Quote: Originally posted by: Michiel Ts70x?
Quote: Hij blijft dan wel net aan onderin maar met meer toeren en harder rijden dan is het niet goed als je stationair zo hoog staat, dan gaat ie bv. nog meer toeren maken als je de koppeling inknijpt (vrij irri tijdens schakelen)
Jah dat is echt TE SLAPPE COMPRESSIE !!
100% zeker weten !
Want in de hogere toeren wordt dat minder doordat de zuiger dan sneller heen en weer gaat en dan heeft ie ineens wel power om op toeren te blijven/komen en dan blijft hij 'gas geven/toeren maken'.
Dus je cilinder is echt verrot of probeer eerst eens een nieuwe zuiger!
Waarschijnlijk gaat je brommer dan een stuk beter/harder rijden, omdat je nu met slappe compressie rijdt..
En dat er een grotere (stationair)sproeier inmoet of de gasnaald hoger voor meer benzine is allemaal gelul, meestal valt hij uit omdat hij teveel benzine krijgt, en dan loopt ie wel, maar moet je veel gas bij geven om hem lopend te houden, omdat ie ook meer lucht nodig heeft, dus moet je de hele tijd aan je gas trekken om die schuif open te doen voor meer lcuht.
Duss daarom is het onzin dat hij meer benz moet, hij moet dan dus juist MINDER benzine!, een kleinere sproeier erin doen duss.
En het verbaast me dat bijna de helft van het forum op dit toppic repy'd terwijl ze het allemaal niet zeker weten/fout hebben, behalve wouter
Best wel lastig als je alleen maar verkeerde antwoorden krijgt en je zit met een probleem, dus eerst effe zeker weten, mensen voordat jullie replyen!
Maar ik denk dat het in dit geval je compressie is, de fietsenmaker heeft gelijk, lijkt me ook logisch he.
Wow heeft er eentje een beetje een grote eigendunk zeg!
Je kan niet alles weten hoor Michiel. En wie zegt dat JOUW antwoord het goeie is. Misschien is dat het wel, maar het kan net zo goed dat van een ander zijn.
Als je een probleem hebt, is elke suggestie welkom! Ook de suggesties die achteraf niet goed blijken te zijn.
Maar het kan inderdaad best aan de compressie liggen, om bij de vraag te blijven.
Het kan ook een afstellingsprobleem zijn.
ALs ik jou was Slammer, zou ik eerst ff de afstelling bekijken (stukkie goedkoper en sneller!) en als je een andere cilinder/zuiger voor handen hebt, die ff proberen.
|