Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Wat is een membraan?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1063 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18879 - Wat is een membraan?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5346 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Shaggy_Marv 19-5-2004 23:32 Print topicpost

Posts: 1891
Hoi mensen

Ik zie op elke onderdelensite Membranen staan...
Maar ik heb zo'n ding niet op m'n brommer.. dus ik weet ook totaal niet waar die gemonteerd zit en wat 't doet...

Wie kan me dat een helemaal goed uitleggen?

Dit bericht is ge-edit door Nick op 20-5-2004 0:19
 
Oldtimers Live Longer

Pistonpen Paultje 20-5-2004 0:17 Print reply

Posts: 8678
Een membraaN is een systeempje dat wel stroming de ene kant toelaat, maar niet de andere kant. Dus sommige brommers die membraangestuurd zijn hebben dit tussen het spruitstuk en de cilinder, zodat het mengsel enkel op de goede momenten binnenkomt, en niet terug stroomt.

Sommige brommers zijn zuigergestuurd, of met roterende inlaat, dus is het niet nodig. Halfzuigergestuurd bestaat ook nog...Enz.

http://www.50cc.nl/plaatje2.asp?Img=1745.jpg zo ziet het eruit.


 
Shaggy_Marv 20-5-2004 0:22 Print reply

Posts: 1891
Nu vliegen er al weer thermen als:
zuigergestuurd
roterende inlaat
en half zuigergestuurt

Dat mag je me allemaal uitleggen..
En hoe is 't dan aangestuurd als 't niet zuigergestuurd is?
???

 
Oldtimers Live Longer
arie-de-arier 20-5-2004 0:23 Print reply

Posts: 10000
membraan of roterende inlaat
 
Allah is beter
Blorn 20-5-2004 0:23 Print reply

Posts: 13825
Met een roterende inlaat of een membraan. Of kleppen.
 
Shaggy_Marv 20-5-2004 0:25 Print reply

Posts: 1891
Wanneer heb je dan een membraan nodig?
als je cilinder recht op staat ofzo?

en wat voor brommers hebben roterende inlaat en waarom...
 
Oldtimers Live Longer
Pistonpen Paultje 20-5-2004 0:25 Print reply

Posts: 8678
Gaat gewoon over hoe het mengsel aangezogen word. Vooral op welke momenten. Zuigergestuurd bepaalt de zuiger het als het ware, is de zuiger voor een poort, dan stroomt er simpwelweg niets door.

Half zuigergestuurd is wel met membraan, maar toch zuigergestuurd (toch?) Suzuki heeft dat.

En roterende inlaat weet ik niet zo, gewoon een roterende schijf met open en dichte stukken zo ver ik weet.
 
Shaggy_Marv 20-5-2004 0:26 Print reply

Posts: 1891
AAAja... en wat drijft die schijf aan dan?
Ik vind 't allemaal maar raar hoor. .
 
Oldtimers Live Longer
arie-de-arier 20-5-2004 0:27 Print reply

Posts: 10000
fs1 heeft dat, van veen kreidlers ook volgens mij
 
Allah is beter
Shaggy_Marv 20-5-2004 0:27 Print reply

Posts: 1891
foto's toevallig ergens?
 
Oldtimers Live Longer
Pistonpen Paultje 20-5-2004 0:28 Print reply

Posts: 8678
Uhh...Nou niet te moeilijke vragen gaan stellen he?

Weet ik niet, zal vast wel iemand weten. Geloof dat FS1 het had, en het bij kreidlers ook kon ofzo.

Edit: Arie, lul me niet voor wil je...

Dit bericht is ge-edit door Pistonpen Paultje op 20-5-2004 0:28
 
Blorn 20-5-2004 0:28 Print reply

Posts: 13825
Schijf drijft niets aan, zit gewoon op je krukas en draait dus ook zelfde toerentallen.

Edit: Ooit iets meegekregen van vacuum?

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 20-5-2004 0:28
 
Shaggy_Marv 20-5-2004 0:29 Print reply

Posts: 1891
nee vertel
 
Oldtimers Live Longer
Blorn 20-5-2004 0:32 Print reply

Posts: 13825
Nooit geen vriendin gehad?

Als er een vacuum ontstaat word er van een bepaalde plek lucht aangezogen, in het geval van een omlaag gaande zuiger word er lucht door de inlaat aangezogen de cilinder in. Membraan, roterende inlaat schijf of een zuiger die de poort blokkeerd is er alleen voor dat het mengsel niet terug de carburateur in word geblazen als de zuiger omhoog gaat en het mengsel samendrukt.

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 20-5-2004 0:33
 
Pistonpen Paultje 20-5-2004 0:32 Print reply

Posts: 8678
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Nooit geen vriendin gehad?



Nee, vertel
 
Shaggy_Marv 20-5-2004 0:34 Print reply

Posts: 1891
OOOOOW dus daarom hebben scooters altijd een membraan
Want die carb zit niet rechtstreeks aangesloten..

Haha.. Ja wel vriendin(nen) gehad..
Vacuum vooral onder water (in bad weet je wel)
Erg leuk effect

Edit: Als de zuiger omhoog gaat wordt er mengsel aangezogen.. niet alsie omlaag gaat. want dan drukt ie 't door de spoelpoorten bij de cilinder naar binnen.. door dattie omlaag gaat onstaat soort van vacuum die de benzine van de spoelpoorten ook weer aanzuigt...

Dit bericht is ge-edit door Shaggy_Marv op 20-5-2004 0:37
 
Oldtimers Live Longer

Dit topic is 5346 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved