Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Flutvonk @ nsr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 473 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18844 - Flutvonk @ nsr
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1096 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nsracer 18-5-2004 22:03 Print topicpost
Posts: 170
Ik heb van de week mn nsr maar weer in elkaar gezet want het begon toch wel een beetje erg te jeuke met dat mooie weer
(ik zal ff een foto in me profiel zetten)

Maar nou wil ie alleen niet starte, en ik heb de faq al doorgekeken maar ik ken nix vinde.

Nou heeft ie n kleine blauw/paarse vonk, lijkt me niet dat dat klopt.
Der zit een nieuwe bougie in, bobine is nagekeken door van vliet (bromfietszaak),
ik heb al een andere cdi geprobeerd..... nix

dus is mijn vraag: wat kan het nou zijn?

(en nee een schop ertegen aan geven helpt ook niet, heb ik al geprobeerd )
 
www.pilskeet.nl - www.brommerforum.nl/gallery/view/1218 - alles is pas te maken

Joscross 18-5-2004 22:27 Print reply

Posts: 12501
Maakt je bobine goede aarding?
 
nsracer 18-5-2004 22:28 Print reply
Posts: 170
kep ff gekeken maar t stuk frame waar ie tegenaan zit is helemaal kaal.
ik heb t goed vastgedraait enz: geen verschil


Dit bericht is ge-edit door nsracer op 18-5-2004 22:39
 
www.pilskeet.nl - www.brommerforum.nl/gallery/view/1218 - alles is pas te maken
Blukaap 18-5-2004 22:42 Print reply

Posts: 10006
Ontsteking even doormeten (zwart-rood / groen moet je een weerstand van toch wel een 100 ohm meten en op blauw-geel / groen een weerstand van ong 25 ohm).

Al is de vonk wel vaker zwak bij honda.
 
Bastila is lief
shibby 18-5-2004 22:48 Print reply

Posts: 770
knettert de vonk leukjes, dan is het goed hoor,
bij mij zie je ook moeilijk een vonk
 
Supernova 18-5-2004 22:48 Print reply

Posts: 7654
Misschien stukje nog kaler maken?
Je moet echt doorgaan tot dat je op het ijzer zit...
 
WP Car Customs
nsracer 18-5-2004 22:53 Print reply
Posts: 170
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

Ontsteking even doormeten (zwart-rood / groen moet je een weerstand van toch wel een 100 ohm meten en op blauw-geel / groen een weerstand van ong 25 ohm).




waar moet ik dat doormeten? bij t stekkertje van de cdi ofzo?


@ supernova: is goed kaal (vijlpower)

Dit bericht is ge-edit door nsracer op 19-5-2004 0:34
 
www.pilskeet.nl - www.brommerforum.nl/gallery/view/1218 - alles is pas te maken
nsracer 19-5-2004 13:48 Print reply
Posts: 170
kan het ook zijn dat er een verkeerde bougie in zit? ik heb nou een ngk 9 nogwat en had daarvoor een 8.
 
www.pilskeet.nl - www.brommerforum.nl/gallery/view/1218 - alles is pas te maken
Blukaap 19-5-2004 13:53 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nsracer

[...]


waar moet ik dat doormeten? bij t stekkertje van de cdi ofzo?


Ja, die d'r even aftrekken en dan de weerstand tussen zwart-rood en groen meten.
En tussen blauw-geel en groen.
 
Bastila is lief
nsracer 19-5-2004 13:56 Print reply
Posts: 170
ok bedankt, dan zal ik dat zo als ik thuiskom ff doen.
 
www.pilskeet.nl - www.brommerforum.nl/gallery/view/1218 - alles is pas te maken
Blukaap 19-5-2004 16:37 Print reply

Posts: 10006
Schrijf sowieso de waarden even op en post ze hier.
 
Bastila is lief
nsracer 19-5-2004 17:17 Print reply
Posts: 170
ok hier zijn ze dan:

zwart-rood / groen = 85,8 ohm

blauw-geel / groen = 24,7 ohm

ik heb de ballen verstand van elektro (kwam ik al vrij snel achter op school) maar ik zie tog iets dat nie goed lijkt.......

Wat is er mis?
 
www.pilskeet.nl - www.brommerforum.nl/gallery/view/1218 - alles is pas te maken
Blukaap 19-5-2004 17:26 Print reply

Posts: 10006
Zwart-rood / groen heeft een vrij lage weerstand.
Hoewel het heel strikt gezien nog binnen de door Honda opgegeven meetwaarden ligt (maja, 50-300 ohm, daar heb je wat aan).

Wat je kan proberen is de electrodeafstand vd bougie op 0,3mm te zetten (gewoon dat lipje naar het midden toebuigen zeg maar, als je geen voelermaatje hebt moet je 'm er tegenaan buigen en dan heel ietsjepietsje terug).

Als ie het dan wel doet zou ik toch op zoek gaan naar een andere ontsteking, want deze leeft ws niet lang meer.
 
Bastila is lief
nsracer 19-5-2004 17:47 Print reply
Posts: 170
Ok bedankt!,
kzal de elektrode ff op 0,3 zette en kijke of ie t dan wil doen.

moet ik toch maar op zoek gaan naar een knappe ontsteking dus... (kzal me ouwe missen)
 
www.pilskeet.nl - www.brommerforum.nl/gallery/view/1218 - alles is pas te maken
nsracer 19-5-2004 18:20 Print reply
Posts: 170
1ste teken van leven
alleen van korte duur
bleef hoog in toeren hange stationair en bij gas geven stopte ie weer en anders als ik weg probeerde te rijden.
Nu wil ie ook niet meer starte....

Komt dit door de gare ontsteking?
Als dat zo is ga ik snel wat zoeken want dat geluidje beviel me toch wel heeeeel erg goed
 
www.pilskeet.nl - www.brommerforum.nl/gallery/view/1218 - alles is pas te maken
Blukaap 19-5-2004 18:35 Print reply

Posts: 10006
Gebruik je de choke bij het starten ?

Hoog in toeren hangen geeft nl een arme afstelling aan en dan start ie ook lastig.
En kijk voor de zekerheid even of je gasschuif helemaal dicht gaat.
 
Bastila is lief

Dit topic is 1096 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved