Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Brommer blijft stationair niet lopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 761 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #1885 - Brommer blijft stationair niet lope...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4089 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Slammer 16-10-01?10:50 Print topicpost
Posts: 333
Ik heb een MB met 70cc en een 18mm Dell'Orto carburateur.

Als ik hem wil starten dan moet ik de choke inhouden (wat overigens vrij lastig is aangezien die aan de rechterkant zit en die hand heb ik nodig om wat gas bij te geven maargoed) en dan start hij bijna direct en met het warm worden moet ook even de choke in.
Boven in z'n top rijdt hij perfect maar als ik onderin de toeren kom moet ik veel gas bij houden anders slaat ie af. (klinkt ook vrij aso bij een stoplicht...ik lijk dan wel zo'n scooter patser met dat ge-hinghing)

Nu heeft deze carb. 3 sproeiers (jaja Dell'Orto )
1) choke
2) Hoofdsproeier (onder de gasnaald)
3) Stationairsproeier gloof ik

Nu zei een vriend van mij dat er een grotere stationairsproeier in moest en dat het dan wel weer goed zou zijn (die jongen is lang niet gek)

Alleen toen ik bij de fietsenmaker zo'n ding stond te bestellen en het verhaal uitlegde , zei die dat ik daar niks mee op zou schieten. Zijn idee: ik had een snelle cilinder en dan lopen heel veel carbs slecht stationair. Probleem lag vlgs hem aan te weinig compressie waardoor ie afsloeg onderin (of evt carb. smerig)

Zijn jullie het daarmee eens of hebben jullie nog andere geweldige tips zoals toch die sproeier anders of gasnaald anders afstellen (kan op 4 standen) etc etc

Alvast bedankt
 

Sneks 16-10-01?11:26 Print reply
Posts: 2499
Ik zou denken, grotere hoofdspoeier
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
frankarnhe 16-10-01?11:25 Print reply
Posts: 1213
Zit er dan geen stationair schroef op? Ik zal eens proberen of je het met gasnaald wat hoger te zetten kan oplossen.

ps. foto's...
 
Slammer 16-10-01?11:35 Print reply
Posts: 333
Hoofdsproeier moet haast wel goed zijn want vlgs mij pakt hij van sproeier over. Dus onderin op de stationair en als ie op toeren komt pakt ie de hoofdsproeier. Bovenin toeren loopt ie perfect alleen als het gas dus wat minder wordt dan lijkt het <bijna> alsof ik m'n killswitch in heb gedrukt
 
Slammer 16-10-01?11:37 Print reply
Posts: 333
Stationair moet in deze afstelling niet groter...Ook al geprobeerd. Hij blijft dan wel net aan onderin maar met meer toeren en harder rijden dan is het niet goed als je stationair zo hoog staat, dan gaat ie bv. nog meer toeren maken als je de koppeling inknijpt (vrij irri tijdens schakelen)

PS: Wat voor foto's?
 
Sneks 16-10-01?11:44 Print reply
Posts: 2499
maar wat doet je brommer precies, zakt hij langzaam terug in toeren?

Want als je brommer warm is en je start hem en je moet choken, dan lijkt mij je sproeier echt iets te klein

[This message is edited by Hans F. on 16-10-01 11:46]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Slammer 16-10-01?11:47 Print reply
Posts: 333
Als ik hard rijd en ik moet remmen voor een bocht en ik knijp de koppeling in dan lopen de toeren langzaam af maar met dat ik de bocht doorben is ie zo laag dat ie afslaat of te weinig toeren maak maar met de vaart die ik dan heb duw ik hem dan zegmaar weer aan.
Dat is niet echt geweldig dus meestel hou ik het gas halfopen terwijl ik de koppeling inknijp...das een behoorlijk brakke manier van rijden. Maar ja, zo'n fietsenmaken kan natuurlijk best gelijk hebben over die compressie
 
frankarnhe 16-10-01?11:25 Print reply
Posts: 1213
Heb je foto's van je MB..?
Hoe hard blaast 'ie dan en wat voor'n uitlaat heb je erop.
Bij je handvat zit ook een stelschroef voor je stationair, heb je daar al eens aan lopen draaien?
 
Slammer 16-10-01?12:00 Print reply
Posts: 333
Ok hiero, staan ook nog foto's van mijn inmiddels verkochte PUCH MONZA
1 van de weinige puch schakels.

[URL[t]]http://www.solcon.nl/dvtoever/brommer.htm[/t]Ok dan, mijn MB foto's[/URL]

Van dat gas stellen bij het stuur of carb. ik vind dat dat ding moet lopen als de gasklep helemaal naar beneden is. Het hoeft niet nodig te zijn om kunstmatig gas te houden, dan stel ik liever wat aan de naald ofzo. Of is deze gedachte niet echt geweldig?
 
Blukaap 16-10-01?13:00 Print reply

Posts: 10006
Als de gasklep helemaal naar beneden is, krijgt ie geen lucht, dus zal ie niet lopen.
Dus er zal toch ergens een schroefje ingesteld moeten worden.

BTW: Mooie Puch (mooie kleurencombinatie, ook best een mooi model verder) en MB, alleen die proma is volgens mij aardig gedeukt?
 
Bastila is lief
Woeter 16-10-01?13:17 Print reply

Posts: 2832
He mooie MB man!! gaaf kleurtje
En die Puch heb ik ook nog nooit gezien, hoeveel versnellingen?!
Beetje jammer dat er een kreidler zadel op zit

Enne je moet ff naar je compressie kijken ja, ga ff langs die fietsenboer, vraag hem om ff aan de kickstarter te voelen als je het zelf niet zeker weet
Anders moet je gewoon je stationair schroef indraaien... en niet aan je stelschroef draaien van de kabel, want deze methode zuigt echt die stelschroef is alleen om de meeste speling van je kabel eraf te halen...
of je moet ff je bougie eruit draaien, isie bruinig, dan is het goede afstelling, wittig krijgt ie te weinig benzine zwart en vettig krijgt ie teveel benzine
Veel succes
 
Nick - Administrator 16-10-01?13:24 Print reply

Posts: 4967
Inderdaad.
Je moet gewoon je stationair schroef (neem aan dat die wel op die carb zit!) iets indraaien. Dat is de enige manier om stationair af te stellen.
Als ie LANGZAAM terug loopt, is dat of een te grote sproeier, of krijgt ie teveel lucht.
Afstellen is altijd een erg precies werkie hoor, dus je moet wel ff een beetje kutten.
Succes.
 
Sneks 16-10-01?13:51 Print reply
Posts: 2499
Quote:
Originally posted by: Nick?

Inderdaad.
Je moet gewoon je stationair schroef (neem aan dat die wel op die carb zit!) iets indraaien. Dat is de enige manier om stationair af te stellen.
Als ie LANGZAAM terug loopt, is dat of een te grote sproeier, of krijgt ie teveel lucht.
Afstellen is altijd een erg precies werkie hoor, dus je moet wel ff een beetje kutten.
Succes.


Nick, het is toch teveel lucht = arm mengsel = te kleine sproeier, en niet een te grote sproeier
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Woeter 16-10-01?14:48 Print reply

Posts: 2832
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

Quote:
Originally posted by: Nick?

Inderdaad.
Je moet gewoon je stationair schroef (neem aan dat die wel op die carb zit!) iets indraaien. Dat is de enige manier om stationair af te stellen.
Als ie LANGZAAM terug loopt, is dat of een te grote sproeier, of krijgt ie teveel lucht.
Afstellen is altijd een erg precies werkie hoor, dus je moet wel ff een beetje kutten.
Succes.


Nick, het is toch teveel lucht = arm mengsel = te kleine sproeier, en niet een te grote sproeier


Hij bedoelt dat ie OF een te grote sproeier heeft OF dat ie teveel lucht krijgt...
 
Nick - Administrator 16-10-01?15:25 Print reply

Posts: 4967
Inderdaad!
Ik zei: als ie langzaam terug loopt (naar stationair) is of de sproeier te groot, of hij krijgt teveel lucht (dus luchtschroef is te ver uitgedraaid).
 
-Michiel RS- 16-10-01?17:19 Print reply
Posts: 2803
Quote:
Hij blijft dan wel net aan onderin maar met meer toeren en harder rijden dan is het niet goed als je stationair zo hoog staat, dan gaat ie bv. nog meer toeren maken als je de koppeling inknijpt (vrij irri tijdens schakelen)


Jah dat is echt TE SLAPPE COMPRESSIE !!

100% zeker weten !

Want in de hogere toeren wordt dat minder doordat de zuiger dan sneller heen en weer gaat en dan heeft ie ineens wel power om op toeren te blijven/komen en dan blijft hij 'gas geven/toeren maken'.

Dus je cilinder is echt verrot of probeer eerst eens een nieuwe zuiger!
Waarschijnlijk gaat je brommer dan een stuk beter/harder rijden, omdat je nu met slappe compressie rijdt..

En dat er een grotere (stationair)sproeier inmoet of de gasnaald hoger voor meer benzine is allemaal gelul, meestal valt hij uit omdat hij teveel benzine krijgt, en dan loopt ie wel, maar moet je veel gas bij geven om hem lopend te houden, omdat ie ook meer lucht nodig heeft, dus moet je de hele tijd aan je gas trekken om die schuif open te doen voor meer lcuht.

Duss daarom is het onzin dat hij meer benz moet, hij moet dan dus juist MINDER benzine!, een kleinere sproeier erin doen duss.

En het verbaast me dat bijna de helft van het forum op dit toppic repy'd terwijl ze het allemaal niet zeker weten/fout hebben, behalve wouter
Best wel lastig als je alleen maar verkeerde antwoorden krijgt en je zit met een probleem, dus eerst effe zeker weten, mensen voordat jullie replyen!

Maar ik denk dat het in dit geval je compressie is, de fietsenmaker heeft gelijk, lijkt me ook logisch he.
 

Dit topic is 4089 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved