Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Welke 70 ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 978 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18823 - Welke 70 ?
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 864 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

meneer de groot 18-5-2004 15:25 Print topicpost
Posts: 37
Ik lees vaak tegenstrijdige verhalen over de beste 70 cc cilinders:
zo las ik net in een faq hier dat zeta 70 AC het beste is en malossi erg slecht is voor mt. Ik heb een aantal cil. gehad, waaronder eurocilindro, zeta LC, die beiden erg goed waren; malossi scheen dacht ik ook erg goed te zijn, maar niet volgens faq dus.
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe tweedehands 70 waarop ik 12 mm carb wil hebben en een snelle bocht met standaard honda-demper(Dit om zo min mogelijk op te vallen voor cops in a'dam)
Welke 70 cc zou je daarvoor het beste kunnen nemen om toch een hoge top hebben en snel op te trekken?
 

[RRT] Lost-P 18-5-2004 15:29 Print reply
Posts: 4578
dan zou ik toch gaan voor een Eurocilindro of een Malossi oid. En ik zou GEEN 12mm op een 70cc zetten...krijgtie heel weinig smering en dus warmloop gevoelig
 
Chille Tune shit dan
Joscross 18-5-2004 15:33 Print reply

Posts: 12501
Zeta goed en de Malossi cilinder slecht?
Waar lees je zo iets...

De snelste cilinder die je kan krijgen voor MT is de oude Malossi, die heeft geloof ik 2 poorten meer als de nieuwe en ook nog es een nicasile wand.

Nieuwe malossi doet het ook leuk, is IMHO alsnog sneller als die Zeta.

Athena's zijn ook vrij snel, maar beter kan je op zoek naar een oude Eurocilindro, die zijn geloof ik ook iets sneller

Polini cilinder die is ook wel naais, nicasil wandje, vrij laagtoerig en een breede powerband.

Maar als je toch de rest van je setup standaard houd zou ik me geld niet verneuken aan een dure/goeie cilinder. Koop dan een 70 Eurokitje met nicasile wand.

Dit bericht is ge-edit door Joscross op 18-5-2004 15:35
 
2wheels[jurg] 18-5-2004 15:37 Print reply

Posts: 3503
niets toe te voegen aan jos zijn verhaal, ik zou alleen wel een grotere carb nemen als je snel wil optrekken
 
Supernova 18-5-2004 15:52 Print reply

Posts: 7654
een 16 mm op een 70cc kan nog wel of niet?
 
WP Car Customs
Joscross 18-5-2004 15:54 Print reply

Posts: 12501
Makkelijk
 
tomosman 18-5-2004 16:36 Print reply
Posts: 147
De malossi en polini zullen het snelst gaan, zeta gaat ook wel leuk . Alleen met die 12 zal hij niet echt het maximum eruit kunnen halen. Ik zou er wel wat extra olie erbij gooien in de tank vanwege smering.
 
Abarth-500 18-5-2004 16:39 Print reply

Posts: 1532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomosman

De malossi en polini zullen het snelst gaan, zeta gaat ook wel leuk . Alleen met die 12 zal hij niet echt het maximum eruit kunnen halen. Ik zou er wel wat extra olie erbij gooien in de tank vanwege smering.


nee.... gewoon een grotere carb. nemen, als je te veel olie dr bij in dondert, gaat de koeling van het mengsel ook achteruit..
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
jupiler 18-5-2004 16:40 Print reply
Posts: 846
met 12 mm kun je ook al aardig doorrijden hoor, en gewoon goed afstellen, dan is er geen enkel probleem.
ik zou btw gewoon de malossi derop knikkeren
 
BC DE BROEIKIPPE @ www.broeikippe.tk
meneer de groot 18-5-2004 17:18 Print reply
Posts: 37
Ik dacht inderdaad ook dat malossi prima cil. was. In de FAQ van deze site, "hoe moet je je Honda'tje goed snel maken?" staat letterlijk, ik citeer:

"..Waarom geen Malossi cilinders? Omdat deze wel redelijk hard rijden, maar echt niet optrekken. Een 70cc imi rijdt net zo hard en trekt net zo hard als een Malossi. Malossi is gewoon een kut merk voor Honda MB/MT en Zeta 70 is de beste cilinder die op je originele blok past. Okee, als je een NSR hebt moet je juist wel weer een Malossi hebben, maar op een MB/MT een Zeta dus.."

Mijn probleem is dat ik in amsdterdam en beetje schijt voor de cops, en de doorsnee cop hier zal, hopelijk, niet aan de buitenkant van de cil, zeker als die 6 ribben heeft, niet kan zien of die snel of niet is. Een grote catb daarentegen begint al snel op te vallen, en een onderlangse homoet (o.i.d.) al helemaal.
Vandaar dat ik met een standaard 12 mm wil rijden enmet een snelle bocht+ standaard demper..
 
Blorn 18-5-2004 17:22 Print reply

Posts: 13825
Ik zou een Eurocilindro nemen denk ik, hele fijne cilinder naar mijn mening. En zn geld waard.

Heeft btw ook 6 koelribben. En fix iets in/uit die ori demper want die BEGRENST enorm.
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 18-5-2004 17:24 Print reply

Posts: 7007
wat blorn zegt
 
nobody fuck with us!!
meneer de groot 18-5-2004 17:32 Print reply
Posts: 37
ja dat klopt
ik rij nu met 50snel zeta, en heb geprobeerd met de standaard demper en dat rijdt voor geen ene meter; heb vervolgens het demper-element uit de demper gehaald, maar er was nog steeds geen verbetering. Zou er een soort ring voor de demper kunne zitten?


 
Blorn 18-5-2004 17:37 Print reply

Posts: 13825
Dat kan, of een ernstige vernauwing. Probeer eens een Proma dempertje. Daar rijd toch 95% van de MT's mee.
 
Ja Weh nou 18-5-2004 18:38 Print reply

Posts: 2242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: meneer de groot

Ik dacht inderdaad ook dat malossi prima cil. was. In de FAQ van deze site, "hoe moet je je Honda'tje goed snel maken?" staat letterlijk, ik citeer:

"..Waarom geen Malossi cilinders? Omdat deze wel redelijk hard rijden, maar echt niet optrekken. Een 70cc imi rijdt net zo hard en trekt net zo hard als een Malossi. Malossi is gewoon een kut merk voor Honda MB/MT en Zeta 70 is de beste cilinder die op je originele blok past. Okee, als je een NSR hebt moet je juist wel weer een Malossi hebben, maar op een MB/MT een Zeta dus.."

Mijn probleem is dat ik in amsdterdam en beetje schijt voor de cops, en de doorsnee cop hier zal, hopelijk, niet aan de buitenkant van de cil, zeker als die 6 ribben heeft, niet kan zien of die snel of niet is. Een grote catb daarentegen begint al snel op te vallen, en een onderlangse homoet (o.i.d.) al helemaal.
Vandaar dat ik met een standaard 12 mm wil rijden enmet een snelle bocht+ standaard demper..


kan je toch beter 16 keihin nemen, die zien er aan de buitenkant vrijwel hetzelfde uit(grote enzo, ook het spruitstuk) alleen staat er geen hm16 6 op
 
HTS Autotechniek
rasta man 18-5-2004 19:08 Print reply

Posts: 3612
vriend van mij heeft ook een malossi.. ze zegge dat die cilinder neit stuk te krijge is.. helaas kwame we er laatst achter dat er vette krassen in de wand van de cilinder zitte.. je kan malossi niet uithone als ik het goed heb omdat ie van nicasil is gemaakt. maar prestaties zijn TOP
 
KLIK>>> http://www.brommerforum.nl/sales/detail/7305 <<<KLIK

Dit topic is 864 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved