Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - knallen en roken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1224 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18861 - knallen en roken
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1313 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sniker 19-5-2004 15:11 Print topicpost
Posts: 153
ik ben dus bezig om me brom af te stellen nadat ik er nieuw blok en cyl op heb gezet.

maar nou rookt ie als de ziekte en hij knalt ook regelmatig

zelfs als ik de kap van het luchtfilterhuis erqaf haal wordt het er niet beter op.

setup:
vhs getunede eurokit 70cc + kop
proma uitlaatje
18mm keihin carb
met nu een keihin 95 sproeier heb ook al een 105 geprobeerd maar das ook al te groot lijkt wel

moet ik nou een nog kleinere sproeier erin doen ?
ik bedoel voor deze setup is 95 al aan de kleine kant toch?






 

tsxerr 19-5-2004 15:24 Print reply

Posts: 1478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sniker

ik ben dus bezig om me brom af te stellen nadat ik er nieuw blok en cyl op heb gezet.

maar nou rookt ie als de ziekte en hij knalt ook regelmatig

zelfs als ik de kap van het luchtfilterhuis erqaf haal wordt het er niet beter op.

setup:
vhs getunede eurokit 70cc + kop
proma uitlaatje
18mm keihin carb
met nu een keihin 95 sproeier heb ook al een 105 geprobeerd maar das ook al te groot lijkt wel

moet ik nou een nog kleinere sproeier erin doen ?
ik bedoel voor deze setup is 95 al aan de kleine kant toch?







Dat roken komt denk ik door de olie...
 
http://groups.msn.com/tsxer
Teunmenator 19-5-2004 15:24 Print reply

Posts: 2524
Knalle wijst vaak op een slecht ontsteking. Heb je je bougie al eens vervangen? Heb je een goede vonk? Is dat goed dan krijgt ie duidelijk een te rijk mengsel dus dat zou betekenen een kleinere sproeier (mits je luchtfilter goed schoon is en je rechterkrukkaskeering niet lekt).

edit:Ik neem aan dat je gewoon 1 op 40/ 1 op 50 smeert...

Dit bericht is ge-edit door Teunmenator op 19-5-2004 15:25
 
sniker 19-5-2004 15:45 Print reply
Posts: 153
ik weet dus niet wat de smeering op dit moment is ik had er een klein beetje extra ingegooid vanwegen de nieuwe cyl

dus ik heb net ff 5 liter nieuwe benzine gahaald en ik laat em maar ff leeglopen dan doe ik er nieuw in weet ik iig zeker dat ie niet te vet is.

bougie zal ik eens proberen

en me filter zal t niet aan liggen want die heb ik er tijdelijk ff uitliggen dus het filterhuis is open en leeg

Dit bericht is ge-edit door sniker op 19-5-2004 15:46
 
rudie2004 19-5-2004 15:47 Print reply
Posts: 48
zet je onsteking eens anders dat had ik ook eerst. ik had hem te vroeg staan ik heb hem wat verandert en toen liep hij als een titje
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 19-5-2004 16:25 Print reply

Posts: 9841
roken na het knallen is wel lekker idd

zal wss in je ontsteking zitten btw.


 
Too cool for school!
sniker 19-5-2004 16:40 Print reply
Posts: 153
ok ontsteking terug gezet
goeie mengverhouding (ca 1/50-1/40)

hij gaat al veel beter maar hij wil niet boven de 7k toeren en hij stottert als ik vol gas geef

btw ik voel de uitlaat op 2 meter afstand nog blazen als ie stationair draait
ik echt zo van huh wat waait t ineens ...ooow wacht das me brom ..

Dit bericht is ge-edit door sniker op 19-5-2004 16:47
 
Marthin 19-5-2004 16:50 Print reply

Posts: 6164
dan moet je je ontsteking nog ff net iets verzetten, niet veel meer.

hij staat namelijk al bijna goed.
 
sniker 19-5-2004 16:57 Print reply
Posts: 153
hij staat al op max terug moet ik em dan gaan uitvijlen om em nog verder te verlaten?
nee toch?
 
Leen 19-5-2004 16:59 Print reply

Posts: 26877
zet hem weer es gewoon op originele stand..
 
Ja Weh nou 19-5-2004 16:59 Print reply

Posts: 2242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sniker

hij staat al op max terug moet ik em dan gaan uitvijlen om em nog verder te verlaten?
nee toch?


Wat voor een gronplaat heb je?
 
HTS Autotechniek
Marthin 19-5-2004 17:05 Print reply

Posts: 6164
hij moet ongeveer (als alles goed is) 2mm vanaf het midden staan.

en dan staat ie meestal wel aardig goed en dan kun je hem nog wel iets verzetten.

maar helemaal vroeg of laat moet ie bijna nooit staan.
 
sniker 19-5-2004 17:08 Print reply
Posts: 153
gewoon van hetzefde merk als de rotor(zo heet dat ding toch?) mitsuba of zo iets meen ik

hij staat nu op de standaard onvervroegde stand

dus maximaal tegen de klok in gedraait..
dat is toch de standaard of niet?

 
Ja Weh nou 19-5-2004 17:12 Print reply

Posts: 2242
standaart is als het streepje op de grondplaat gelijk staat met de "streep" van je blok.

helemaal naar links is eigenlijk altijd te laat, dan gaat waarschijnlijk hij ook stotteren
 
HTS Autotechniek
sniker 19-5-2004 17:25 Print reply
Posts: 153
aha ik moet zoeken naar het streepje.....
en waar vind ik die?
op de grondplaat en in het blok snap ik maar waar ergens.(om de bijdehantjes voor te zijn )

 
Wanker 19-5-2004 18:34 Print reply

Posts: 947
ontsteking vroeger gezet? heb ook lang met dat probleem gezeten, heb ff de cdi vervangen voor 'n snellere en de ontsteking vroeger gezet en twas opgelost. sproeiermaat zit je opzich wel goed als ik het zo moet inschatten
 
No rap, No reggae, No hardstyle

Dit topic is 1313 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved