Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - elke keer weer schroefdraad uittappen bij koppelingsdeksel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1139 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18900 - elke keer weer schroefdraad uittapp...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 761 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

robert3 20-5-2004 18:47 Print topicpost

Posts: 278
eey,

Ik had het koppelingsdeksel van me MB een keer los had gehaald omdat er een moer los zat (die moer op krukas)

toen ik het deksel er toen weer op ging zetten, bleek dat 1 boutje maar bleef draaien...(ik had de goede boutjes in de goede gaatjes) Dus uitgetapt en andere bout erin..

Gisteren ging ik me koppelingsdeksel er weer af halen, om de koppelingsplaten te vervangen.

Later toen ik het deksel er weer op ging zetten bleven er weer 2 boutjes steeds maar doordraaien..

wat blijkt: schroefdraad in carter kapot...

Nu was me vraag: hoe ken het dat dat f*cking schroefdraad kapot gaat?

Dit bericht is ge-edit door robert3 op 20-5-2004 18:48
 

Blukaap2 20-5-2004 18:57 Print reply

Posts: 9953
Hoe zet je ze vast (gereedschap) ?
 
Stoere brommers
robert3 20-5-2004 18:58 Print reply

Posts: 278
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2

Hoe zet je ze vast (gereedschap) ?


ringsleutel 8
steeksleutel 8
 
Abarth-500 20-5-2004 19:00 Print reply

Posts: 1532
en met hoeveel kracht?


 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
robert3 20-5-2004 19:01 Print reply

Posts: 278
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Abarth-500

en met hoeveel kracht?




vast = vast..niej verder
 
kpotappel86 20-5-2004 19:06 Print reply

Posts: 2679
je hebt misschien slecht materiaal boutjes gebruikt van die goedkoope.. dat die daarom je draad kapot maken... gebruik je niet te korte noutjes die mar met 1 of 2 slagen vastzitie ? je ken beter zo lang mogelijke gebruiken... des te beter verdeel je je kracht op de gangen draad... zodat je minder snel wat dol draait.....
 
>>>Life's To Short To Ride Slow<<< >>>Life Start @ 120 Km/H<<< >>> neem je leven niet zo serieus joh... je overleeft het toch niet<<<
robert3 20-5-2004 19:10 Print reply

Posts: 278
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotappel86

je hebt misschien slecht materiaal boutjes gebruikt van die goedkoope.. dat die daarom je draad kapot maken... gebruik je niet te korte noutjes die mar met 1 of 2 slagen vastzitie ? je ken beter zo lang mogelijke gebruiken... des te beter verdeel je je kracht op de gangen draad... zodat je minder snel wat dol draait.....


de originele boutjes gaan steeds stuk..degene die ik zelf heb uitgetapt en andere bout indoe gaan niet stuk
 
MC Beuner 20-5-2004 19:17 Print reply

Posts: 3678
ze hoeven maar zo vast zodat de pakking afdicht, dus het hoeft niet zo overdreven vast

en je kunt er draadeindjes inzetten, die hebben meestal nog wel grip,
maar dat ziet er niet erg mooii uit
en je haal er je poten wel eens mee open
 
Vivatje snor
Martijn II - Forum en Sales Moderator 20-5-2004 19:24 Print reply

Posts: 9841
als je er idd draadend inzet dan 'slijt' het zachte schroefdraad in je carter ook niet meer als je de boel loshaalt

ik zet bij bijna alles draadend erin omdat dat fucking alu zo weinig kan hebben.
Vooral bij tsx, het onstekingsdeksel. Zit met m5 vast en de koppeling zet zich dus daarop af.
Tip aan de tsxrijders...loctite er NU meteen m5 tapendjes in, krijg je er iig geen gezeik mee.

Voordeel van draadendjes is ook dat je gewoon je pakking er makkelijk ophangt en die hele kap ook. Ik zat altijd te priegelen omdat die pakking weer scheef ging zitten.

 
Too cool for school!
mr200r 20-5-2004 19:55 Print reply
Posts: 5122
Terug met kopervet eraan,ik denk dat het gewoon
te vast/lomp is aangedraaidt.
 
mr200r

Dit topic is 761 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved