Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Help! Am6 Blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 983 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18832 - Help! Am6 Blok
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1134 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mulachi 18-5-2004 17:39 Print topicpost
Posts: 89
Hallo,

Sinds gisteren heb ik het probleem dat men embrayage niet meer werkt, ik dacht dat het
wellicht gewoon men kabel was die doorgeknakt is, want die was al serieus versleten maar nu zie ik dat zelf wrn ik handmatig men embrayage induw ( op de motor ) zelf dat hij nog steed niet pakt
Dus zou iem me kunne uitleggen hoe de embrayage in de motor werkt ? zou dit kunnen liggen aan een resorke dat niet goed pakt of miss iets dat is doorgebroken of zal ik moeten een nieuw am6 blok kopen of gewoon een nieuwe versnellingsbak,

Alles wat je weet over de am6 versnellingsbak dat me zou kunnen helpen mag je hier posten.

Bedankt daarvoor...
 

Joscross 18-5-2004 17:45 Print reply

Posts: 12501
Embrayage
Resorke

Denk dat dit maar aan de Belgen op het forum moet worden overgelaten
 
SkaBla [Pim] 18-5-2004 17:46 Print reply

Posts: 4659
nee hij moet gewoon nederlands praten hier
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Leen 18-5-2004 17:47 Print reply

Posts: 26877
embrayage = denk koppeling en ressorke een tandwieltje ofzo? of een heveltje?
 
Pistonpen Paultje 18-5-2004 17:48 Print reply

Posts: 8678
Een lesje Vlaams voor beginners:

Amai = hela-hola
Ambreage = koppeling, wordt ook gebruikt voor HANDkoppeling
Amortiseur = vering
Allez = onbetekenend
Biele = drijfstang
Bielle-roulement = bigendlager
Boite = blok of versnellingsbak
Bollen = lopen (van een blok)
Bourage = oliekeerring
Brol = troep
Coulasse = cilinderkop
Doemp = rook
Fourche = voorvork
Joint of juin = pakking
Nen = een
Pinkers = knipperlichten
Piston = zuiger
Platinekes, platines of visplatin?s = contactpunten
Ralentie = stationair toerental
Rollen = rollerbank
Rollementen = lagers
Rondellen = ringetjes
Scheel = Antwerps voor 'deksel'
Segmenten = zuigerveren
Sjagment of sjagmentbuis = uitlaat
Soupap = ventieltje
Tisse = tapeind
Vitesse = versnelling
Vijs = bout

 
Aprilia r-ass 18-5-2004 17:49 Print reply
Posts: 741
ja dan hun leren de nederlandse woorden maar het is tenslotte www.brommerforum.NL
iedereen heeft nl weinig zin om dat allemaal te gaan vertalen
 
I like Castrol!
arie-de-arier 18-5-2004 17:52 Print reply

Posts: 10000
zo lastig is het toch niet om een paar woordjes vlaams te leren... en hij weet wss ook niet dat mensen niet weten wat: Embrayage betekent
 
Allah is beter
jupiler 18-5-2004 17:56 Print reply
Posts: 846
gewoon ff aan de rechterkant (als je op je brommer zit) je koppelingsdeksel eraf draaien en kijken of je platen nog goed zijn, ff de hele boel checke en/of fotos maken zodat de mensen die er verstand van hebben er ff naar kunnen kijken.
 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
Abarth-500 18-5-2004 17:59 Print reply

Posts: 1532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje

vlaamse les..



maak dr een faq van....
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
NSR JunK 18-5-2004 18:12 Print reply

Posts: 2339
whahaha ga echt geen Vlaams leren heb aan die duitse kut toets morgen wel genoeg opt moment



Dit bericht is ge-edit door NSR JunK op 18-5-2004 18:24
 
Joscross 18-5-2004 18:12 Print reply

Posts: 12501
Vlaams is toch geen taal
 
MotoCrossIpkiss[stan] 18-5-2004 18:18 Print reply

Posts: 7744
kdenk dat ie denkt dat ze toerentellerkabel stuk is en als ie em er handmatig opdrukt dat er nog nix gebeurt... en dattie als ie aan toerentellerdingetje voelt er ook nix gebeurt en zich nu dus afvraagt of er een tandwieltje ken zijn wat gewoon niet goed pakt...

of leer gewoon NL prate

Dit bericht is ge-edit door MotoCrossIpkiss[stan] op 18-5-2004 18:19
 
hoi
BlizzarD 18-5-2004 18:48 Print reply

Posts: 2050
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pistonpen Paultje

Een lesje Vlaams voor beginners:

Amai = hela-hola
Ambreage = koppeling, wordt ook gebruikt voor HANDkoppeling
Amortiseur = vering
Allez = onbetekenend
Biele = drijfstang
Bielle-roulement = bigendlager
Boite = blok of versnellingsbak
Bollen = lopen (van een blok)
Bourage = oliekeerring
Brol = troep
Coulasse = cilinderkop
Doemp = rook
Fourche = voorvork
Joint of juin = pakking
Nen = een
Pinkers = knipperlichten
Piston = zuiger
Platinekes, platines of visplatin?s = contactpunten
Ralentie = stationair toerental
Rollen = rollerbank
Rollementen = lagers
Rondellen = ringetjes
Scheel = Antwerps voor 'deksel'
Segmenten = zuigerveren
Sjagment of sjagmentbuis = uitlaat
Soupap = ventieltje
Tisse = tapeind
Vitesse = versnelling
Vijs = bout



Ja er word hier maar lekker nederlands gepraat. Ik ga niet 86 talen uit mijn hoofd leren!!
 
Koos non-brommerloos!
Mulachi 18-5-2004 19:10 Print reply
Posts: 89
Ja ma kben eigenlijk wel een belg hoor,
dus embrayage = links vooraan! ( voor te verleggen)

en resorke = het veerke op men motor waar men koppelingskabel mee verbonden is.

NU al wa beter

 
MaartenSS50 18-5-2004 19:14 Print reply

Posts: 456
verlegen zal wel schakelen zijn
 
Sleor 18-5-2004 19:16 Print reply

Posts: 65
Vlaams is een mooie taal

Om die jongen te helpen:

Doe je koppelingskabel los aan je blok, deze is bevestigd aan een pen die verder in je blok loopt, deze pen kan je er zo uit halen met de hand ( shhht voor dieven en vandalen ).

Normaal gezien zal deze pen helemaal uitgesleten zijn, dus je haalt een nieuwe naar de lokale dealer en je monteert het terug.

Btw: resorke is Vlaams voor veertje.



Dit bericht is ge-edit door Sleor op 18-5-2004 19:18
 

Dit topic is 1134 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved