Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Brommer blijft stationair niet lopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1139 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1885 - Brommer blijft stationair niet lope...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 4095 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kouwe Arie 16-10-01?17:30 Print reply
Posts: 2065
Start je brommer met een slappe compressie ook niet als de motor warm is in een keer?
 
Nick - Administrator 16-10-01?17:47 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Originally posted by: Michiel Ts70x?

Quote:
Hij blijft dan wel net aan onderin maar met meer toeren en harder rijden dan is het niet goed als je stationair zo hoog staat, dan gaat ie bv. nog meer toeren maken als je de koppeling inknijpt (vrij irri tijdens schakelen)


Jah dat is echt TE SLAPPE COMPRESSIE !!

100% zeker weten !

Want in de hogere toeren wordt dat minder doordat de zuiger dan sneller heen en weer gaat en dan heeft ie ineens wel power om op toeren te blijven/komen en dan blijft hij 'gas geven/toeren maken'.

Dus je cilinder is echt verrot of probeer eerst eens een nieuwe zuiger!
Waarschijnlijk gaat je brommer dan een stuk beter/harder rijden, omdat je nu met slappe compressie rijdt..

En dat er een grotere (stationair)sproeier inmoet of de gasnaald hoger voor meer benzine is allemaal gelul, meestal valt hij uit omdat hij teveel benzine krijgt, en dan loopt ie wel, maar moet je veel gas bij geven om hem lopend te houden, omdat ie ook meer lucht nodig heeft, dus moet je de hele tijd aan je gas trekken om die schuif open te doen voor meer lcuht.

Duss daarom is het onzin dat hij meer benz moet, hij moet dan dus juist MINDER benzine!, een kleinere sproeier erin doen duss.

En het verbaast me dat bijna de helft van het forum op dit toppic repy'd terwijl ze het allemaal niet zeker weten/fout hebben, behalve wouter
Best wel lastig als je alleen maar verkeerde antwoorden krijgt en je zit met een probleem, dus eerst effe zeker weten, mensen voordat jullie replyen!


Maar ik denk dat het in dit geval je compressie is, de fietsenmaker heeft gelijk, lijkt me ook logisch he.


Wow heeft er eentje een beetje een grote eigendunk zeg!
Je kan niet alles weten hoor Michiel. En wie zegt dat JOUW antwoord het goeie is. Misschien is dat het wel, maar het kan net zo goed dat van een ander zijn.
Als je een probleem hebt, is elke suggestie welkom! Ook de suggesties die achteraf niet goed blijken te zijn.

Maar het kan inderdaad best aan de compressie liggen, om bij de vraag te blijven.
Het kan ook een afstellingsprobleem zijn.
ALs ik jou was Slammer, zou ik eerst ff de afstelling bekijken (stukkie goedkoper en sneller!) en als je een andere cilinder/zuiger voor handen hebt, die ff proberen.
 
Saknet 16-10-01?18:16 Print reply

Posts: 10355
ey, een MB dashboardje kost 100 gulden hoor, nieuw..
niet 200
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Slammer 16-10-01?18:40 Print reply
Posts: 333
Ok bedankt all,

bart: dat dashboardtje gaat het niet echt om...maar wel dat de onderdelen donor meer dan z'n geld waard is. (ik heb er inmiddels meer afgehaald)

Ik merk inderdaad dat al die verhalen over bezinemengsel niet echt helemaal lijken te kloppen..Daarbij komt nog dat die carb. 3 sproeiers heeft.

Ik zal in het weekend nog es kijken naar de luchtschroef icm stationair schroef. Denk niet dat ik daar echt ver mee kom.

Ik kan daarna evt. wel naar de fietsenmaker de speling laten meten van zuigerveren met cilinder en dan evt. nieuwe zuigerveren of een dunne voetpakking tussen cilender en blok zetten.

Over de Puch, ik was er nogal trots op ja...alleen beetje veel onderhouden dus verkocht. Het is een 4 bak. Ik heb hem zelf gespoten (behalve de tank...wat een rip uit m'n lijf was achteraf) hij is helemaal opgeknapt en samengesteld uit 2 puch monza's (ja zie daar maar eens aan te komen...puur toeval!)
Zit inderdaad een kreidler zadel op..Maar als die nog goed is en een puch zadel niet echt te krijgen is dan doen we het toch lekker zo

 
-Michiel RS- 16-10-01?20:56 Print reply
Posts: 2803
Quote:
Wow heeft er eentje een beetje een grote eigendunk zeg!
Je kan niet alles weten hoor Michiel. En wie zegt dat JOUW antwoord het goeie is. Misschien is dat het wel, maar het kan net zo goed dat van een ander zijn.
Als je een probleem hebt, is elke suggestie welkom! Ook de suggesties die achteraf niet goed blijken te zijn.



Hey, jaja, sorry hoor
Maar ik zat ookal zo te denken van zal ik dit wel typen, want de mensen zijn nogal snel op de kast gefikt ofzo
Maaar jah,ik zeg ook niet dat jij het fout hebt nick, volgens mij klopt dat van jou ook wel (allemaal geen zin om door te lezen).
Ik zal het niet meer doen (slijm slijm :P) mzzl he
 
Nick - Administrator 16-10-01?21:22 Print reply

Posts: 4967
Ik typte die reply niet omdat ik mezelf wilde verdedigen! Ik was zelfs al vergeten dat ik in die topic zelf een suggestie had gegeven. Het ging er gewoon om dat ik het niet eens was met de manier waarop je duidelijk maakte dat anderen het fout hadden.
 
MB50TUNED 16-10-01?22:28 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: Slammer?

Ok bedankt all,

bart: dat dashboardtje gaat het niet echt om...maar wel dat de onderdelen donor meer dan z'n geld waard is. (ik heb er inmiddels meer afgehaald)

Ik merk inderdaad dat al die verhalen over bezinemengsel niet echt helemaal lijken te kloppen..Daarbij komt nog dat die carb. 3 sproeiers heeft.

Ik zal in het weekend nog es kijken naar de luchtschroef icm stationair schroef. Denk niet dat ik daar echt ver mee kom.

Ik kan daarna evt. wel naar de fietsenmaker de speling laten meten van zuigerveren met cilinder en dan evt. nieuwe zuigerveren of een dunne voetpakking tussen cilender en blok zetten.

Over de Puch, ik was er nogal trots op ja...alleen beetje veel onderhouden dus verkocht. Het is een 4 bak. Ik heb hem zelf gespoten (behalve de tank...wat een rip uit m'n lijf was achteraf) hij is helemaal opgeknapt en samengesteld uit 2 puch monza's (ja zie daar maar eens aan te komen...puur toeval!)
Zit inderdaad een kreidler zadel op..Maar als die nog goed is en een puch zadel niet echt te krijgen is dan doen we het toch lekker zo



Je moet je zuigerveren los in je cilinder doen, afstand tussen uiteinde mag niet meer dan 1mm zijn

Dunne voetpakking niet doen. als de zuiger bendeden is moeten alle poorten openstaan. En als hij boven is mag de afstand tussen op en zuiger niet te klein zijn, anders raken ze elkaar.

Sommige carbs zijn gewoon kut stationair af te stellen. Dellortho heeft ook carbs waar een slechte gasnaald in zit. En mikuni 16 mm op mb loopt wel goed, maar stationair ook hopeloos. Hij loopt wel goed met powerbox bij mij. Leuke bijwerking van een powerbox
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).

Dit topic is 4095 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved