Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - racekoppeling bij scooter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 554 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #18799 - racekoppeling bij scooter
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5091 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ed Honda CB50J 17-5-2004 22:32 Print reply

Posts: 4190
het lijkt net een scooter-forum hierzo
 
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50..
Runner 17-5-2004 22:33 Print reply

Posts: 108
t gaat hier toch over een scooter of niet dan
 
YeaH RighT
bart de scootergek 17-5-2004 22:34 Print reply

Posts: 8916
wen er maar aan, je doet er niks tegen, schakels posten ook op het scooterforum, dus waarom scooters niet op het schakelforum.
 
Honda RC-33
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 17-5-2004 23:08 Print reply

Posts: 17929
help nou vaker een vriend van me met zijn aerox

ding liep perfect met laser uitlaat en 17,5 carb

waren zn trekveertjes na 1 week al gaar

trekt van 0 tot 30 kut en darna vliegt die egt ziek

morgen ff een doppler koppeling kopen!
 
suzuki rijder 17-5-2004 23:38 Print reply

Posts: 2322
Ik weet ook niet of dat zo heel veel zin heeft een koppeling maakt hem niks sneller als ie nou een snelle uitlaat had genomen met race VARIO dan had het wel goed geholpen want een vraio maakt hem wel sneller. Een koppeling helpt niet zoveel
 
[url=http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=91781&page=2]Projectje:)[/url]
Sleor 17-5-2004 23:46 Print reply

Posts: 65
kmis Malossi Multivar in het rijtje
 
Abarth-500 17-5-2004 23:49 Print reply

Posts: 1532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki rijder

. Een koppeling helpt niet zoveel


juist wel, vario helpt opzich wel bij het toerenverloop, maar bij minarelli en zeker bij piaggio zijn de vario's gewoon goed, en hoef je ze niet te vervangen als je alleen een andere uitlaat koopt..


 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.
bart de scootergek 18-5-2004 13:43 Print reply

Posts: 8916
hoeft ook weer niet, een multivar kan gewoon op de ori cilinder en ori uitlaat, ik zeg niet dat je er veel op vooruit gaat maar het toerenverloop word er beter van. ik heb vandaag mijn multivar binnen gekregen en de diameter is groter, wat dus zou betekenen dat er meer topsnelheid bij komt als hij tenminste de snaar in de achterpoulis verder naar beneden krijgt, en ongetwijfeld zou het toerenverloop beter zijn, maar dat kan ik nog niet uitproberen omdat de racekoppeling en 17,5 nog niet binnen zijn.
 
Honda RC-33
Ralf 18-5-2004 13:46 Print reply

Posts: 9073
Urgh, stelletje scooternoobs hier ook weer altijd

Koppeling is allen effectief bij het optrekken van 0 tot 30.

Een vario is alleen effectief bij het trekken van 25 tot topsnelheid...
Een Multivar is een vario. Pia vario's zijn goed, Mina vario's zijn complete bagger.
 
bart de scootergek 18-5-2004 13:48 Print reply

Posts: 8916
ja ik snapte ook al niet waarom het nu ineens over vario's gaat terwijl het begin over koppelingen ging, ik heb alleen mij zegje gedaan over de multivar.
 
Honda RC-33
Ralf 18-5-2004 13:49 Print reply

Posts: 9073
Sommige mensen vinden dat hetzelfde, vario en koppeling
 
mb driver 18-5-2004 13:51 Print reply
Posts: 160
met een ander uitlaat je kan je al rond de 90 komen op de teller zonder er verder wat aan te doen dus die 70 km met een ander uitlaatje en racekoppeling der in vind ik nogal triest.
je ken ook al 65 70 rije door de vario rind der uit te knalle en prop uit de uitlaat...
 
bart de scootergek 18-5-2004 13:54 Print reply

Posts: 8916
ik reed al 85 teller alleen onbegrensd , en is allemaal afhankelijk van verschillende dingen, bij piaggio heb je al een stuk of 5 veschillende standaard cilinders, allemaal geven ze verschillende prestaties, dus kan best dat de ene met een andere uitlaat en race koppleing zachter gaat als iemand anders, en die racekoppeling werkt trouwens neit mee aan topsnelheid voor als je dat niet wist.
 
Honda RC-33
Ralf 18-5-2004 13:56 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Runner
delta @ slapste stand, met de de goeie trekveren moet ie `t wel redelijk doen.
als delta te zwaar is is een fly clutch nog een optie, maar dan zou ik pers voor hebo kiezen

die vario van polini (naam kwijt iig niet de evo) is zooi, krijg je een dip van, die je er niet uit krijgt



Flyclutch is helemaal waste of money, schoenen wegen like evenveel als origineel, Delta op zo'n setup is een bitch om af te stellen, en niet eens interessant door het gewicht..
Nieuwe speedcontrols en evo vario's zijn wel redelijk tegenwoordig.
 
Abarth-500 18-5-2004 13:57 Print reply

Posts: 1532
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr80

ja ik snapte ook al niet waarom het nu ineens over vario's gaat terwijl het begin over koppelingen ging, ik heb alleen mij zegje gedaan over de multivar.



omdat op een gegeven moment suzuki-rijder erover begon dat koppeling vervangen geen nut had en vario wel..., en ja ik weet het verschil tussen vario en koppeling
 
Echte anarchisten schaken zonder koningen.

Dit topic is 5091 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved