerbox zorgt ervoor dat je brommer beter loopt/harder trekt bij lagere toeren. Ook bij hogere toeren vindt ik hem iets beter lopen. Je hebt verschillende soorten de bekenste is denk ik wel de variabele van Malossi, of dit ook de beste is weet ik niet. Ik zelf heb een Polini die ik een keer heb gekregen van iemand. Zelf vindt ik hem vrij goed alleen ik weet de verschillen met anderen niet. Je zou er ook eentje zelf kunnen maken het is gewoon een plastic "doosje" om het maar eenvoudig te zeggen de precieze inhoud ervan weet ik niet dat zou ik na moeten meten. Een powerbox kost rond de 50 tot 100 piek dacht ik. Ze hebben mij verteld dat die Polini 180 gulden koste of dat waar is weet ik werkelijk niet. Maar op www.50cc.nl staan er geloof ik 2 verschillende te koop. Kijk daar anders even.

Ik heb even gekeken bij VDH daar kost een Variabele Malossi 68 gulden.

Bij www.50cc.nl Malossi variabele power box 59.00
Lektronis 48.99


[This message is edited by Pietjo on 17-10-01 12:00]
 
[IMG]http://24.132.20.228/mup/12147.jpg[/IMG] Leuk dinkie.. wil ik ook, sorry dat ie zo groot is maar k kan niet verschalen op mijn pc.
Steve_ZHC 17-10-01?12:06 Print reply

Posts: 2716
Ok, dus je trekt er wat harder van bij lage toeren, maar gaat je verbruik omhoog, omlaag, gelijk, heb je een andere sproeier nodig, moet je de carb opnieuw afstellen ?
 
Sneks 17-10-01?16:07 Print reply
Posts: 2499
Volgens malossi heb je mischien een grotere sproeier nodig,
een powerbox zorgt voor een constantere luchtstroom naar je cilinder
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Woeter 17-10-01?16:19 Print reply

Posts: 2832
Ja dat klopt wat Hans zegt
Het schijnt dat je gasreactie er ook beter van wordt
Ik heb een Malossi maar die kan je niet namaken want das een soort voorvorkrubber zeg maar met een veer erin en 1 kant is van ijzer en daar zit het slangetje op en die gaat naar je spruitstuk
Als je gas geeft gas dat ding heel snel heen en weer, wel grappig om te zien, maar zo'n polini kan je vast wel namaken, die kost trouwens geen 180 maar 60 piek ofzo
Nadeel van die malossi is dat hij nergens tegen aan mag komen dus je moet wel een goed plaats hebben om hem te monteren
 
barry 17-10-01?18:25 Print reply

Posts: 7387
een imitatie powerbox kost 25,- gewoon bij de brommerboer bestellen
werkt prima, krijgt meer kracht onderin, betere gas reactie, loopt allemaal een stuk mooier en gelijderlijker met rijden en de benzine verbruik is het zelfde, altans wat ik heb meegemaakt
 
He?
frankarnhe 17-10-01?18:30 Print reply
Posts: 1213
en waar sluit je de powerbox op aan?
 
Sneks 17-10-01?20:14 Print reply
Posts: 2499
met een plug op je spruitstuk
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
B3AST 17-10-01?20:14 Print reply
Posts: 2469
zo'n powerbox werkt vrij simpel.

Je maakt een aansluiting op je spruitstuk, en al het gas wat door onderdruk en alles niet wordt opgenomen in je carter en cylinder wordt hierin opgevangen, en de volgende keer weer mee geinjecteerd zegmaar

je benzine gebruik gaat dus niet omhoog ofso volgens mij
 
- insane in the brain -
SpeedYveS 17-10-01?20:25 Print reply
Posts: 1644
je ging er volgens mij zelfs zuinigger door rijden, omdat de brandstof die normaal terug word geduwd in je luchtfilter komt, dat beetje word nu in je powerbox opgevangen.
 
Steve_ZHC 18-10-01?10:52 Print reply

Posts: 2716
OK, bedannkt iedereen, maar er staat geschreven dat je een plug moet maken op je spruitstuk, kan je dat ding dan gewoon aansluiten op je oliegevalletje aan het spruitstuk?
 
MB50TUNED 18-10-01?11:08 Print reply
Posts: 1054
Je moet een gat boren in je spruitstuk en schroefdraad tappen en daar de plug in draaien en eventueel 2 componenten alluminium of vloeibare pakking er tussen voor en goede afsluiting. Ik heb er 1 gemonteerd. Hij loopt onderin beter. Als ik in 1 keer mijn gas snel opentrekt niet ff dat hij verzuipt ofzo, maar pakt gelijk goed op. En verder weet ik niet wat het effect is, ik ben nog aan het afstellen.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).

Dit topic is 565 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved